Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innom med en klem! :klem:

og en drøss med (((((((((((((((((fødevibber))))))))))))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burpen: Var sikker på jeg hadde hørt det med fullmåne fra ganske pålitelig kilde.

Men det er bare mange, ikke alle... :sjenert:

Ser ikke ut til å virke her hvertfall.

:klem:

Cr@sh: Ikke ofte man liker vondter, nei, men akkurat når man venter på fødsel tar man imot alle soom tyder på noe. :)

God bedring til Storegutt! :klem:

Epona: Nydelig avatar du har, med verdens søteste lille julenisse! Gleder meg så veldig til jeg har mitt eget lille nurk! :hoppe::hjerter:

Takker for fødevibber!

Skrevet

Alltid spennede å åpne dagboka di nå, se om det har skjedd noe! :)

Jeg klarer ikke helt å glemme de fine tingene du strikket. Det heftet du strikket de fra, hva heter det, eller hvor kjøpte du det? bare titte i det.

Er det utspekulert å gi et slikt hefte i julegave til svigermor ;)

Skrevet

Ikke skjedd noe i natt heller... :tristbla: Det vil si, jeg hadde ett skikkelig vondt tak i magen på vei til do, men det ble med det ene.

Idag har jeg sovet lenge, og så lovte jeg Elsklingen at jeg skal kjøre og hente det store bryllupsbildet vårt. (Vet ikke om jeg orker å bære det opp, men jeg skal hvertfall få det inn i bilen. Tipper jeg får hjelp til det... :sjenert: )

Barneromsgardinene våre er klare også, men jeg er usikker på om jeg skal kjøre dit ned selv og hente, eller om jeg venter på at Elsklingen kan bli med. Liker ikke motorveier som høygravid.

Og så må jeg få handlet inn til middag til Bestefar. Tenkte å lage medisterkaker med saus og surkål. Håper bare ikke han her fått det for mange ganger i det siste... :sjenert:

Skrevet

Prada: Heftet kjøpte jeg i garnbutikken på Oslo City, men de har det sikkert andre steder også.

Det er hefte 135 fra Dalegarn. (Babyhefte.)

Ville nok kjøpt både heftet og garn til svigermor jeg, hvis jeg visste hun var glad i å strikke. :sjarmor:

Skrevet

Høres ut som det kan skje noe hos deg snart!

Medisterkaker og surkål er jo super førjulsmat! Elsker det jeg :sikle:

Skrevet

:hoppe:

Snart termin!!!! :overrasket::sjarmor::sjarmor:

Oioi.... Et vondt tak kan fort bli til flere! ;)

Håååååper virkelig du slipper å gå på overtid som meg. IKKE gøy.. :sjenert:

Krysser fingrene! :klem:

Skrevet

LinKri: :blomst:

La Traviata: Jeg håper jo hver dag jeg, men nå er det nærmere enn noen gang! :hoppe: (Spesielt med alle de andre tegnene jeg har fått idag... :sjarmor: )

Epica:

3 dager til termin. :hoppe: Mener menstermin legen fant var idag, og min egen EL termin er fredag, så det nærmer seg alle datoer! :hoppe: :hoppe:

Håper jeg ikke må gå så mye over som deg. Det blir så nære jula! Og så håper vi jo at snuppa di kommer snart! (Før igangsetting!)

Tatt i betraktning at det vonde taket i magen kom for over 12 timer siden, tror jeg ikke det har noen innvirkning på om det kommer flere eller ikke. Det var nok bare en ekstra vond kynner. (Kanskje jeg bare drømte hele greia? :flau:)

Har vært og hentet bryllupsbildet! Det ble veldig bra! :)

Det vil si, hentet og hentet... Jeg har fått betalt det, og lagt det i bilen. Men bilen vil ikke starte, og det ser ut som det er noe elektronikkfeil eller noe sånt! :tristbla::frustrert:

Så da ble bilen og bildet og alt stående, og jeg tok taxi hjem.

Elsklingen er på vei til fotografen med mekaniker, og vi håper jo på at de klarer å fikse det på stedet! :forvirret:

Og ettersom dette skjer i tillegg til at jeg begynner å bli litt snufsete og har litt vondt i halsen, er det vel ingen overaskelse om fødselen skulle sette igang, nei... :ler:

Skrevet

40 uker i morgen! Maa :hoppe: litt paa forskudd!

God bedring med halsen, hiv innpaa med hvitloek, sitron/honningvann og c-vitaminer (kanskje det setter igang foedsel ogsaa?? :sjarmor: )

Skrevet

Bare innom og sjekker, og ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Holly Hobbie: 40 uker i morgen, ja...

Har legetime jeg håper jeg slipper å reise på også... :sjenert:

Medisinerer halsen på nypete, sitronvann og halslinser. (Og nesa får litt saltvannsspray)

Seterjenta: :klem:

Da er det stadfestet at bilen står... Blir fikset tidligst i helga... (Sannsynligvis ikke før en gang i neste uke.)

Dermed er vel alt klappet og klart for fødsel... :ler:

Bildet har kommet opp på veggen, og har allerede fått ros. :) Kjempefint!

Ringte mamma i biltrøbbelet før idag, og hun hadde jo begynt å tro fødselen var igang, siden hun ikke hadde fått høre hvorfor. De hadde forsøkt å ringe Bestefar for å høre om han var hjemme også. (Men har var hos oss, altså! )

Vurderer å hente bilsetet etter at jeg har vært hos legen i morgen. Kan vel være kjekt å ha det, selv om vi ikke har egen bil. (Lurer på hva vi gjør med bagene, siden den ene var tenkt å la ligge i bilen... :klø: ) Det blir liksom ikke helt det samme med taxi...

Bortsett fra det er nemlig taxi veldig greit. Vi bor veldig nært en holdeplass, så det skal alltid gå å få tak i en, selv på natta. Jeg mente jo lenge at vi skulle ta taxi, og ikke kjøre selv.

Mye romstering og hikking i magen nå, tydelig at det er trangt (men koselig! :sjarmor: ) der inne.

Skrevet (endret)

Uff, når jeg la meg i kveld trodde jeg faktisk ting var i gang. Hadde skikkelige røsk som gikk både på mage og rygg, og magen var nesten konstant hard lenge.

Men, neida, etter litt massasje av ryggen og varmeflaske på magen, så sovnet jeg.

Våknet en time senere, og da hadde det nesten gitt seg.

Har ikke fått sovet etterpå. Snørrer endel og er konstant tissetrengt! :tristbla: Lurer veldig på hvordan jeg skal klare å ha urin som har vært i kroppen i minst 4 timer med til legen. Det betyr nesten at jeg ikke kan drikke noe mer i natt, og at jeg ikke får tisse noe før i morgen tidlig. :overrasket:

Ganske vanskelig å gjennomføre, for jeg er tissetrengt hver halvtime, og føler meg lett uttørket nå som jeg snørrer endel... :tristbla:

Tisser stort sett ingenting av gangen heller... :sjenert:

Orket ikke ligge våken i senga lenger, selv om jeg vet jeg kommer til å være kjempetrøtt i morgen tidlig!

Håper litt at fødselen ikke setter ordentlig igang før i morgen, for det ser ut til at Elsklingen får hjelp til å fikse bilen allerede i morgen ettermiddag! :hoppe: Det hadde jo vært herlig om den virket igjen når vi skulle på sykehuset.

Jeg går gjerne hjemme hele latensfasen med rier jeg, alene, om det betyr at alt er i orden når jeg vil på sykehuset! :sjarmor:

Endret av Susan Sto Helit
Skrevet

Har oppdatert tickeren min, så nå teller den antall uker på vei to dager feil, men rett antall dager igjen... :sjenert:

Men jeg er 40 uker på vei idag! :hoppe:

Skrevet

Skal man helst ha urin med urin som har vært minst 4 timer i kroppen? Hmmmm....det har ikke jeg hatt alle gangene.

Dumt at vondtene ga seg, vi får satse på at de tar seg opp igjen rimelig snart! :)

Skrevet

Tydelig at ting er paa gang, da!! :hoppe:

Men typisk at bilen staar...men men. Kanskje like greit med taxi?

Lykke til med foedselen, saann i tilfelle noe plutselig skjer og jeg ikke faar vaert innom foer du reiser! :sjarmor:

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Gratulerer med 40uker!!

Håper babyen kommer ut snart!!

Skrevet

Æsj så kjedelig at vondtene forsvant!!

Krysser fingrene for at fødselen er igang når bilen starter! :sjarmor:

Uff, blitt forkjøla nå?

Må slappe godt av og holde deg varm (og masse vann!! - litt kjedelig med ekstra mange doturer men..... :sjenert: )

:kyss:

Skrevet

Gratulerer med 40 uker!! :hoppe:

Håper virkelig at babyen bestemmer seg for å komme snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...