AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #1 Skrevet 18. desember 2025 Merker stadig at de sliter med kommunikasjonen. Jeg er leder og ble kontaktet av en av våre ansatte i dag, hun er syk og får ikke jobbet i dag, hun snakket om å jobbe andre dager fremover isteden. Hun hadde kontaktet en annen leder tidligere i dag og deretter meg siden hun ikke fikk svar. Grunnen til at hun ikke fikk svar er at lederen ikke jobber i dag og denne lederen er utilgjengelig for de ansatte utenfor arbeidstiden. Jeg er langt greiere på det og svarer på de meldingene som kommer, er uansett sjeldent jeg får meldinger utenfor arbeidstiden. Hun skulle uansett ikke jobbe i dag og hun får heller ikke jobbe noe mer før nyttår, som var det hun foreslo, hun har julefri fram til uke 2, så man kan trygt si at hun roter litt. Jeg avklarte dette på en hyggelig måte og skrev også at hun ville fått svar av lederen som er på jobb om hun sendte e-post. Man skal egentlig sende e-post ved sykdom, det handler blant annet om å risikere å sende melding til en leder som ikke jobber. Null respons på svaret mitt. Da tenker jeg at jeg ikke nødvendigvis trenger å være tilgjengelig utenfor arbeidstiden og at jeg vil se an hvem jeg vil svare og som egentlig ikke kan forvente et svar når jeg har fri. Jeg kan svare de som kommuniserer skikkelig. Anonymkode: 6093b...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #2 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Merker stadig at de sliter med kommunikasjonen. Jeg er leder og ble kontaktet av en av våre ansatte i dag, hun er syk og får ikke jobbet i dag, hun snakket om å jobbe andre dager fremover isteden. Hun hadde kontaktet en annen leder tidligere i dag og deretter meg siden hun ikke fikk svar. Grunnen til at hun ikke fikk svar er at lederen ikke jobber i dag og denne lederen er utilgjengelig for de ansatte utenfor arbeidstiden. Jeg er langt greiere på det og svarer på de meldingene som kommer, er uansett sjeldent jeg får meldinger utenfor arbeidstiden. Hun skulle uansett ikke jobbe i dag og hun får heller ikke jobbe noe mer før nyttår, som var det hun foreslo, hun har julefri fram til uke 2, så man kan trygt si at hun roter litt. Jeg avklarte dette på en hyggelig måte og skrev også at hun ville fått svar av lederen som er på jobb om hun sendte e-post. Man skal egentlig sende e-post ved sykdom, det handler blant annet om å risikere å sende melding til en leder som ikke jobber. Null respons på svaret mitt. Da tenker jeg at jeg ikke nødvendigvis trenger å være tilgjengelig utenfor arbeidstiden og at jeg vil se an hvem jeg vil svare og som egentlig ikke kan forvente et svar når jeg har fri. Jeg kan svare de som kommuniserer skikkelig. Anonymkode: 6093b...4ea Sånn er det over alt, folk bare ghoster i hytt og pine.. ingen har respekt for noen lengre. Anonymkode: be1eb...0ee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #3 Skrevet 18. desember 2025 Jeg vet ikke om dette innlegget var godt kommunisert heller, men slik jeg forstår det har en ansatt meldt seg syk selv om hun ikke var satt opp til å jobbe. Hun har tydeligvis ikke fått med seg at hun ikke var satt opp på vakt før uke to. Nå har du formidlet dette og sa er det vel egentlig ikke noe å svare på? Du har vel ikke stilt er spørsmål som du venter svar på? Anonymkode: 7377e...364 9 2
skeiv-ostepop Skrevet 18. desember 2025 #4 Skrevet 18. desember 2025 Nå synes jeg det er litt rart med ledere som har personalansvar som ikke er tilgjengelig utenfor arbeidstid. Som regel forventer de fleste arbeidsgivere å få beskjed snarest om det dukker opp noe som gjør at jeg er forhindret fra å møte på jobb. Disse tingene dukker som regel opp utenfor arbeidstid. Men det jeg tror du kanskje bør innse er at alle er forskjellige. Ikke bare ungdommen. Og du kan ikke kontrollere andre, du kan kun kontrollere deg selv og måten du reagerer på. Du kan da naturligvis velge å tenke at vedkommende er frekk og ung, og bruke mental kapasitet på en form for hevnaksjon i stillhet. Eller du kan tenke at svaret ditt var akkurat de tingene vedkommende lurte på og at du traff spikeren på første melding og ingen videre kommunikasjon nødvendig - og en klapp på skulderen til deg selv. Men det er opp til deg åpenbart. 3
