Seterjenta Skrevet 27. desember 2006 #1821 Del Skrevet 27. desember 2006 Gratulerer så mye med en sstor fin gutt, og takk for en rørende, men likevel dramatisk fødselshistorie! Godt det gikk så fort som det gjorde på slutten da. Håper dere har hatt ei fin jul, ønsker dere alt det beste for det nye året!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. desember 2006 #1822 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er godt du fikk ekstra to timer på øret vennen! Har dere planer for nyttår da? Her blir det ingen fest som vi pleier, men derimot en tur til svigers på middag tenker jeg. rart å plutselig ha en liten i hus! Kan ikke bare gå på kino feks, uten videre, men godt med familie så nærme-. men sa til mannen istad, at jeg kommer til å få dårlig samvittighet når vi skal få barnevakt for å gå på fest. Jeg kommer til å tenke_ har hun det bra, gråter hun nå.. mannen bare ler av meg, og sier at det kommer til å gå SÅÅÅ bra. Har dere noen planer etterhvert, at dere må få barnevakt? Kos deg masse i romjula! happy new year!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 27. desember 2006 #1823 Del Skrevet 27. desember 2006 Gratulerer med den lille gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1824 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det er godt du fikk ekstra to timer på øret vennen! Har dere planer for nyttår da? Her blir det ingen fest som vi pleier, men derimot en tur til svigers på middag tenker jeg. rart å plutselig ha en liten i hus! Kan ikke bare gå på kino feks, uten videre, men godt med familie så nærme-. men sa til mannen istad, at jeg kommer til å få dårlig samvittighet når vi skal få barnevakt for å gå på fest. Jeg kommer til å tenke_ har hun det bra, gråter hun nå.. mannen bare ler av meg, og sier at det kommer til å gå SÅÅÅ bra. Har dere noen planer etterhvert, at dere må få barnevakt? Kos deg masse i romjula! happy new year!! ← Ingen planer for nyttår. Satser på koselig hjemmekveld bare oss tre... Tror ikke det blir noen barnevakt her før vi skal på samlivskurs, hvis vi får plass da... Da blir det to timer to kvelder... Og det er nok besteforeldrene som skal testes. Blir nok vanskelig. Enn så lenge er det lengste jeg har vært borte fra han en halvtime, fordi jeg var på butikken. Kino tror jeg faktisk blir lettere nå. Har jo venninne med liten baby, og babykino-tilbud annenhver uke 5 minutter unna... Så nå har jeg sjansen til å få sett alle storfilmene! Gratulerer med den lille gutten ← tusen takk! Ellers sliter vi litt med at Julegaven er overtrøtt for tida, men at han ikke ønsker å gå glipp av noe, så han nekter å sove... Det eneste som roer han litt, er pupp, og det fører til at han spiser til han gulper masse! Så jeg sliter med å roe han uten å tilby melk. Håper alle som leser her inne har hatt en kjempefin jul, og fortsetter å ha en kjempefin romjul! (For ikke å snakke om en herlig nyttårsaften!) Endret 28. desember 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. desember 2006 #1825 Del Skrevet 29. desember 2006 Ha en flott nyttårshelg med lille prinsen! Har du prøvd smokk? Kan muligens hjelpe på overtrøtt gutt som ikke vil sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2006 #1826 Del Skrevet 29. desember 2006 Koselig å lese om mammalivet Susan. Som LT sier så hadde kanskje smokk vært noe å prøve. Det er vel ikke alle barn som tar det med en gang, men det er visst bare å fortsette å prøve.Gulljenta mi var ikke interessert i den, og jeg droppet det etter et par forsøk. Jeg har ikke tenkt å gi meg så lett denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #1827 Del Skrevet 29. desember 2006 Takk for tips, La Traviata og Xavia! Smokk skal prøves, det er bare at det egentlig ikke anbefales før 4 uker. For ikke å forstyrre ammingen. (Men nå er jo den ganske godt etablert her.) Har forsøkt smokk en gang, men da var vi ute, og var stresset, og han ville ikke. Men det blir kanskje bedre om vi prøver i litt mer rolige former her hjemme? Med det sugebehovet han har, så blir det nok smokk snart uansett. Klarte å lure han litt ved å få han til å sovne hos pappan igår, og å ha på uroen over kurven hans til vi var helt sikre på at han sov. Han roer seg gjerne av den hvis han bare er litt urolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #1828 Del Skrevet 29. desember 2006 Skal bare lage meg middag, så tenkte jeg å svare ordentlig på endel av meldingene her inne før jeg ofisiellt går over til å bruke den nye dagboka mi. Er alene med Julegaven i kveld, og har akkurat fått han til å sove i kurven sin. Er jeg heldig blir det soving i minst tre timer, og bare opp for å puppes før han sovner igjen. men det kan også bety at ikke alle planer er like gjennomførbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #1829 Del Skrevet 29. desember 2006 Koser oss masse med snuppa, men virker som hun trenger ueeeendelig med kos......... Hun kan sutre endel etter mat og bleieskift, forstår det ikke... Trodde de da var fornøyde, og ville sove......? :klø: Hun sovner nesten, og våkner til igjen når jeg har rigget meg til med pute og teppe på sofaen og klar til å sove.. Hvordan er det med gutten din, vanskelig å forstå hvorfor han gråter av og til? Skal prøve trikset! Du har klar en julebody til nurket ditt? Jeg hadde så lyst på kjole til snuppa, men de har ikke så små Interessant å lese fødselshistorien. Ja sant det er GRUUUSOMT å ligge i ro i en seng når man har rier?? Jeg måtte det pga den dumme akupunkturen som ikke hjalp en dritt! Deilig at du fikk sove en time etter epiduralen! Så den funka på deg altså? Hva syns du da? Hadde du klart å føde igjen snart? Jeg syns det var et SJOKK å føde... sinnnnnnnsykt vondt, at jeg vet ikke om jeg orker å føde igjen!! Sover gullet ditt nå? Her venter jeg i SPENNING om hun sovner... tar sin tid.. Skulle så gjerne hatt en hvil ....... ← Epica: Julebody kom fra HH for en stund tilbake. I tillegg endte jeg opp med å spontankjøpe en liten nissedrakt da jeg fant ut at de hadde en igjen i akkurat rett størrelse lillejulaften. (Var ute uten Julegaven og Mannen for første gang siden fødselen, og koste meg med handling alene... ) Både akupunktur, badekar og epidural fungerte på meg. Syntes det var helt greit å ligge i ro mens jeg hadde skupunkturnålene i meg. Jeg var nesten klar til å føde igjen bare timer etter fødselen. Syntes det gikk så over all forventning. Regner jo med det blir en gang til, men jeg ønsker helst en tre-fire år mellom barna, så det blir en stund til Julegaven får søsken, tenker jeg. (Har jo resepten på hormonspiral liggende allerede.. ) Vanskelig å forstå hva disse små egentlig vil. Ofte får jeg følelsen av at han er trøtt, men redd for å gå glipp av noe hvis han sovner. Bleieskift eller ikke har han faktisk sjelden reagert på. (Han sover like skjønnt selv med de bløteste bæsjebleier! Sliter jo med å vekke han for å skifte også, og når han våkner er det alltid pupp som gjelder. (Og noen ganger sovner han igjen ved puppen. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #1830 Del Skrevet 29. desember 2006 For en tøff "tur" du var ute på, SSH! Mektig imponert over hvordan du (tilsynelatende) takla alt sammen, selvom det både tok lang tid, og kom flere overraskelser enn man vanligvis ønsker seg! Jeg er ikke lenger livredd for setefødsel etter å ha lest historien din, så tusen takk! Gleder meg til å følge dere videre! ← Hyggelig å høre at jeg har fjernet noens bekymring for setefødsel. Tror vi har en tendens til å bekymre oss for altfor mange ting som ikke betyr noe når vi er gravide! Så fin fødselshistorie! Tusen takk for at du deler det med oss. Etter noen flere slike, så er jeg også klar for å bli gravid! Jeg tror du og Epica har smittet meg; jeg har blitt sååå babysyk. Så en bitteliten baby som mamman ammet på kjøpesenteret, jeg holdt nesten på å begynne å grine fordi det var så flott. ← Forstår godt at du blir babysyk. Har blitt det av sånne historier lenge, og kan nesten ikke tro at det nå er meg som er den heldige som har blitt mamma! *Rørt* ← Så fin fødselshistorie :grine2: ← Så flott fødselshistorie! Du var knalltøff! Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år! ← Tusen takk! Følte meg ikke så tøff der og da. Hørtes ut som en finn opplevelse om man skal kalle det det Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år klem ← Synes faktisk vi kan kalle det en fin opplevelse. Guri.... så flink du var Susan!!! Leste nettopp fødselshistorien din! ← Takk! Takk for at du tok deg tid til å skrive hele fødselshistorien. Spennende lesning og fantastisk resultat! Håper dere nyter den første julen med barn! ← Gleder meg til å høre hvordan det går med deg og din fødsel! Det begynner å nærme seg nå! Wow, for en historie! Synes du var kjempe tøff Men så kom jo også verdens beste belønning Ha en fortsatt god jul! ← Verdens beste belønning, ja! Har ønsket meg en sånn en i årevis, men han er ennå herligere enn det jeg trodde han skulle bli! Litt av en foedselshistorie - godt at det gikk saa bra til tross for fullt paa Ullevaal og seteleie! Synes du var kjempeflink! Ha en fortsatt fim romjul! ← Er imponert over hvor bra alt gikk selv, spesielt etter å ha husket hvor grusomt jeg syntes alt var da vi fikk beskjed om at det ikke var plass til oss på Ullevål! Men vi fikk virkelig kjempebehandlig på Ahus. Hadde jo enerom på barsel hele tiden, og Mannen fikk overnatte første natta. (Fikk beholde enerommet på tross av at det etter hvert ble ganske fullt der. Det var nemlig mange Ullevål-kvinner som ble sendt dit i dagene etter at jeg fødte.) Hadde det totalt sett MYE bedre der enn jeg kunne forventet å fått det på et sprengt Ullevål, både før og etter fødsel. Hadde sikker havnet på barsel på Ullevål også, og der er de ikke så snille på å la Mannen være tilstede, og de tar seg ikke like mye av babyen selv om du ber om hjelp. (Jeg fikk hele tiden beskjed om at jeg bare måtte sette han utenfor vaktrommet, så tok de seg av han, og så fikk jeg litt tid for meg selv. Men jeg gjorde det sjelden, for jeg likte ikke å gi fra meg den nydelige babyen min... ) Men første natta er man ganske utslitt, og det er godt å ha noen som tar seg av deg og barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #1831 Del Skrevet 30. desember 2006 (Jeg fikk hele tiden beskjed om at jeg bare måtte sette han utenfor vaktrommet, så tok de seg av han, og så fikk jeg litt tid for meg selv. Men jeg gjorde det sjelden, for jeg likte ikke å gi fra meg den nydelige babyen min... ) Men første natta er man ganske utslitt, og det er godt å ha noen som tar seg av deg og barnet! ← Husker godt den følelsen!!! Men jeg gjorde det også med jentungen, det var godt å få hvile og sove skikkelig for jeg følte hun var i veldig trygge hender. Når hun sov ved siden av meg lå jo jeg halvvåken hele tiden for å beundre henne, og ikke minst lytte til hvert åndedrag for å forsikre meg at hun pustet som hun skulle. Akkurat sånn husker jeg det var nokså lenge etter at vi hadde kommet hjem. Sov veldig veldig lett, fordi jeg følte jeg måtte lytte etter pustingen hennes. Litt slitsomt, men nokså naturlig tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 31. desember 2006 #1832 Del Skrevet 31. desember 2006 ØNSKER DERE EN FANTASTISK NYTTÅRSFEIRING!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 31. desember 2006 #1833 Del Skrevet 31. desember 2006 Vil ønske deg, Elsklingen og Julegaven et riktig godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 31. desember 2006 #1834 Del Skrevet 31. desember 2006 Ha et riktig godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 31. desember 2006 #1835 Del Skrevet 31. desember 2006 Ønsker deg og dine alt godt i det nye året!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 1. januar 2007 #1836 Del Skrevet 1. januar 2007 Lever litt i min egen verden ser jeg, og er derfor litt sent ute men: GRATULERER SÅ MASSE MED GUTTEN! Nettopp sittet og lest fødselshistorien, actionfylte greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #1837 Del Skrevet 1. januar 2007 Lever litt i min egen verden ser jeg, og er derfor litt sent ute men: GRATULERER SÅ MASSE MED GUTTEN! Nettopp sittet og lest fødselshistorien, actionfylte greier! ← Tusen takk! Fødselen ble litt actionfyllte greier, men det er jo greit å ha en skikkelig historie når man først skal fortelle om det også da... *fnis* Xavia: Sov litt på nåler i begnnelsen, ja. Heldigvis sov jeg kjempegodt første natta fordi jeg visste at mannen var der og tok seg av babyen. (Det vil si, det var jo endel skriking da... ) Nå sover jeg mye bedre, selv med Julegaven i senga. ) cappocino, Burpen, marthepia og Ephemera: Tusen takk, vi ønsker dere et riktig godt nytt år også, og håper dere hadde en fin natt til idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #1838 Del Skrevet 12. januar 2007 Da går jeg helt og holdent over til den andre dagboka. Håper ikke alle glemmer meg bare for at jeg forsvinner inn på Generell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå