Susan Sto Helit Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1301 Del Skrevet 24. november 2006 Har plutselig begynt å forstå at det faktisk ikke er lenge til jeg skal føde... Begynner å bli litt redd, for jeg liker ikke ukjente situasjoner. Hva gjør jeg egentlig når ting er igang, og vi faktisk må ringe føden???? Og ikke minst, vi må faktisk reise til føden og møte det ukjente der! Tenk om det skjer noe.... Jeg er av typen som har veldig telefonskrekk, og i tillegg ikke liker ukjente situasjoner. Spesielt det å skulle forholde seg til masse mennesker jeg ikke kjenner, og som ikke kjenner meg... Uff, dette er litt ekkelt. Heldigvis har jeg Elsklingen! Han kommer jo til å hjelpe meg gjennom de delene jeg gruer mest for. Heldigvis vil jeg nok roe meg noe når ting faktisk er igang, og vi er på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. november 2006 #1302 Del Skrevet 24. november 2006 Ang fødeangsten ... Forstår deg GODT vennen! Jeg gruer meg også, men så klar for baby nå at jeg gleder meg mest, og tenker ikke såmye på føde-biten... Bare TENK, alle de som har klart det før oss - smertene trenger ikke være uoverkommelige, og det kan gå ganske kjapt. Innimellom riene er det pauser, og en god ide er å telle ned til dem, så du vet "snart blir det bedre"... Snakk med jordmor neste gang.. Hjelper kanskje.. Det er skummelt... Ingen tvil om det... Men det er noen timer, en dag, et døgn av ditt liv - og tenk hva vi får ... Nå blir det snart film her! Må på do konstaaant... Kos med sverigetur! Ps! Ja elsklingen vil være der med deg HELE veien.. Og hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. november 2006 #1303 Del Skrevet 24. november 2006 Ring føden når du føler det trengs. De kan roe deg ned hvis du ikke trenger å komme, evt hva du skal gjøre imens. Alle er SÅ kunnskapsrike, og vet hva de skal gjøre, og alt kommer til å gå KJEMPEbra på sykehuset. Ikke bekymre deg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1304 Del Skrevet 24. november 2006 Ring føden når du føler det trengs. De kan roe deg ned hvis du ikke trenger å komme, evt hva du skal gjøre imens. Alle er SÅ kunnskapsrike, og vet hva de skal gjøre, og alt kommer til å gå KJEMPEbra på sykehuset. Ikke bekymre deg vennen! ← Tja, løser jo ikke helt problemet... Det jeg er mest redd for er jo å måtte ringe føden... Kjempeskummelt! Selve fødselen regner jeg med bare går sin gang... Det er jo veien til målet! Gleder meg jo masse til å møte Julegaven. (Og det merker jeg jo at familien også gjør! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. november 2006 #1305 Del Skrevet 25. november 2006 Mest redd for å ringe ja? Der har du nok ingen valg nei........ Kanskje blir fødselen myyye lettere enn man tror! Jeg har bare hørt horror-historier vertfall... hva med deg? Man hører sjeldent om de det går greitt med tror jeg.. Hva du gjør på idag da? Jeg har sovet leeenge (som vanlig!) og det pøøøser ute.. Grått og trist! Så det blir vaskekone-dag på meg! God lørdag snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1306 Del Skrevet 25. november 2006 Har faktisk fått høre mest hyggelige historier om fødsel jeg... Om at det er jo vondt der og da, men det går greit, og man får verdens beste belønning. Ingenting å grue seg til har jeg fått høre. Så jeg gjør egentlig ikke det... Eneste i nærheten av horror historie, er historien om hvordan jeg ble født. Men det var en igangsatt fødsel, og jeg har hørt de gjerne er mye verre enn andre. (Håper derfor at alt starter av seg selv snart... ) Idag har vi vært hyper-effektive. Etter en god natts søvn, (Den beste på mange dager, faktisk!) sto vi opp og reite på kjøpesenter for å handle et par ting. Lyset hadde gått i akvariet, så vi trengte nye, kjempedyre, lysstoffrør. De hadde heldigvis inne. Byttet når vi kom hjem, så nå har fiskene lys igjen. Så handlet vi mye av det vi trengte til middagen idag og i morgen. (Jeg har kjøpt godt kjøtt i Sverige, så vi skal ha biff idag, og hjemmelaget suppe i morgen.) Dessuten har vi nå fått festet barnesetet i bilen, så vi vet hvordan vi gjør det, og ser at det passer. Ennå en ting som er klart til Julegaven kommer! Var innom en lampebutikk og kjøpte ny lampe til stua. Etter at vi ominredet med det nye spisebordet, har det vært litt dårlig lys der. Elsklingen var kjempeflink og hang opp lampa også. (Han er egentlig ikke så flink til sånt, det pleier å være min jobb. ) Må nok justere litt på retningen på spotene etter hvert, men så langt bra. Han fikk litt hjelp av en kompis, som kom en tur for at de skulle spille litt FIFA. Så nå sitter de og spiller, og koser seg med boks-cola som jeg kjøpte igår! Velfortjent! I morgen kommer et vennepar med barn på besøk. Hun er gravid igjen, men jeg er usikker på hvor langt på vei. Det er ganske nytt. Og så tenkte vi kanskje vi skulle hente hjem vogna. Elsklingen snakker om at kanskje det er greit å få den hit og lære seg de forskjellige funktionene på den. Strikket ferdig siste sokken til Julegaven igår. Endelig! Så nå har jeg ikke noe strikketøy jeg MÅ ha ferdig med det første. Lurer på å starte på en lue til uka hvis jeg fortsatt ikke har født... Mest for å ha litt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. november 2006 #1307 Del Skrevet 25. november 2006 Å? det var GODT å høre! Hjelper på å høre sånne historier også! Så bra at barnesete er på plass! Oi... vi må få hentet det hos svoger.. har helt glemt! Flink å strikke! Ååå det blir så spennende å se når det skjer noe her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1308 Del Skrevet 25. november 2006 Har hatt en god, lang ettermiddagshvil... Herlig! Sov fra ca 15.00 til 17.30, så jeg var nok sliten etter en hektisk dag. (Selv om alt gjøres i mitt tempo.) Julegaven er litt rolig igjen idag, men det kan være meg som ikke har tid til å kjenne etter. Nå er det bare avslappning i sofaen, og biffmiddag igjen av dagen! Gleder meg masse til god middag! Ingen tegn på fødsel idag. Men muttingene pleier å komme utpå kvelden, så jeg venter dem vel idag også. Du kan kanskje få låne noen få, Epica, så du her noen tegn som kan tyde på at ting starter snart? (Knivstikk kan du hvertfall få! Det er VONDT!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1309 Del Skrevet 26. november 2006 Våknet 06.00 i morges jeg... Selv etter å ha slitt med å sovne i natt. :klø: Har nå stått opp, og lurer litt på hva jeg skal gjøre fram til jeg blir trøtt igjen eller Elsklingen våkner..... :klø: Her inne er det hvertfall veldig stille... Hadde litt murringer og et par vonde kynnere da jeg våknet, men merker ingenting nå, så det er nok ikke det heller. Kanskje jeg skal sette på en film, og se om jeg blir trøtt igjen av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 26. november 2006 #1310 Del Skrevet 26. november 2006 Må man ringe føden selv? Kan ikke mannen gjøre det? Ser for meg at det ikke er sikkert jeg er i "prateform" med ukjente mennesker i telefonen når jeg er i en ukjent sinns- og kroppstilstand, og kommanderer mannen til å ringe. Han er sikkert like godt oppdatert på hva som skjer som meg. Får se, det er lenge til enda... Strikke sokker/lue og se på film høres ut som en deilig start på en morgen. Gleder meg til litt til permisjon jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1311 Del Skrevet 26. november 2006 De liker visst ikke på føden at man lar mannen ringe, Prada. (Men jeg tror nå jeg vil gjøre det alikevel.... ) De ønsker førstehåndsinformasjon fra den fødende, og ikke et mellomledd. Så om mannen ringer, så ber de om å få snakke med den fødende. (Hmmm... kanskje vi kan ta høyttalerfunksjonen på mobilen, så kan de få ha begge på tråden samtidig? ) Så nesten en hel film før jeg la meg igjen 09.00 i morges, og har sovet nesten til nå... (Ser ikke ut som det er noen fødsel på gang, nei...) Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. november 2006 #1312 Del Skrevet 26. november 2006 Mannen ringte føden da det tok seg opp her. De hadde ikke fått snakke med meg uansett, for jeg har telefonskrekk. Heldigvis hadde vannet gått og da blir man innlagt uansett på grunn av infeksjonsfaren. Da spilte det liksom ikke noen rolle hvem som ringte. Ha en god søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1313 Del Skrevet 26. november 2006 monja: Jeg regner nok med at de har opplevd at mennene har ringt noen ganger før, ja... Jeg har en merkelig telefonskrekk, for jeg er ikke redd for å snakke med noen når jeg vet at de ønsker å snakke med meg... Men jeg hater åmåtte ringe folk jeg ikke kjenner. Så det blir vel Mannen som ringer, og så får de be om å snakke med meg. (Hvis han er hjemme når det må ringes da... Vi vet at hvis vannet går, og det ikke er missfarget, er det stor sannsynlighet for at vi må vente hjemme en stund. (Så lenge man ikke har rier, og alt ellers er fint, så tar de deg heller inn til kontroll noen timer senere. ) Har vært på kurs på sykehuset og lært alt dette, så egentlig vet jeg jo mye hva som venter. Dessuten får man alltid komme dersom man ber om det. (Skal være å si at vi ønsker å komme inn for en sjekk, så skal man kunne få det. ) Men veldig godt å høre at andre har erfaring med dette! Jeg er liksom ikke den eneste fødende med telefonskrekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. november 