bare innom en tur Skrevet 18. desember 2025 #5 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Merker stadig at de sliter med kommunikasjonen. Jeg er leder og ble kontaktet av en av våre ansatte i dag, hun er syk og får ikke jobbet i dag, hun snakket om å jobbe andre dager fremover isteden. Hun hadde kontaktet en annen leder tidligere i dag og deretter meg siden hun ikke fikk svar. Grunnen til at hun ikke fikk svar er at lederen ikke jobber i dag og denne lederen er utilgjengelig for de ansatte utenfor arbeidstiden. Jeg er langt greiere på det og svarer på de meldingene som kommer, er uansett sjeldent jeg får meldinger utenfor arbeidstiden. Hun skulle uansett ikke jobbe i dag og hun får heller ikke jobbe noe mer før nyttår, som var det hun foreslo, hun har julefri fram til uke 2, så man kan trygt si at hun roter litt. Jeg avklarte dette på en hyggelig måte og skrev også at hun ville fått svar av lederen som er på jobb om hun sendte e-post. Man skal egentlig sende e-post ved sykdom, det handler blant annet om å risikere å sende melding til en leder som ikke jobber. Null respons på svaret mitt. Da tenker jeg at jeg ikke nødvendigvis trenger å være tilgjengelig utenfor arbeidstiden og at jeg vil se an hvem jeg vil svare og som egentlig ikke kan forvente et svar når jeg har fri. Jeg kan svare de som kommuniserer skikkelig. Anonymkode: 6093b...4ea Hvorfor mener du at hun skulle respondere? Du har gitt informasjon, og ikke stilt spørsmål. Da tar man i mot informasjonen, man svarer ikke. Eller er det en takk-for-informasjonen-respons du forventet? Det er litt uklart for du kommuniserer ikke så veldig godt selv. 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #6 Skrevet 18. desember 2025 Man svarer på sånt, det skjønner alle som har levd litt. Man kan beklage, takke, et eller annet. Kan være et helt kort svar. Vi har også unge ansatte som ikke skjønner det med å melde i fra om sykdom og som også tror at de bare kan gi beskjed om at de ikke kan jobbe en bestemt dag eller i en periode, som ikke skyldes sykdom, de skjønner ikke at de skal spørre og evt få det innvilget. Anonymkode: 6093b...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #7 Skrevet 18. desember 2025 bare innom en tur skrev (10 minutter siden): Hvorfor mener du at hun skulle respondere? Du har gitt informasjon, og ikke stilt spørsmål. Da tar man i mot informasjonen, man svarer ikke. Eller er det en takk-for-informasjonen-respons du forventet? Det er litt uklart for du kommuniserer ikke så veldig godt selv. Jeg kommuniserer bedre enn de fleste. Du får stille spørsmål og nøye deg med det, om det må inn med teskje. Anonymkode: 6093b...4ea 1
skeiv-ostepop Skrevet 18. desember 2025 #8 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommuniserer bedre enn de fleste. Du får stille spørsmål og nøye deg med det, om det må inn med teskje. Anonymkode: 6093b...4ea Det får være din mening men så god til å kommunisere synes jeg ikke at du var. 6
Daria Skrevet 18. desember 2025 #9 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kommuniserer bedre enn de fleste. Du får stille spørsmål og nøye deg med det, om det må inn med teskje. Anonymkode: 6093b...4ea Hvis du er så fantastisk på kommunikasjon, burde du vel ha klart å kommunisere til henne at du forventet et svar... Jeg har levd litt, som du kaller det, og synes ikke det er en selvfølge at man skal svare på mailer som er ren informasjon - sånne svar-for-syns-skyld-mailer er som regel bortkastet tid for begge parter. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #10 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg avklarte dette på en hyggelig måte og skrev også at hun ville fått svar av lederen som er på jobb om hun sendte e-post. Null respons på svaret mitt. Anonymkode: 6093b...4ea Du svarte jo så klart at det trengs ingen oppfølging. Du får bli mer uklar i svarene dine så får du sikkert flere svar. Anonymkode: 9dedc...68e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #11 Skrevet 18. desember 2025 Daria skrev (3 minutter siden): Hvis du er så fantastisk på kommunikasjon, burde du vel ha klart å kommunisere til henne at du forventet et svar... Jeg har levd litt, som du kaller det, og synes ikke det er en selvfølge at man skal svare på mailer som er ren informasjon - sånne svar-for-syns-skyld-mailer er som regel bortkastet tid for begge parter. Det ville vært usedvanlig klønete og teit. Bedre å være mer ydmyk om dette er det beste du har å komme med. Anonymkode: 6093b...4ea 1
Daria Skrevet 18. desember 2025 #12 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville vært usedvanlig klønete og teit. Bedre å være mer ydmyk om dette er det beste du har å komme med. Anonymkode: 6093b...4ea Hva ville vært klønete og teit? Jeg er stadig ikke overbevist om dine usedvanlige kommunikasjonsevner, du demonstrerer dem hvertfall ikke i særlig grad i denne tråden. 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #13 Skrevet 18. desember 2025 Var det et "takk for svar" du savnet? Merker jeg har blitt dårligere selv til å skrive tilbake dersom det bare er informasjon som er gitt. En del ganger leser jeg meldingen på et tidspunkt som gjør at det ikke er egnet til at det popper opp på telefonen en "ok" eller "takk". Selv har jeg på vibrering på klokke og telefon, og det er faktisk litt irriterende noen ganger. Samtidig har jeg en leder som veldig ofte ikke leser meldinger, og jeg aldri vet om han fått med seg ting. Da er jeg helt avhengig av å få et OK. Ikke at han gjør noe med saken da. Han er i 40-årene, og er elendig på kommunikasjon. Så vil ikke si at dette bare gjelder den yngre generasjonen. Anonymkode: d867d...f68 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #14 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg kommuniserer bedre enn de fleste. Du får stille spørsmål og nøye deg med det, om det må inn med teskje. Anonymkode: 6093b...4ea Ehhh, nei, du gjør nok ikke det - som flere her også bemerker. Anonymkode: 7377e...364 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #15 Skrevet 18. desember 2025 Daria skrev (45 minutter siden): Hva ville vært klønete og teit? Jeg er stadig ikke overbevist om dine usedvanlige kommunikasjonsevner, du demonstrerer dem hvertfall ikke i særlig grad i denne tråden. Du må være blant de dårligste til å kommunisere her inne, det får være ditt problem. Anonymkode: 6093b...4ea
Mezzosoprena Skrevet 18. desember 2025 #16 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kommuniserer bedre enn de fleste. Anonymkode: 6093b...4ea Nei, det gjør du faktisk ikke! 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #17 Skrevet 18. desember 2025 Mezzosoprena skrev (32 minutter siden): Nei, det gjør du faktisk ikke! Jo, helt åpenbart. Mange stusselige sjeler her inne, det endrer ikke på fakta. Anonymkode: 6093b...4ea
Mezzosoprena Skrevet 18. desember 2025 #18 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, helt åpenbart. Mange stusselige sjeler her inne, det endrer ikke på fakta. Anonymkode: 6093b...4ea Hvilke fakta? Du klarer jo ikke å få fram poenget ditt! Jeg skjønner fortsatt ikke hva din ansatte skulle ha svart deg med? 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #19 Skrevet 18. desember 2025 Mezzosoprena skrev (5 minutter siden): Hvilke fakta? Du klarer jo ikke å få fram poenget ditt! Jeg skjønner fortsatt ikke hva din ansatte skulle ha svart deg med? Det er en helt annen problemstilling, da er det kanskje ikke formuleringsevnen som er problemet til flere her, men heller kognitive evner, sosial intelligens. Har forsåvidt ikke mer tid å sette av til folk som først og fremst strever med ting i livet sitt og bruker KG som ventil. Anonymkode: 6093b...4ea
Mezzosoprena Skrevet 18. desember 2025 #20 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en helt annen problemstilling, da er det kanskje ikke formuleringsevnen som er problemet til flere her, men heller kognitive evner, sosial intelligens. Har forsåvidt ikke mer tid å sette av til folk som først og fremst strever med ting i livet sitt og bruker KG som ventil. Anonymkode: 6093b...4ea Er du like nedlatende overfor dine ansatte? For da er det kanskje ikke noe rart de ikke føler for å være høflige nok til å sende deg et anerkjennende svar? 2 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå