Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Aktivitetsnivået tok seg opp MYE i går kveld, og jeg ble liggende mer å kjenne på all romsteringen enn å forsøke å sove....

Tenkte egentlig å stå opp i 8-tida idag, men her virkelig følelsen av å skulle ha mensen, og lå heller litt lenger under den gode varme dyna. (Har lyst til å ta frem varmeflaska og sitte med den på magen. )

Ikke veldig vondt altså, men litt småvondt/ubehagelig hele tiden...

Nå har jeg brukt opp de tre sure appelsinene ingen ville spise, og laget hjemmelaget juice av dem. (Måtte tilsette litt sukker da, for de var virkelig sure! :forvirret: )

Går ikke langt fra telefonen, Burpen! Ikke bekymre deg for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, marthepia, ser ikke ut som det skjer noe her...

Jeg sitter og scrapper bryllupsbilder, og hører Kaizers og slapper av. Murringene har gitt seg igjen.

Straks skal jeg ut og handle, så jeg kan begynne å bake julekaker! :sikle:

Må jo ta det nå, jeg kommer ikke til å gjøre det etter fødselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og Epica gjør meg ganske KG-avhengige om dagen... Nysgjerrig, jeg? :ler2:

:ler:

Hmmm.. murringer og kynnere.. spennende!! :sjarmor:

Scrapping er så gøy!

:sikle: Baker julekaker altså? Flink!

Satser på jeg får lære meg det neste år, når snuppa er stor nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke julekaker bakes det? Tenkte jeg kanskje skulle prøve noe annet i år enn det jeg pleier å bake, så trenger gode forslag og inspirasjon.

Pepperkaker blir det uansett da, hos oss er det er must, med Nonstop på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste på nettet nå , at det er vanlig med løs mage noen dager før fødsel...

Endelig et tegn!

Har lurt på hvorfor jeg har hatt løs mage.. :sjenert:

Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOm ikke helt igang med bakinga, lagde middag til Mannen ut ifta hva vi hadde i fryseren istedenfor... :sjenert:

Manglet smør, nemlig...

Har handlet nå, og hadde tenkt å sette igang snart, for deigen bør stå over natta. :)

Her lages kun en type julekaker, Julemenner.... (Mange kaller dem kakemenn.) Ikke akkurat det vanligste her i Oslo kanskje, men jeg har litt vestlandske aner, så jeg elsker dem...

Hverken Mamma eller Bestemor baker sånne til meg. Dermed er det min oppgave å bake dem.

Blir liksom ikke jul uten sånne.... :tristbla:

Hender jeg kjøper pepperkakedeig, og kjeveler ut og steker det også. Laget fra bunnen av for et år eller to siden, men det ble bare ekstra søl og mye kaker til overs.

I år lages bare det viktigste uansett. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på nettet nå , at det er vanlig med løs mage noen dager før fødsel...

Endelig et tegn!

Har lurt på hvorfor jeg har hatt løs mage..  :sjenert:

Har du?

Er løs mage et tegn? Hmmm... Uff da, jeg har lurt på hvorfor magen var så løs... :sjenert: :klø:

Trodde mest det var noe jeg spiste...

Bra du har noe tegn da, vi får håpe det starter snart og går fort for deg! :klem:

Jeg venter gjerne til torsdag jeg altså! Tenkte å få litt scrappehjelp av Svigermor i morgen. Hun har lyst til å plukke seg ut noen bilder fra bryllupet og forstørre.

Vi tok nemlig masse familiebilder av min familie, hans familie o.s.v. Og de har visst ingen fine sånne fra før.... (Smart var jeg, som insisterte på sånne! :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk om vi begge føder torsdag og ingen kan sladre  :ler:

Skummelt.... Vi får forsøke å unngå det!

Kanskje mannen din må inn og sladre mens du ligger på sykehuset? (Eller min, hvis vi ikke blir boende begge to...) :sjarmor::legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler på meg at du føder før meg jeg.....  :sjarmor:

Tja, er jo lei nok til at jeg hadde satt pris på det... ;)

Men jeg tror nå egentlig at du føder først.

Deigen står i kjøleskapet, og jeg har avtale med både Svigermor og venninner i morgen. (Så det bør vel tyde på at fødselen starter i natt... :ler: For da er det jo masse ekstra som ikke er klart.)

Når det gjelder venninner, skal vi bare til min gravide venninne, og det er vel forbehold om at hun ikke føder først. ;):) Har vært mye murringer der, så ting KAN jo skje fort!

Har kommet ca 3 cm igang på siste sokken jeg strikker til Julegaven. Synes jeg har vært flink, men planen var egentlig å strikke den ferdig idag... :sjenert: Er nok litt igjen ennå, ja. Bare ribbbekanten skal være 5 cm.

Men nå MÅ jeg få kommet igang med klattekakene mine, ellers blir det vel ikke gjort i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista over hva jeg tenkte å gjøre denne uka...

(Og hva jeg faktisk har gjort...)

- Finne tid til å klippe håret. (Er vel greit å slippe å tenke på det en stund) :riste:

- Handle julegaver :riste:

- Strikke ferdig sokkeparet til Julegaven. (Har igjen en sokk.) :riste: (Men har begynt, så målet er nærmere.)

- Bake klattekaker :riste: (Men skal starte NÅ!)

- Få Elsklingen til å ta magebilde :riste:

- Vaske vinduer :riste: (Spares til senere denne uka.)

- Trene Yoga :riste:

- Legetime torsdag. (Husk å spørre om prevensjon/ resept på hormonspiral)

- Sverigetur med mamma? :riste: (Kanskje fredag)

- Vaske alt jeg har strikket til Julegaven en gang. :riste: (Må bli ferdig med sokken først.)

- Fullføre bryllupsalbum :riste: (Holder på!)

- Kjøpe rammer til julegavebilder :Nikke:

- Sende julegavebilder :riste: (Må på planen for de neste dagene.)

- Henge opp adventstjerna, så det bare er å plugge i stikkontakten. :riste: (Må ha hjelp til å finne esken.)

- Rydde på verandaen, og klargjøre den for vinteren. (Må ha hjelp, for jeg kan ikke løfte ting.) :riste:

- Skaffe julekalender til Elsklingen? :riste:

Ikke mye på den lista jeg har ordnet, nei...

Derimot har jeg pakket sykehusbagene såpass at vi nok ikke glemmer noe viktig.

Har begynt på kakebaking jeg ikke husket å skrive på lista.

Og så har jeg shoppet litt av alt det jeg manglet.

Men vi får se om det ikke bedrer seg snart! (Jeg kan jo starte med å gå og ordne de kakene, så føler jeg meg litt bedre... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg baker også kakemenn, til sambo! :ler: Jeg er ikke så glad i det, men det er det beste sambo vet...

Tror det er sånn enten eller. For meg er de viktigere i jula enn pepperkaker...

Nå er siste brett med klattekaker i ovnen. Laget med ingefær denne gangen. Hvis jeg får tid i morgen skal jeg lage med kanel også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp istedenfor å sove mer idag, fikk ikke sove igjen...

Er litt småtett i nesa, og har en bitteliten smule hodepine...

(Tenker jo fare for svangerskapsforgiftning med en gang!

:redd: Men har ingen andre tegn så langt. )

Skal forsøke å drikke masse vann, for jeg er litt uttørket av å ha tett nese, og så skal jeg forsøke å åpne nesa litt.

Hvis det ikke hjelper, så ringer jeg lege eller JM og spør om å få sjekke blodtrykk.

Holder ekstra godt øye med gifteringen også, skummelt det med svangerskapsforgiftning! :forvirret:

Svigermor kommer om et par timer. Kanskje hun har noen råd. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper hodepinen gaar over, jeg hadde ogsaa blitt litt bekymret om jeg fikk det... Apropos ringer, i dag maatte jeg bare ta av meg baade forlovelsesringen og gifteringen min, for fingrene foeles (og ser ut som!) tykke poelser! :overrasket: Skal hive innpaa med vann, frukt og groent!

Ha det fint med svigermor i dag, og ikke stress altfor mye med den listen da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...