monja Skrevet 13. desember 2006 #1581 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Du har jo maaaaange timer igjen til å føde på idag. Endret 13. desember 2006 av monja
Cr@sh Skrevet 13. desember 2006 #1583 Skrevet 13. desember 2006 Innom med en diger og hr. tålmodighet til låns.... Her -> <- er han!
Susan Sto Helit Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1584 Skrevet 13. desember 2006 Du har jo maaaaange timer igjen til å føde på idag. ← Mange var vel å overdrive litt? Må vel rekke å få vondter igjen først også. :klø: I morgen kommer nok knøttet ← Tror jeg også! Innom med en diger og hr. tålmodighet til låns.... Her -> <- er han! ← Tusen takk, trengte tålmodighet! Forstår nesten ikke hvordan du orket å gå så lenge over!
Fibonacci Skrevet 13. desember 2006 #1585 Skrevet 13. desember 2006 Håper du får masse vondter i natt... Og at julegaven kommer i morgen!
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #1586 Skrevet 14. desember 2006 Takk for sladring vennen! Gleeeeed deg! Umulig å forklare hvor fantastisk HERLIG det er å være mamma! Uff jeg forstår så godt denne siste ventetiden! Håper Julegaven kommer snart!! :-D Ang. hvor travelt det blir.. Det er utrolig hvor mye mer koselig det er & hvor mye mer tålmodighet du har når det er ditt eget barn.. Jeg tipper gaven kommer på søndag!
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1587 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Tippeliste: Susan Sto Helit: 14. Desember Prada: 14. Desember Holly Hobbie: 15. Desember Epica: 17. Desember Epona: 21. Desember (T+12) Merkelig nok tror jeg du kan ha rett, Epica. Det setter vel igang den 16. (For 16 er lykketallet mitt... ) Og så kommer vel Julegaven 17. La Traviata: Ingen vondter i natt, så vidt det har vært nødvendig med dotur til og med... Sovet min skjønneste søvn. Epica: Ingenting å takke for, vennen! Det ser ut til at Julegaven venter på at du kommer hjem og gjengjelder tjenesten! til deg og nydelige snuppa! Gleder meg masse! Sikkert derfor jeg er så utålmodig! Skal til Jordmor og snakke om hva som skjer videre idag. For en gangs skyld har jeg masse spørsmål. Elsklingen har hjemmekontor, og nevnte at han kanskje ble med. Hadde vært fint det. Håper JM kan gjøre noe da, sjekke modning og kanskje strippe litt hvis det er noe modning. Endret 14. desember 2006 av Susan Sto Helit
Prada Skrevet 14. desember 2006 #1588 Skrevet 14. desember 2006 Kom igjen lille julegave, i dag er dagen!
Xania Skrevet 14. desember 2006 #1589 Skrevet 14. desember 2006 Håper jordmor kan konstatere at det er modning på gang. Skjønner veeeldig godt at man blir utålmodig av å gå over tida.
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2006 #1590 Skrevet 14. desember 2006 Skjoenner egentlig ikke terminsystemet, jeg. For det virker saa utrolig vanlig aa gaa over tiden, at man nesten burde faa en dato lenger frem i tid, synes jeg! Selv om man vet at det er sjeldent at babyen kommer akkurat paa dagen, saa ser man jo frem til termindatoen med forventning...og blir utaalmodig naar man gaar noen dager (eller uker) over tiden. Begynner nesten aa tenke at min termin er 18. mars, jeg, for her setter de igang 10 dager etter termin om ingenting er skjedd innen da... Lykke til hos jordmor, haaper hun stripper litt for deg!
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1591 Skrevet 14. desember 2006 JM anbefalte at vi ikke strippet, for det fører som regel bare til timer med maserier. (Og jeg vet hvordan det et, det er vondt, og slitsomt.) Elsklingen var enig med med, når vi ikke bad om å få gjort det. Fikk overtidstime på sykehuset 22. des, og regner med at de setter igang den dagen, dersom vi må dit. Greit å vite. Fikk også litt forklaringer på hva som sker i en sånn time, og hvordan de igangsetter. JM skulle på jobb på Ullevål på søndag, så vi fleipet med at vi så henne der da. Ikke utenkelig hvertfall. Ting kan jo skje. Er egentlig ganske positiv nå. Føler meg trygg på igangsetting før jul, og har fortsatt tro på at ting skjer i nær framtid. JM anbefalte , god mat og mye søvn! Så nå skal jeg hvertfall gå og legge meg, for jeg er litt sliten igjen. Ellers alt fint. JM kommenterte at Julegaven virket som h*n var frisk og fin inne i magen. Elsklingen fikk spurt om ting han evt. lurte på, og urin og blodtrykk hos meg var fint. Eneste er at vekta mi har stått stille i ca en måned nå. Men magen har jo vokst, og jeg blir stappmett av ingenting, så det er vanskelig å gjøre noe med det.
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1592 Skrevet 14. desember 2006 Skjoenner egentlig ikke terminsystemet, jeg. For det virker saa utrolig vanlig aa gaa over tiden, at man nesten burde faa en dato lenger frem i tid, synes jeg! Selv om man vet at det er sjeldent at babyen kommer akkurat paa dagen, saa ser man jo frem til termindatoen med forventning...og blir utaalmodig naar man gaar noen dager (eller uker) over tiden. Begynner nesten aa tenke at min termin er 18. mars, jeg, for her setter de igang 10 dager etter termin om ingenting er skjedd innen da... Lykke til hos jordmor, haaper hun stripper litt for deg! ← Stripper, ja... Det er vel egentlig det at vi føstegangs normalt går litt over. Samtidig som det gjerne er oss førstegangs som er mest utålmodige. For meg er det faktisk helt greit å gå over tiden, hadde det ikke vært at det blir så tett på jul. Ble jo litt skuffet når det ikke skjedde noe før termin, men det mest frustrerende er alle gangene jeg har fått skikkelige vondter, og så gir det seg igjen etter noen timer! Det er vondt, det er slitsomt og det er frustrerende! Har kjøpt bitter lemon på butikken nå da... Har lest inne på bim at det er noen som mener det skal ha effekt. (Og igjen, som kanel tror jeg ikke det kan skade så mye!)
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1593 Skrevet 14. desember 2006 Prada: Mulig du kommer litt gjennom til Julegaven, det er mye romstering der inne nå... Xania: Mest utålmodig etter å bli ferdig til jul, faktisk. Er nok en litt spesiell opplevelse å ligge på pasienthotellet i jula... :klø:
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 #1594 Skrevet 14. desember 2006 Vis frem bildene av Epica sin baby til magen!!
Fjellrypa Skrevet 14. desember 2006 #1595 Skrevet 14. desember 2006 Så bra dere hadde et fint jordmorbesøk. Håper det skjer noe snart. Og hvis jeg skal tippe, så må jeg nesten går for 20. desember, selv om det nok høres ut som det er veldig lenge til...
Burpen Skrevet 14. desember 2006 #1596 Skrevet 14. desember 2006 Du har nok en ordentlig god og rtygg mage og være i Julegaven skulle bare visst hvor flink du har vært å strikke til h*n... Da hadde det nok blitt fart i sakene, tenker jeg! Syns dere skal høre på jordmor,- masse , god mat, og masse søvn! ...jeg syns forresten at de kunne satt deg igang litt tidligere enn 22. dersom det ikke har skjedd noe, sånn at dere hadde fått julaften hjemme igjen...
Xania Skrevet 14. desember 2006 #1597 Skrevet 14. desember 2006 Håååååper det skjer noe før den 22. - det er vel ikke akkurat drømmen å ligge på pasienthotellet i jula, selv om man har fått verdens beste julegave! Du får bare teste rådene for å sette i gang fødsel, så plutselig skjer det noe skal du se!
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1598 Skrevet 14. desember 2006 Nå har jeg sovet i 4 timer... Fikk faktisk litt sterke kynnere mens jeg lå der. (Måtte opp på do en tur midt i da... ) Og da jeg sto opp og kledde på meg, så rant det litt ned i trusa... Ikke vannet, det luktet ikke, og var knapt noe i mengde, men det var rosa!!!! Tror faktisk jeg har fått tegningsblødning jeg... Kanskje dyttingen til JM gjorde at Julegaven plutselig bestemte seg for at det er på tide å komme ut? Har ikke kynnere eller murringer eller andre vondter, men er faktisk overbevist om at de kommer nå! Tegningsblødnig, da er man jo nesten igang da...
Xania Skrevet 14. desember 2006 #1599 Skrevet 14. desember 2006 Nå skjer det snart! Ingenting er bedre, unner deg kunne feire jul hjemme sammen med Julegaven!
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1600 Skrevet 14. desember 2006 Vis frem bildene av Epica sin baby til magen!! ← Har gjort det, men når levende baby ikke hadde effekt, så kan du jo tenke deg hvor lite effekt bilder hadde... Så bra dere hadde et fint jordmorbesøk. Håper det skjer noe snart. Og hvis jeg skal tippe, så må jeg nesten går for 20. desember, selv om det nok høres ut som det er veldig lenge til... ← Var veldig beroligende å være på et såpass hyggelig JM besøk. 20. Desember høres lenge ut, ja... Jeg tror det skjer før det... Du har nok en ordentlig god og rtygg mage og være i Julegaven skulle bare visst hvor flink du har vært å strikke til h*n... Da hadde det nok blitt fart i sakene, tenker jeg! Syns dere skal høre på jordmor,- masse , god mat, og masse søvn! ...jeg syns forresten at de kunne satt deg igang litt tidligere enn 22. dersom det ikke har skjedd noe, sånn at dere hadde fått julaften hjemme igjen... ← Tipper vi hører på JM, ja. Fikk hvertfall sovet en god stund. (Var sliten, så det kunne jeg jo funnet på uansett, men... ) Ja, det kunne vært fint å bli igangsatt før den 22. des, så vi var sikre på å få jula hjemme. Men jeg har jo egentlig bekymret meg mest for at de ville drøye igangsettingen på grunn av lav bemanning i jula... (23. er jo en lørdag, etterfulgt av ter "søndager"... ) Håååååper det skjer noe før den 22. - det er vel ikke akkurat drømmen å ligge på pasienthotellet i jula, selv om man har fått verdens beste julegave! Du får bare teste rådene for å sette i gang fødsel, så plutselig skjer det noe skal du se! ← Pasienthotellet er liksom ikke stedet vi drømmer om å tilbringe jula, nei... Har jo noen vage planer for julafte også. Nemlig å kose oss her hjemme med et bittelite knøtt! Rådene testes fortløpende! Søvn var det første...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå