Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Skjønner du er lei av å være gravid, i hvert fall når sånne vondter som blærespreng, halsbrann og vonde ribbein sliter i tillegg. :klem:

Jeg lurte akkurat på det, om ikke jeg også bør kjenne ribbeinsspark snart? (Er 32 på vei), Menjeg kjenner ikke antydning til det, og bekymrer meg litt for om han ligger sidelengs. Jeg kjenner bare spark til hver side, og mest til den ene. Milevis fra ribbeina mine....

Nå skal jeg til jordmor i morgen, så jeg får vel vite det da.

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for hvor du kjenner spark. Jeg har egentlig ikke hatt noe spesielt direkte ribbeinsspark, men hadde en stund spark like bak/nedenfor ribbeina, som gjorde området litt ømt.

Nå er Julegaven for stor, og det er nok mer knær og rumpe som dytter på ribbeina mine.

Hvilken vei babyen ligger i uke 32 er vel egentlig ikke så nøye, og selv om den sparker til siden, kan den fortsatt ligge med hodet ned. (Julegaven sparker fortsatt i navelhøyde.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, ikke noe kjekt å høre at det begynner å tære på her... :kose:

Skjønner akkurat hva du mener med det å være skikkelig tissetrengt og vondter etterpå,- har det akkurat sånn selv. Ikke noe godt i det hele tatt!

Sambo har faktisk foreslått at vi skal sette på vekkeklokke en time før den tida jeg pleier å våkne helt sprengt, for det skjer hver natt,- uansett!

Selv med alle vondter, må du tenke at det snart er over! For det er virkelig ikke så lenge igjen nå! ;) Tenk, snart er julegaven her! :hoppe:

Litt :troest: og en god :klem: fra Burpelurpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst!

Er jo godt å høre at flere opplever noe av det samme.

Jeg tenker mye på at det faktisk ikke er så lenge igjen. Og på en måte er det litt godt og litt skummelt samtidig. :sjenert:

Men, med litt mensmurringer nå og da, og vonde kynnere nesten hver kveld er det vel et tegn på at ting snart har tenkt å sette igang. :sjenert:

Håper alikevel at Epica føder før meg, så hun slipper å gå lenge over tiden.

Jeg har alltids noe å fylle de neste dagene med alikevel. :)

:klem: til deg og Burpelita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioiiii.. :hoppe:

Du føder sikkert før meg! :sjarmor:

Jeg har jo INGEN tegn... Formen er såå bra!

Men hvem vet når ting kan skje...

Spennende! Må følge med her fremover.. (*følger spent med på mobilen!*)

Aktiv baby i magen? ;)

Min er veldig aktiv! Lurer litt på om hun har trangt med plass og snart vil ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Julegaven er faktisk litt mindre aktiv idag enn h*n har vært de siste dagene. Men så har aktivitetsnivået vært usedvanlig høyt de siste dagene også...

Om du ikke har noen tegn, så kan det jo hende fødselen plutselig starter alikevel.

Venter spent på melding om at noe skjer jeg! :sjarmor:

Har du scrappet ferdig alt av album etter bryllupet deres ennå? Hvor mange ark ble det egentlig? (Tror jeg har igjen over halvparten ennå, men har vel laget en 20 ark allerede... :overrasket: )

I morgen skal jeg til fysio utpå dagen, ellers er det vel bare noen småting som bør gjøres.

Skal shoppe litt mat og drikkeflaske til sykehusbagen, og muligens en liten pakke MME om jeg finner noe ikke melkebasert. (Var et hint i et blad jeg leste, om at det kunne være greit å ha i hus hvis ammingen gikk litt tregt/skeis i starten.)

Og så tenkte jeg å ta en tur til byen før fysioen og kjøpe flere lindex-truser og kanskje en amme-BH til. Begynner å tro jeg kan trenge litt mer enn en.

Mulig jeg trenger litt påfyll av scrappeark også... Har fått kommet meg litt gjennom en del bilder nå, og det begynner å bli vanskelig å finne fine bakgrunnsark blandt det jeg har igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh:

:klem:

Takk for at du er innom og minner meg på at det virkelig nærmer seg! Jeg gleder meg virkelig nå!

Fjellrypa:

:klem:

Tusen takk! Skal gjøre mitt beste for å nyte fridagen!

Ser ut som det blir IKEA tur i kveld. De har fått inn klaffene til bordet vårt på skeidar, og de har kjøkkenbordet vi ønsker oss på lager på IKEA, så da passer det vel bra å få ting i hus før Julegaven melder sin ankomst! :)

Ellers sitter jeg egentlig bare og skal lage liste over ukas gjøremål. (Og så måtte jeg jo inn og oppdatere meg hos alle andre også. :) )

Har satt på en vaskemaskin, og skal straks hoppe i dusjen.

Etter en liten tur i matbutikken, tror jeg sykehusbagen er klar også, så nå kan Julegaven bare komme! :) (Bare 19 dager til termin :hoppe:)

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet selvfølgelig da Elsklingen sto opp i morges, men på en måte var det fint, for da fikk jeg gått på do før jeg fikk helt blærespreng!

Leste fra ca 06.30 til 08.00 (I senga) før jeg sov to timer til.

Deilig!

Tror ikke helt jeg forstår at det er mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke scrappet NOE fra bryllupet enda.. :sjenert:

Kun begynt på snuppa sitt! ;)

Ble så lei av bryllupsbilder at jeg orka ikke starte :ler:

PLUSS, jeg har ikke fremkallt engangskamerane enda..

Men, godt du minner meg på det! Må gjøre det en dag..etterhvert ;)

Mindre aktiv? Det kan være et tegn har jeg lest.. :sjarmor:

Stilig kjøkkenbord! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hint av Svigermor, Epica, at det kanskje var lurt å bli ferdig med det før Julegaven kom, for etterpå ville jeg nok bare scrappe babybilder!

Tror kanskje hun har rett.

Har kommet et stykke nå, hvertfall, og skal prøve å passe på å få tatt de siste sidene i løpet av disse permisjonsdagene (ukene?) :)

Kan mindre aktiv være et tegn???? Trodde det var mer grunn til bekymring jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med permisjon og scrapping! :klem:

Prøver å tenke etter om mine barn har vært mindre aktive før fødsel. Litt kanskje?

Ha en fin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det på arket jeg fikk, når man burde ringe føden..

Stod under rier, blødninger osv..

Ellers betyr det kanskje bare at det er mindre plass å bevege seg på?..

Koooose deg med permisjon, og slappe av såmye du kan vennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata:

Skal forsøke å kose meg masse....

Er bare veldig flink til å lage masse planer... :sjenert:

Epica:

Aktivitetsnivået er jo egentlig bare nede på det jeg er vant til, men minker det mer nå, skal jeg bli bekymret mor og ringe føden.

Kom akkurat hjem igjen etter fysio.

Gikk litt over en time i byen og shoppet først, og ble såpass sliten at jeg fikk murringer og litt vode kynnere på vei til fysio. Men de gav seg da jeg fikk lagt meg ned der og slappet av.

Det ble mere vondter og kynnere på vei hjem igjen også, så nå skal jeg gå og legge meg på senga. Blir anstrengende med sånne dager! :forvirret::sove:

Fant alt jeg skulle ha og litt til... Bortsett fra ammeBH. (Og fant ut hvilken bok jeg skal kjøpe meg, men rakk ikke kjøpe den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kynnere og murringer er jo spennende da...

Du og Epica gjør meg ganske KG-avhengige om dagen... Nysgjerrig, jeg? :ler2:

Ha en fin kveld... :klem:

:ler:

Ha en fin kveld!

Desverre ikke noe mer spennende å melde.

Etter litt avslappning på senga klarte vi en tur på ikea uten at det kom noen flere tegn...

Men venninna mi har visst begynt å få skikkelige murringer, så det ser ut som hun føder før meg. (Hun har 4 dager til termin da... :) ) Spennende! Nesten så jeg ikke tør å gå ifra mobilen lenger! (Men det gjør jeg jo egentlig ikke pga Epica, så det er jo greit sånn!)

Ble ikke bord på ikea, for det lå på hentelageret, og der er det gjerne så utrolig lang kø... :tristbla: Orket ikke vente, så vi handlet litt annet smått og kjøpte takeaway på tur hjem isteden... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende innspurt det er her da. Snart fødes det både her og der. Mindre aktivitet før fødsel var det iallefall på snuppen min. Vi var inne på sjekk på sykehuset pga lite liv vi :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende innspurt det er her da. Snart fødes det både her og der. Mindre aktivitet før fødsel var det iallefall på snuppen min. Vi var inne på sjekk på sykehuset pga lite liv vi :sjenert:

Godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt ekstra bekymret når det er lite liv. Det har som sagt tatt seg litt opp utover dagen idag, så da avventer jeg evt. telefon til føden til i morgen. (De dagene jeg sammenligner med har jo vært unormalt aktive, så egentlig er vi ikke spesielt under normalen. Og jeg vet jo at det begynner å bli trangt, det merker jo jeg også! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt over en time i byen og shoppet først, og ble såpass sliten at jeg fikk murringer og litt vode kynnere på vei til fysio.

:sjarmor:

Burpen liker at du har "konstruktive" smerter :ler:

Åssen er Julegaven i magen nå? Håper h*n har bestemt seg for å ikke engste mamman sin, hvertfall, og "speeder" opp litt igjen...

Kjedelig med køen på Ikea, syns det har en tendens til å være voldsomt med kø der, jeg... Bedre lykke neste gang!

...nei, nåde deg om du går fra mobilen!! Kan ikke ha en mobilløs sladris :riste:

:ler:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...