mortilto Skrevet 6. november 2006 #1141 Skrevet 6. november 2006 Gratulerer kjempemasse!!! LYKKE TIL Moro med barn (...litt slitsomt) Er selv mor til to jenter ei på 7 år og ei på 9 måneder. Livet er herlig med sånne små gullklumper Nyt tiden, den går så altfor fort.
Xania Skrevet 6. november 2006 #1142 Skrevet 6. november 2006 Puh, for ei turbohelg dere har hatt! Hørtes ikke godt ut med den magevondten, men det er jo sånt som kan skje. Forhåpentligvis har du enda noen uker til det blir snakk om vondter av typen rier. Håper du får sove godt i ettermiddag, da. (Jeg våknet fire i natt og fikk ikke sove mer, så da var det bare å stå opp og reise på jobb. Skjønner ikke hva jeg tuller med. )
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1143 Skrevet 6. november 2006 mortilto: Tusen takk for hilsen! Jeg har alltid syntes det var stas med barn, og gleder meg veldig til å få mitt eget lille nurk! Heldigvis ikke lenge igjen nå! Føler nesten jeg har ventet på denne babyen i et par år nå. (Og teknisk sett har jeg vel faktisk det... For det er et par år siden vi bestemte oss for å prøve. )
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1144 Skrevet 6. november 2006 Puh, for ei turbohelg dere har hatt! Hørtes ikke godt ut med den magevondten, men det er jo sånt som kan skje. Forhåpentligvis har du enda noen uker til det blir snakk om vondter av typen rier. Håper du får sove godt i ettermiddag, da. (Jeg våknet fire i natt og fikk ikke sove mer, så da var det bare å stå opp og reise på jobb. Skjønner ikke hva jeg tuller med. ) ← Kroppen er bare sånn av og til... At man våkner kjempetidlig og ikke får sove igjen. Men det er jo godt å kunne gå tidlig fra jobb da... Satser på at de ordentlige riene ikke kommer før om et par uker. Men det kan jo ha vært bittelitt modning på gang... Neida, det var nok helt ordinært mageknip. Fjellrypa: Søvn er veldig viktig, og jeg er glad jeg ikke skal slite sånn med det i mange uker framover. Det er veldig deilig å sove godt, så trøtt som jeg er for tiden! I forhold til dine helger, er jo ikke helga mi noe å beklage seg over i det hele tatt. (Jeg gjør jo nesten ingenting... )
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2006 #1145 Skrevet 6. november 2006 Ja jeg er åpen for alt av smertestillende! Sikkert lurt å gå på apoteket, der vet de nok råd! Lest siste Gravid bladet?.. der står tips.. Bla. Love hearts, melk... etc.. Like klar for baby du også ja? Det blir så spennende.. og deilig.. Å bli mamma!
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1146 Skrevet 6. november 2006 Har lest og prøvd de fleste rådene i site Gravid, Epica, men for meg så er ikke halsbrannen i seg selv det store problemet, det er halsbrann i kombinasjon med luft som vil opp... (Om natta eller andre tider jeg ligger og sover. ) Tror det som har hatt best effekt er fokuset på raping. Så slipper jeg å ligge og kjenne på all lufta som ikke klarer å finne veien ut. Og så er det ikke noe luft som dytter halsbrann-materiale over i pusterøret... Jeg er veldig klar for baby, samtidig som jeg tydeligvis ikke er helt klar for fødsel... Har nå bestemt meg for at Julegaven skal vente til tidligst 18 november med å komme! Da er vi innenfor 3 uker før termin, og det lager ikke noe ekstra permisjons-kluss...
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2006 #1147 Skrevet 6. november 2006 Jeg er veldig klar for baby, samtidig som jeg tydeligvis ikke er helt klar for fødsel... ← samme her! blir aldri helt klar for fødsel.. skummelt!
Cr@sh Skrevet 6. november 2006 #1148 Skrevet 6. november 2006 Dere må ikke grue for fødselen - men heller glede dere! Det er det allers største i hele verden... Helt sant...
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1149 Skrevet 6. november 2006 Dere må ikke grue for fødselen - men heller glede dere! Det er det allers største i hele verden... Helt sant... ← Gleder meg egentlig til fødselen. Og til den er overstått! Men bagen er ikke pakket, og jeg har ikke noen liste over hva jeg skal pakke heller. Dessuten er det et par ting jeg gjerne skulle ordnet først... Så jeg gruer ikke for fødselen, men synes den kan vente litt, så jeg er "klar". Trenger en times tid til å bake noen kaker, en halvtimes tid til å lage pakkeliste til bagen, en halvtime til å pakke den og en ettermiddag til å handle et par ting til babyen som jeg ikke vil slippe pappa'n ut og handle alene... (Det siste er ikke så viktig, egentlig... ) Og så skulle jeg gjerne hatt en kveld da jeg orket å lage en stor gryte "brennsnut" eller kjøttsuppe om du vil... Tenkte å lage masse, og fryse ned, for det er godt og enkelt å varme opp. Skulle jo gjerne ha gjort alt dette, og litt til. Men det går helt sikkert bra om Julegaven kommer nå også. Og så er det et par ting på jobb som ikke er på plass... Ang. permisjonssøknad o.l. Og etter å ha tellt litt på dette med permisjonsuker, og sett på planen vår, så passer det nok best at Julegaven ikke kommer mer enn 3 uker før termin...
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1151 Skrevet 7. november 2006 Nydelig kurv! ← Takk!
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1152 Skrevet 7. november 2006 Skal til JM på morgenen idag, før jeg drar på jobb. Men selv om jeg da KAN sove litt lenger, så var ikke Julegaven med på det. Så nå sitter jeg oppe og venter. Egentlig somler jeg vel litt rundt med alt jeg skal gjøre, så det blir vel til at jeg bruker opp tida...
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1153 Skrevet 7. november 2006 JM time på morgenen idag gikk fort og greit. Var på jobb rett over 09.00, og kan da gå fra jobb igjen i 13.00 tida. (Så det blir ikke altfor lang dag. ) Gode nyheter: Blodtrykket mitt er nede på normalen igjen, så det er nok stresset når jeg går til legen som skaper "problemer". Regner med jeg kjører til legen neste gang. Sammen med blodtrykket mitt, gikk også hjerterytmen til Julegaven ned igjen til normalen. (140) M.a.o. er alt i skjønneste orden. Inge ødemer, og ikke noe i urinen. Magen hadde vokst, og ligger nå over streken. (Men ser JM har krysset vet uke 35 og ikke nesten 36 som jeg er, så da er den egentlig nesten på streken. *lettet* ) Hodet hadde så godt som festet seg. Hun klarte å flytte så vidt på det, men mente det var veldig godt nede i bekkenet. Så alt ligger egentlig til rette for at babyen bare kan komme når som helst. Hun lurte på hvor stor jeg trodde Julegaven kom til å bli. Da jeg svarte at jeg trodde den ble rundt gjennomsnittet, lurte hun på om vi hadde fått vite at det var ei jente. Men det vet vi jo ikke. Jeg sa de fleste gjettet gutt på grunn av magen, men da svarte hun at det trodde ikke hun. Hurra! Endelig noen som gjetter jente på Julegaven! Jeg håper jo at det er jente, siden det er det som trengs i familien til Elsklingen. Men en gutt er minst like morro! Begynner bare å glede meg mer og mer! Hun sa hun regnet med jeg havnet på hotellet. (Og håpte det for Elsklingens del.) Hun foreslo også at vi skriver ned det at vi ikke ønsker besøk før vi selv er klare, så de vet det på Ullevål. Skal huske det i brevet jeg må få satt meg ned og skrevet!
Cr@sh Skrevet 7. november 2006 #1154 Skrevet 7. november 2006 Så jeg gruer ikke for fødselen, men synes den kan vente litt, så jeg er "klar". ← Skjønner... Hadde det litt sånn selv også... Det er greit å være helt klar! Jeg pakket aldri bag'en før jeg skulle på overtidskontroll, jeg... men det anbefales ikke...
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2006 #1155 Skrevet 7. november 2006 Dere må ikke grue for fødselen - men heller glede dere! Det er det allers største i hele verden... Helt sant... ← Vel.. Jeg gruuu-gleder meg! Jeg håper vi også får bruke hotellet, så mye mer kos! (og privat!) Kommer ikke til å sende sms om at vi ønsker besøk før jeg kjenner meg klar for det! Godt jm-timen gikk fint, og så bra at hodet er så godt som festet! Oi, så hun tror jente ja, så morsomt, vet du hvorfor? Blir så spennende å se hva kjønnet blir!!
Cr@sh Skrevet 7. november 2006 #1156 Skrevet 7. november 2006 (endret) Blir superspennende med kjønnet, ja! Endret 7. november 2006 av Cr@sh
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1157 Skrevet 7. november 2006 (endret) Tror muligens det var vekta, eller hvordan babyen lå i magen, som gjorde at hun gjettet jente... Men hun sa ikke hvorfor altså... Merker jeg begynner å glede meg til å få vite nå... Det er så spennende, og de nærmer seg med stormskritt! Cr@sh: Var akkurat inne hos deg og så bildet av den supersøte gutten din! (Jeg vil også ha en sånn! ) Endret 7. november 2006 av Susan Sto Helit
Seterjenta Skrevet 7. november 2006 #1158 Skrevet 7. november 2006 Hei hei! Så bra det gikk fint på kontroll idag, alltid godt å vite at alt er som det skal! Blir spennende å se hvem som får rett tilslutt da, ang kjønn Lykke til framover! Nyt magen den siste tida, du kommer til å savne den når den er borte!!
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1159 Skrevet 7. november 2006 Ja, Seterjenta, det skal bli veldig spennende å se hvem som får rett til slutt. (Jeg er vel garantert å få rett, ettersom jeg kun har gjettet at dette blir en søt baby... ) Kan liksom ikke helt forstå at jeg skal savne magen når den er borte. Jeg får jo en fantastisk premie, og "dumme" magen er jo i veien hele tida! Men jeg kommer til å savne å kunne ha veldig ettersittende klær uten å bekymre meg over hvordan det ser ut! Nå ser det jo veldig bra ut!
Ephemera Skrevet 7. november 2006 #1160 Skrevet 7. november 2006 Innom og oppdaterer meg Godt å høre at alt var bra på JM-kontroll! Nå er det jammen ikke lenge igjen til du får babyen din!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå