Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Skal møte gravide venninna til lunsj på tur hjem fra jobb.

Hun skal til fysio 14.00 så det blir nok ikke så lenge. Men jeg er jo sliten og skal hjem og sove, så det er vel like greit.

Hyggelig å møtes før en av oss finner på å føde. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunch med venninne høres koselig ut!

Jeg burde sikkert vasket vinduer jeg også, men det må jeg innrømme at ikke står på lista mi en gang. Og nå er det jo kuldegrader ute, så da har jeg liksom en unnskyldning.

Siden jeg er så godt i gang med å kuppe dagboka di, Susan, så må jeg legge til en liten historie om vann som går. Mamma var på overtid med meg, og våknet i 6-tida på morgenen av en følelse av "noe". Reiste seg opp, og dermed sa det ordentlig splasj. Pappa var visst ikke helt våken, for hans første kommentar var: "Lukk igjen vinduet, det regner inn." :ler: Det hører med til historien at hun ikke fikk rier før i tre-tiden på ettermiddagen, og jeg var født til kl seks. Kort og grei fødsel som jeg gjerne arver, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og kikker! :)

Må le litt av historien til Fjellrypa! :Hehe:

Kan jo fortelle om svigermoren min da hun skulle ha min mann. Vannet gikk og svigerfar var hos noen kamerater og drakk øl, så hun måtte først kjøre dit og hente ham, og så kjøre til sykehuset selv med et stort håndkle mellom beina! :ler:

Hos meg har forresten vannet gått først på slutten av åpningsfasen. Tror det er mest vanlig at fødselen begynner med rier, selv om noen bare oppdager at plopp! Vannet fosser ut...

Ha en fin dag! Hva er din favoritt Pratchett-bok forresten? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa:

:ler: Herlig historie!

Bare å kuppe boka mi altså! :klem:

Vindusvasken ligger som allerede nevnt sist på lista, som mulig fødsesstarter... :ler:

La Traviata:

:legrine:

Ennå en morsom historie!

Favoritt- Pratchett... Oida.... :klø:

Sånn på sparket ville jeg vel si "Going Postal", men det er egentlig ikke sant, for det er bare den beste de siste årene...

Får gå hjem å spekulere!

Sannsynligvis er det vel en av de med Susan Sto Helit i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med venninne-lunsj :-D

Jeg synes det er så genialt at du begynner å åpne første luke i adventskalenderen 24 dager før termin :ler: Jeg har kjøpt meg Smarties-kalender (jeg tåler ikke nøtter og det er det i Kinder-kalenderen...), men jeg burde jo faktisk hatt enda en kalender som jeg kunne begynt med uti januar - når det er 24 dager igjen til 10. februar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnelunsj var kjempekos!

Føler meg liten og bare litt gravid sammen med henne da, for hun har så mye mer mage enn meg. (Ikke for det, min er stor nok den også!)

Ephemera:

Ville nok kjøpt en ekstra, og hatt nedtelling til termin også, ja...

Selv om jeg åpner første luke i kalenderen i morgen tidlig, så er det jo luke 24 som åpnes da... Må jo telle nedover! :sjarmor:

Men det gjør ventingen litt bedre. (Hadde blitt smarties på meg også, hvis jeg ikke tilfeldigvis hadde snublet over kinder-kalenderen før jeg kjøpte den andre. Begge er jo bra da... :) )

Epica:

Du får si ifra hvis du finner fine triks. Så kan jeg begynne på dem til uka... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos fysio idag, så var det ei til behandling der som hadde med seg lille jenta si... ca 12 uker, fikk jeg høre.

Som fysioen min sa, hun var så nydelig at det røsket litt i eggstokkene til alle og enhver.

Jeg har hvertfall vært fryktelig babysyk siden jeg så henne, og synes plutselig det er FRYKTELIG LENGE til Julegaven kommer.

Forsøker å overtale h*n til å komme idag, til tross for at det er masse jeg bør gjøre på jobb i morgen og fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge til Julegaven kommer, men det føles nok ganske så lenge :)

Når du ser tilbake på tida, er jeg sikker på at du syns den har flydd...

Tenk, to dager igjen på jobb! :hoppe:

Hvordan er formen?

Håper du har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er veldig fin, Burpen, egentlig... :)

Litt symfyseplager, og nå begynner kynnerene å være vonde uansett hvor lite jeg beveger meg. De kommer nesten med en gang... :sjenert:

Har litt murringer og stikkinger og noe jeg kaller nedpress, selv om jeg ikke er sikker på at det er det det er... :forvirret:

Er jo egentlig bra da, det tyder jo på at kroppen gjør seg klar til å få Julegaven ut på den naturlige måten.

Håper bare det ikke drøyer så lenge!

(Bare 23 dager igjen til termin! :overrasket: )

Tiden går egentlig hyperfort!

Kom på i morges at vi fortsatt er laaangt unna der vi trodde vi skulle være når det gjelder navn. (Muligens ett jentenavn som peker seg ut, selv om jeg egentlig har helt andre favoritter. Guttenavn er vel veldig åpent, men det er få navn som står på begges lister. )

Begynner å lure på hvordan jeg skal få unna alt jeg burde på jobb. (Det kom spennende arbeidsoppgaver i går og dagen før, som jeg har lyst til å gjøre... :sjenert: ) Men av en eller annen grunn må jeg bare innom og oppdatere her før jeg gjør noe som helst... :flau:

Ja, ja, det er jo alltids morgendagen også da... :ler:

Drømte at jeg fødte i natt. Tydeligvis tenker jeg lite på fødsel, for den gikk unna lett og smertefritt, og uten at vi reiste på sykehuset... Babyen trengte ikke pupp, ikke bleie, og var vel nærmest født fullt påkledd... :ler: Bare kos med andre ord! :sjarmor:

Var nok den nydelige babyjenta jeg så igår som utløste dette, ja.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er veldig fin, Burpen, egentlig...  :)

Litt symfyseplager, og nå begynner kynnerene å være vonde uansett hvor lite jeg beveger meg. De kommer nesten med en gang...  :sjenert:

Har litt murringer og stikkinger og noe jeg kaller nedpress, selv om jeg ikke er sikker på at det er det det er...  :forvirret:

Kom på i morges at vi fortsatt er laaangt unna der vi trodde vi skulle være når det gjelder navn. (Muligens ett jentenavn som peker seg ut, selv om jeg egentlig har helt andre favoritter. Guttenavn er vel veldig åpent, men det er få navn som står på begges lister. )

Drømte at jeg fødte i natt. Tydeligvis tenker jeg lite på fødsel, for den gikk unna lett og smertefritt, og uten at vi reiste på sykehuset... Babyen trengte ikke pupp, ikke bleie, og var vel nærmest født fullt påkledd...  :ler: Bare kos med andre ord!  :sjarmor:

Var nok den nydelige babyjenta jeg så igår som utløste dette, ja..  :ler:

Godt å høre at formen er fin! :)

...og de plagene du har, er nok tegn på at kroppen gjør seg klar, ja! Kanskje Julegaven hørte på den "moralprekenen" du hadde igår... :ler:

Navn er vanskelig, ja :sjenert: Vi har heldigvis blitt enige om navn til Burpelita. Ikke favorittnavnet til verken sambo eller meg, men det var helt håpløst å bli enige om favorittnavn! Men vi er allikevel strålende fornøyd med navnet hennes, og når vi snakker om henne, bruker vi navnet, og vi begge syns det bare blir finere og finere :hjerter_rundt:

...men om hun skulle vise seg å være en gutt, DA har vi virkelig problemer!! :ler:

Godt du hadde en lett fødsel i natt! Hørtes jo reint så idyllisk ut ;) Jeg ville bare gjort én liten forandring,- babyen må jo trenge pupp!! :ler:

:hoppe: for 37 uker :hoppe:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, 37 uker alt :overrasket:

Det har jo gått superfort det her.

Og snart kommer julegaven.

(min ble født på 37+5 så det kan jo være nærmere enn du aner ;) )

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 37 uker alt :overrasket:

Det har jo gått superfort det her.

Og snart kommer julegaven.

(min ble født på 37+5 så det kan jo være nærmere enn du aner ;) )

Håper du får en fin dag!

:vinke:

Har gått kjempefort, ja...

Har egentlig forsøkt å avtale med Julegaven at fra lørdag er det helt greit at h*n kommer. (En stund håpet jeg jo at jeg skulle føde 4 uker før termin, som kusina mi, men det er nok like greit at det ikke ble sånn.)

Har egentlig "planlagt" å fortsatt være gravid om en uke, for jeg skulle gjerne hatt en tur til legen til før det satte igang...

Men når Julegaven kommer, så er den så velkommen at den har lov å ødelegge alle planer jeg måtte ha! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje oppdater om annet enn baby også...

I går var vi og hentet et riktig bein til det nye spisestuebordet vårt. Og fikk skrudd det sammen. Ble kjempeflott, men større enn vi hadde trodd, tror jeg.

Når vi var og hentet beinet, gikk vi samtidig innom Kid og kjøpte løper og briketter i nesten samme farger og mønster som stoffet på stolene! Ble utrolig bra! Mangler bare adventstaken og de to siste stolene, så har vi det kjempekoselig! :hjerter:

Innviet bordet med koselig middag for to. (Men innså at vi må flytte akvariet, for det blir trangt rundt bordet, og vi ble sittende og se på fiskene, for de var så nære... :ler: Tror fiskene sytes det var kos da... :legrine: )

Kjøpte nye håndklær til badet også, når vi var på Kid. Har hatt litt få dusjhåndklær, så det har blitt veldig slitasje på de vi har. Skal vaske dem idag, og se hvordan inntrykket blir med skarpt limegrønne håndklær på vårt bittelille bad... :sjenert:

Fint å ha nye og myke håndklær til babyen også da. :)

Nå begynner selvfølgelig jeg å snakke om ny lampe i stua, for vi har litt lite lys der. Lurer på å kjøpe spot-skinne. (Er det noen som vet om det er dumt av meg som høygravid å stå og henge opp taklampe? Blir nok min jobb det... :sjenert: )

Forrige uke ble det jo bestillt gardiner til det som etter hvert skal bli barnerom. Tror vi sier det er det som blir julegaven til Julegaven i år.

Vi kjøpte jo ny gardinstang til det vinduet for en stund siden, men gidder ikke å henge opp gardinstanga før vi skal bytte gardiner alikevel. :sjenert: Så da blir det nok om en 3-4 ukers tid, hvis vi orker, siden det er stor sannsynlighet for fødsel innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 37 uker :hoppe:

Jeg vil også at snuppa skal komme til helga!! :sjarmor:

Håååper de hører etter! :ler:

Ja det er lett å smelte når man ser babyer.. :hjerter:

Du, har du permisjon fom. neste uke?? :hoppe:

Å så gøy å gjøre det koselig i huset!

Jeg venter på julepynt fra sparkjøp (tar sin tid!!)... :-D

Snart helg :danse:

Any planz? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica:

Permisjon fra neste uke, ja...

Snart bare en dag til med jobb, og jeg har masse jeg burde gjøre.

(Mye av planene for idag utgikk, for folk er ikke der når jeg kommer og skal ordne ting. Må bytte adgangskort, bl.a. Mulig jeg må innom jobben for å ordne det til uka... :sjenert: )

Mye vage planer for helga.

Håper på å få broren min og samboeren på besøk for å få flyttet akvariet. (Stort, tungt og masse jobb.)

På fredag skal det komme noen fra Skeidar og fikse de siste stolene til bordet.

Tror Elsklingen må jobbe med skole hele helga.

Og så kom visst kanskje bestemoren min til Oslo denne helga... Skulle muligens sitte på med onkelen min når han kjørte nedover.

Skal kanskje en tur innom og hilse på Onkel og kona når de er på middag hos mine foreldre på fredag også.

Det fyller seg nok opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 37 uker! :hoppe:

Håper du får en fin dag :klem:

Takk! :klem:

Skal snart hjem nå, og Elsklingen har skoledag, så han er hjemme og leser! :hoppe:

Hyggelig å ha han å komme hjem til, når jeg reiser hjem så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...