2006 #1314 Del Skrevet 26. november 2006 Åh, jeg gruer meg også til å ringe føden når tiden er inne... Lider av litt telefonskrekk jeg også! Heldigvis er sambo stikk motsatt av meg, så han kan få ringe, så kan jeg ta over,- det går bra! Det er bare den første biten jeg ikke liker (det med å presentere seg, og å fortelle om ståa)... Rart det der Så flink du har vært til å strikke! Skulle ønske jeg kunne det, sånn at jeg kunne lagd noe til Burpelita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #1315 Del Skrevet 27. november 2006 Selv om jeg ikke lider av telefonskrekk så har jeg alltid tenkt at det uansett blir mannens jobb å ringe når den tid er inne. Jeg regner med at jeg er foropptatt med andre ting når det er tid for å ringe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. november 2006 #1316 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har samme telefonskrekk som deg. Hater å ringe, men det går greit å snakke med de i andre enden når man først er i gang merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 27. november 2006 #1317 Del Skrevet 27. november 2006 Selv om jeg ikke lider av telefonskrekk så har jeg alltid tenkt at det uansett blir mannens jobb å ringe når den tid er inne. Jeg regner med at jeg er foropptatt med andre ting når det er tid for å ringe! ← Sier meg enig! Så får jeg heller komme og snakke med dem hvis de insisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1318 Del Skrevet 27. november 2006 Selv om jeg ikke lider av telefonskrekk så har jeg alltid tenkt at det uansett blir mannens jobb å ringe når den tid er inne. Jeg regner med at jeg er foropptatt med andre ting når det er tid for å ringe! ← De presiserer HVER gang vi er der på kurs eller omvisning, at det er kvinnen selv som skal snakke i telefonen når man ringer... Dermed føler jeg litt at jeg vet bedre. Men ettersom jeg vil plages veldig med å ringe selv, og kanskje drøye det så lenge som mulig... Så er det greiere at han ringer, så kan jeg heller overta røret. Burpen og Arwen: Så godt å høre at jeg ikke er så unormal som jeg føler meg når det gjelder telefonskrekken min! Og, Burpen, jeg har alltid vært elendig til å strikke, og har heldigvis også unnskyldningen om at jeg er allergisk mot støvet garnet avgir... Men å strikke til Julegaven fant jeg ut at jeg måtte prøve, og det gikk faktisk veldig bra! Mister tålmodigheten med alt større enn babyluer, så jeg har klart å strikke en genser, men det er både min første og siste genser! Merkelig hvor greit jeg kom inn i det også, selv om jeg var helt elendig sist jeg forsøkte. (For minst 10-15 år siden) Tror alle venner heretter kan regne med hjemmestrikkede luer og votter i barselgave! Idag skal jeg til fysio. Og i morgen er det JM. Men så synes jeg Julegaven kan komme! Begynner å tro at jeg nesten har brukket ribbein på ene siden, bare for at det er så trangt der inne... Er lei nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #1319 Del Skrevet 27. november 2006 Ja tlfskrekk er det mange som har tror jeg! Ikke alene der! Uffja, det kjennes trangt ut.. Særlig oppi ribbeina.. Håper de kommer begge to snart!! Så bra at du kom igang med strikkinga! Håper det gikk greitt hos fyso! Venter referat etter JMtime imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1320 Del Skrevet 27. november 2006 Epica: Gikk greit hos fysio, men jeg skal ikke dit flere ganger før fødsel. Men hun ville gjerne at jeg ringte etter fødselen, og fortalte at alt var greit. (Og det må jeg da kunne klare! ) Regner jo med at alt er bra etter fødselen, for jeg har jo vært heldig og kunnet holde bekken/symfyse-løsningen i sjakk. Lover referat etter JM timen i morgen! Håper hun kan sjekke om ting er litt på gang eller ikke. (Er forresten ikke så trøtt som jeg pleier idag, kanskje noe er på gang... ) Gruer meg til å stå opp i morgen. Har fått halvtidlig time, for jeg var jo alltid tidlig oppe før. (Men det var da jeg fikk sovnet om kvelden. ) Dermed blir det vel lite søvn før jeg må komme meg avgårde i morgen. Håper jeg sovner greit i kveld! Har forresten handlet inn årets julehefter! Gjorde et lite forsøk på å gjemme dem. Er deilig å ha noe lett å lese når jula kommer, og vi ikke orker så mye! Elsklingen har satt inn storinnrykket på både jobb og skole. Dermed er han ofte borte om kveldene. Men alt for en god sak! Han regner med å være hjemme sammen med meg og Julegaven fra vi kommer hjem fra sykehuset, og til nyttår! Gleder meg masse til det! (Om jeg føder nå, må han nok ta litt ekstra ferie og avspasering, men det ordner seg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå