Gå til innhold

Bli gravid med en mann som er 56

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere å planlegge et barn  med en mann som er 56? 

Anonymkode: 3fe65...9f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Risiko for sykdom og et barn som ikke har en pappa lenge i livet.

Hva er din alder? 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det deg. Bente? 

Anonymkode: 9b5c4...524

• Liker 1
Skrevet

Tenker det ikke angår andre enn de to potensielle foreldrene, og at de sikkert vet hva som funker best for seg. 

Anonymkode: 92436...723

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva har det å si hva andre mener?

Er du en av de utallige kvinnene som må gå godkjenning av andre på alle dine avgjørelser? 

Det er ganske usexy for å si det forsiktig 

Anonymkode: c50b1...530

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

En bekjent av meg fikk det siste barnet i det andre kullet da han var 55 så det går nok an. Foreløbig går det bra, han har blitt 60 nå.

Drivende dyktig mann da.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker det er for sent å få barn. Nesten 60 år er bestefar alder. Det å planlegge å være  i 70- årene når man har tenåringer er jo galskap! 

Anonymkode: 51cac...a2d

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. For min del går det en grense på 40 for begge kjønn. Har man man uansett ikke giddet å skaffe seg barn tidligere kan man like godt la være.

Anonymkode: 6838b...5d5

• Liker 8
Skrevet

Det er jo opp til dere, andre kan ikke bestemme dette.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er på hans alder, og nyter å endelig være empty nester. Å få ett barn til når jeg egentlig når som helst kan bli bestefar inngår ikke i mime planer. 

• Liker 8
Skrevet

Da hadde pappa vært bestefar i 11 år allerede😆 Virkelig alt for sent, men nå er jo alt «normalt». Koselig å være pensjonist når ungen begynner i 1.klasse da. God tid til å følge opp si😆 

Anonymkode: 402a0...639

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan er helsen til han, og hvordan tar han vare på den? I 60-årene er det store forskjeller på menn. Noen er ungfoler som trener, jogger, går på ski og lever et sunt liv. De har null problem med å være småbarnspappa eller tenåringspappa i godt voksen alder.

Så har du de som rett og slett begynner å bli gammel når de passerer 60, og ikke er egnet til å være småbarnspappa av den grunn.

Så er det jo også slik at noen sykdommer øker med alder uavhengig om man er i god form. Det er litt større sjanse for diverse sykdommer kun på grunn av alder.

Du må jo også vurdere din egen situasjon. Er du klar for å bli alenemor og har du bra nettverk rundt deg? 

Mest sannsynlig kan du argumentere for og imot til krampa tar deg. Bare ta et valg du.

Anonymkode: b857d...22a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

56 er jo en "ung" alder nå enn det var for 30 år siden.  Menn har ikke "bestefar form" og gamle selv om de er over 50 år.   Får der barn sammen så vil far bli eldre,  mye eldre enn barnets venner..

Anonymkode: 08d46...456

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er 61, og har barn som blir 20. Det ble en tøff ungdomstid for meg. Man burde vært yngre når man har ungdom i hus. 

Anonymkode: 5b5e5...f3e

• Liker 6
Skrevet

Hva jeg tenker?
At pappaen potensielt er 74 når ungen blir myndig. Pappaen bikker 80 midt i studentårene til sitt avkom, og sannsynligheten for helseepisoder for pappaen øker mens avkommet er i en alder da de færreste er modne eller etablert eller hjernen er ferdig utviklet. Jeg er realist nok til å tenke at det kan by på svært vanskelige perioder i ung alder for barnets del.

Anonymkode: 88e3b...383

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har der vært i forhold en stund, samboer og livet på stell?'eller er han gift mann,cog sjefen din som du vurderer å knulle på deg barn med ?

Anonymkode: c0789...63f

Skrevet

Demens blir mer og mer vanlig, så potensialet er der for at pappaen får en demenssykdom på eldre dager, mens ungen er midt oppi sin egen brytningstid og kanskje ville trengt stabilitet fremfor å være pårørende til noen med demens, som er jo vanskelig  å være også i godt voksen alder.

Anonymkode: 88e3b...383

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva har det å si hva andre mener?

Er du en av de utallige kvinnene som må gå godkjenning av andre på alle dine avgjørelser? 

Det er ganske usexy for å si det forsiktig 

Anonymkode: c50b1...530

Ikke alle som er så opptatt av at de skal være sexy for gud og hvermansen til enhver tid.

Anonymkode: ba175...b0d

• Nyttig 2
Skrevet

Autisme

Etter at mannen har fylt 40 år, har han seks ganger høyere risiko for å få et barn med autisme enn fedre under 30 har. 

Schizofreni.

Samme år påviste en stor svensk studie at jo eldre pappaen er, dess større er risikoen for at barnet utvikler schizofreni. Risikoen er til stede allerede etter at far fyller 30.

Spontanabort

I en fransk undersøkelse fra 2005, der 5100 gravide ble fulgt opp de første tre månedene av svangerskapet, økte spontanabortene parallelt med at mannens alder steg mot 50, uavhengig av kvinnens alder. Risikoen for spontanabort økte med 27 prosent hvis mannen var eldre enn 35 år.

https://www.aftenposten.no/norge/i/G3jlQ/eldre-pappa-stoerre-risiko-for-barnet

Anonymkode: a8555...17c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes vel personlig at det er litt i eldste laget, men det handler jo om mange andre ting enn alder, som helse, økonomi og generelt personlig ønske og egnethet. 

Min egen oldefar var for øvrig 72 år da hans yngste barn ble født :P 

Anonymkode: 0b96b...203

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...