AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #1 Skrevet 17. desember 2025 Da jeg rensket sanden i kattedoen i går kveld måtte jeg skrape litt et sted i doen hvor pus hadde tisset både på selve plastikkdoen og sanden. Mens jeg prøvde å skrape og plukke opp klumpene (bruker everclean extra strong clumping) reagerte jeg på at det kom stram tisselukt mot meg. Tiss bruker vanligvis å være ganske lukte luktfri fra denne katten. Tisseskvetten hadde kommet i løpet av natt til i går eller i løpet av dagen i går. Kan det være sykdomstegn, at hun har drukket litt for lite eller at jeg bare hadde litt sensitiv nese i går? Ikke merket noe annet på pusen. To år kastrert hunnkatt. Anonymkode: 2ac9a...1e9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #2 Skrevet 21. desember 2025 Å gi katter dehydrert mat er hvertfall som å be om problemer med urinveier/nyrer. Gjør du det kan du kutte det ut tvert og bare gi ferskfôr/vårfôr/råfôr, helst blandet ut med litt vann i tillegg, og se om urinen da virker normal igjen. Anonymkode: 73115...476
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #3 Skrevet 21. desember 2025 Hvis det ikke løser seg med forslagene overfor kan det være urinveisinfeksjon eller problem med nyrene. Min gamle katt fikk luktene urin og det var problemer med nyrene, dyrlege anbefalte avling så det ble det. Men den var gammel, din er bare 2 så håper det ordner seg. Kan eventuelt lage noe buljon til henne feks, uten salt, koke kraft på ben. Anonymkode: 68697...de0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå