KaraThrace Skrevet 20. desember 2025 #21 Skrevet 20. desember 2025 Ser bare for meg leder sin side av dette. «Jeg har en ansatt som har vært tilbake på jobb i nesten en uke nå rett før jul. Hen har ikke vært innom for å si hei engang! Jeg har åpen kalender og hen veit at det bare er å se når jeg er her, ellers er det veldig mye å gjøre før juleferie så jeg har ikke rukket å stikke innom hen selv. Noen nevnte at hen var salty fordi hen hadde bursdag mens hen var i permisjon, selv hadde jeg vært noe lunken hvis jeg hørte fra noen i det hele tatt hvis jeg hadde permisjon, så jeg lot vær å nevne noe. Har bestilt blomster til hen, men siden hen ikke en gang orker å si hei etter å ha kommet tilbake… kanskje hen er på jakt etter en annen jobb?» Slutt å ta ting PERSONLIG!! Ta tak i ting selv, eller la vær, men seriøst… slutt å tro det handler om deg. Livet er enklere når du gir mer faen. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #22 Skrevet 21. desember 2025 TS, jeg hadde sett helt bort i fra svar fra enkelte tydelig uegnede ledere her inne. Basert på uttalelsene om «på gulvet» så tipper jeg det her er snakk om enten detaljhandel eller helsevesen, to næringer som ikke akkurat er kjent for å ansette verken dyktige, personlig egnede eller kvalifiserte ledere Dårlige ledelse fører til høy turnover, som koster både tid og penger. God ledelse fører til selvstendige ansatte som yter maksimalt, tør å ta avgjørelser og ber om hjelp når de har behov for det. Å være leder for en selvgående gjeng med dyktige medarbeidere medfører faktisk ikke så mye jobb som denne tråden kan gi inntrykk av. Å være leder for et vaktlag med umotiverte medarbeidere, derimot, kan nok medføre en del styr. Anonymkode: 99397...56f 1
BeautyBox Skrevet 21. desember 2025 #23 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS, jeg hadde sett helt bort i fra svar fra enkelte tydelig uegnede ledere her inne. Basert på uttalelsene om «på gulvet» så tipper jeg det her er snakk om enten detaljhandel eller helsevesen, to næringer som ikke akkurat er kjent for å ansette verken dyktige, personlig egnede eller kvalifiserte ledere Dårlige ledelse fører til høy turnover, som koster både tid og penger. God ledelse fører til selvstendige ansatte som yter maksimalt, tør å ta avgjørelser og ber om hjelp når de har behov for det. Å være leder for en selvgående gjeng med dyktige medarbeidere medfører faktisk ikke så mye jobb som denne tråden kan gi inntrykk av. Å være leder for et vaktlag med umotiverte medarbeidere, derimot, kan nok medføre en del styr. Anonymkode: 99397...56f Enig i denne ts.
Rhodiola Skrevet 21. desember 2025 #24 Skrevet 21. desember 2025 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
Hannabanna Skrevet 21. desember 2025 #25 Skrevet 21. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.12.2025 den 5.47): Går i mot strømmen. Selvsagt bør lederen følge opp og stikke innom uoppfordret. Det handler ikke på noen måte om at du krever for mye, men å føle seg sett. Synes ledere blir mer og mer egoistiske, de glemmer personalansvaret sitt, og er heller opptatt av å bli sett faglig selv, eller å ta seg veldig godt av de som skriker høyest. Det er ikke en jevnbyrdig relasjon, så iniativet ligger ikke like mye på begge sider. Anonymkode: 74454...3b0 Å det at leder i dette tilfellet har innvilget permisjon så ts kan feriere og kose seg i tre måneder uten at ts sier takk spiller ingen rolle? Hva hadde du selv satt mest pris på? Det finnes ledere på hele skalaen på samme måte som andre ansatte. Ts har ikke kommet med noe eksempel på brudd på lov eller avtale. Ts har derimot fått lov til å kose seg på ferie i tre måneder. Dette har skaper så klart ekstra arbeid for lederen, men lederen har strukket seg ganske langt for å gi ts det hun vil. Noe ts avfeier med at lederen må ta på sin egen kappe. Hadde det vært bedre å avslå permisjonen og så hadde ikke ts hatt en grunn til å komme tilbake til jobb og på under en uke starte å klage? Endret 21. desember 2025 av Hannabanna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå