Kleppmelk Skrevet 17. desember 2025 #1 Skrevet 17. desember 2025 Tenker hovedsakelig på middager. Hva står på menyen?
princeofithilien Skrevet 17. desember 2025 #2 Skrevet 17. desember 2025 På første juledag er det rester etter julemiddagen, så ribbe og medisterkaker. Andre juledag er det tradisjon med lettsalta torsk i min familie, men da skal jeg dessverre jobbe, så går glipp av det i år da. På nyttårsaften pleier vi å ha gryterett. Skal også ut og spise en av dagene i jula. Ellers vet jeg ikke, blir vel vanlige middager.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #3 Skrevet 17. desember 2025 Vi bytter på julaften og 1juledag hos min familie og svigers, og har da vekselsvis ribbe og pinnekjøtt der. 2. juledag er vi hos oss og har viltsteik. Siden 3 og 4 dag er helg i år skal vi på hyttetur med venner, og der blir det kurvfest på lørdagen og middag ute på søndagen. Så kalkun på nyttårsaften. Anonymkode: dcfce...880
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #4 Skrevet 17. desember 2025 Ribbe med tilbehør julaften,rester 1. Juledag, julelunsj en dag det passer (dvs blanding av koldtbord og tapas og varmretter) kalkun en dag og enda flere restedager. Anonymkode: a4a6f...5cc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #5 Skrevet 17. desember 2025 Grillet hummer på lille julaften. Julaften egentlig alltid pinnekjøtt, men denne gangen ribbe. 1. juledag pinnekjøtt, pga gjest som ikke har fri julaften. 2. juledag noe fra havet, ikke helt bestemt om det blir kveite, røykt blåkveite eller hummer igjen. I mellmhelgen blir det sikkert noe rester, eller lasagne, pai mm som vi ofte har i helger, da skal vi ikke ha selskap. Anonymkode: 38d2c...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #6 Skrevet 18. desember 2025 Jeg må ta med dagene før også for at det skal gi mening (ikke alt er bestemt, og på grunn av jobb blir det ikke fest og høytid hele tiden): På søndag skal vi ha skinkesteik. Det er også solsnu, det vi som ikke-kristne feirer her i huset. Lille julaften har vi lang lunsj med gjester. Ribbe på julaften, pinnekjøtt dagen etter – jeg ville gjerne hatt noen dager mellom to så mektige måltider, men flertallet bestemte noe annet. Andre dag er kona og jeg ferdig med de sosiale pliktene, så da tar vi en tosom og litt mindre julete variant av lille julaften der også ost, kjeks og portvin vil spille en vesentlig rolle. Deretter er det ikke like fastlagt, men vi skal iallfall ha et torskemåltid, og en av dagene skal vi spise Korean Beef. Nyttårsaften faller litt bort (jobb), så vi vil finne på noe godt første januar isteden. Men da er jo romjula over. Anonymkode: 69645...d43
Pawn Hearts Skrevet 18. desember 2025 #7 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må ta med dagene før også for at det skal gi mening (ikke alt er bestemt, og på grunn av jobb blir det ikke fest og høytid hele tiden): På søndag skal vi ha skinkesteik. Det er også solsnu, det vi som ikke-kristne feirer her i huset. Lille julaften har vi lang lunsj med gjester. Ribbe på julaften, pinnekjøtt dagen etter – jeg ville gjerne hatt noen dager mellom to så mektige måltider, men flertallet bestemte noe annet. Andre dag er kona og jeg ferdig med de sosiale pliktene, så da tar vi en tosom og litt mindre julete variant av lille julaften der også ost, kjeks og portvin vil spille en vesentlig rolle. Deretter er det ikke like fastlagt, men vi skal iallfall ha et torskemåltid, og en av dagene skal vi spise Korean Beef. Nyttårsaften faller litt bort (jobb), så vi vil finne på noe godt første januar isteden. Men da er jo romjula over. Anonymkode: 69645...d43 Søren, jeg postet som anonym. Det var ikke meningen.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #8 Skrevet 18. desember 2025 Lillejulaften, koldtbord Julaften, ribbe 1. Juledag, lutefisk 2. Juledag, rester av ribbe 3. juledag, henter pizza 4. juledag, kveite 5. Juledag, wok 6. Juledag, bort på middag Nyttårsaften, kalkun 1. nyttårsdag, pinnekjøtt Anonymkode: 6dbe8...784 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #9 Skrevet 18. desember 2025 Blir en del enkelt da jeg er mye på jobb. Eneste jeg har planlagt hjemme er egentlig en dag med ribbe, medister etc. Anonymkode: 06714...315 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #10 Skrevet 18. desember 2025 Julaften: ribbe hos familie 1. juledag: pinnekjøtt - med besøk hjemme 2. juledag: trolig andebryst 27. -29.vi besøker familie og overnatter. Vet at det står hjortestek på menyen en av dagene 30. des: noe lett hjemme Nyttårsaften: kalkun hjemme med gjester. Anonymkode: 37e33...d76
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #11 Skrevet 18. desember 2025 Det spørres om romjul, ikke 1. og 2. juledag!! Ser ut til at det blir ost på lørdag kveld 3. juledag, så tipper jeg at det er litt rester som blir spist som lunsj. Søndag kanske en god kjøttsuppe. Ellers noe enkelt mandag-tirsdag - tipper kanksje julepølse og fiskeboller. Fiskeboller i hvit saus er for meg en klassis rett i romjula. Anonymkode: 5d53e...a4c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #12 Skrevet 19. desember 2025 princeofithilien skrev (På 17.12.2025 den 21.37): På første juledag er det rester etter julemiddagen, så ribbe og medisterkaker. Andre juledag er det tradisjon med lettsalta torsk i min familie, men da skal jeg dessverre jobbe, så går glipp av det i år da. På nyttårsaften pleier vi å ha gryterett. Skal også ut og spise en av dagene i jula. Ellers vet jeg ikke, blir vel vanlige middager. Det var helligdagene. Hva med romjulen, dvs 27.-30 desember? Anonymkode: bee93...94e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #13 Skrevet 19. desember 2025 Vi spiser ribbe på julaften. 1.juledag er det bare brunch/lunsj med et uttall gjester. Diverse julemat på bufeen. 2. Juledag er det kveite. I romjula blir det pinnekjøtt 3.dag og lutefisk 4.dag. Søndagen er ikke bestemt, men antagelig en elgstek. Mandagen blir nok et eller annet ut fra restene. Nyttårsaften har vi rakfisklag, og kalkun 1.januar. Anonymkode: bee93...94e
tussi84 Skrevet 19. desember 2025 #14 Skrevet 19. desember 2025 Juleaften: ribbe, skinkestek, medisterkaker, julepølse med tilbehør. 1 juledag: rester fra Juleaften 2 Juledag: ørret med tilbehør 27 des - 30 des: ikke noe fast her. For oss er de dagene hverdags middager. Nyttårsaften: kalkunfile med tilbehør.
Lorieen Skrevet 19. desember 2025 #15 Skrevet 19. desember 2025 Julaften: Ribbe eller pinnekjøtt 1. juledag: Rester 2. juledag: Kveite 3. og 4. juledag ikke noe spesielt, det vi har/har lyst på. 5. juledag har vi alltid gjester, så da blir det elgsteik. 6. juledag ikke noe spesielt. Nyttårsaften: Pinnekjøtt eller kalkun. 1. nyttårsdag: Rester
Rødstrupa Skrevet 19. desember 2025 #16 Skrevet 19. desember 2025 Julaften/ribbe 1.dag/tapas 2.dag/gravlaks m.stuede poteter 3.dag/pæresalat søn: spareribs m/fløtepoteter man: reker tir: suppe m./rundstykker nyttårsaften: pinnekjøtt
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #17 Skrevet 19. desember 2025 Det blir pinnekjøtt julaften, pizza 1. juledag, kylling og pasta/ris eller liknende seinere i jula. Anonymkode: 381cf...cae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå