Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1121 Skrevet 2. november 2006 Epica: 5 min fra sykehuset hørtes jo herlig ut da! Vi bruker vel 15-20 min med bil, men det er utenom rushen, som kan være problematisk på enkelte tider av døgnet. Kollektivt tar det en halvtime. (Må vi reise i rushen, er jeg nok redd det blir taxi. Men taxiholdeplassen bor vi til gjengjeld rett ved siden av. ) Holly Hobbie: Ettermiddagslur er blitt et "must". Og det er MYE deiligere å ta den på tidlig ettermiddag, enn på kvelden. For på kvelden ødelegger den liksom alt annet. Man blir bare sliten og trøtt når man er våken da også. Utrolig at jeg skal begynne å pakke sykehusbag... Blir veldig spennende å få det lille nurket på utsiden. Det å være gravid har jo sin sjarm, selv om jeg for det meste synes det er fryktelig slitsomt. På en måte har det jo bare vært veien til målet hele tiden! Håper egentlig veldig på tidlig fødsel jeg nå da... (Er vel greit nå, blir ikke så store komplikasjonene etter 35 uker... )
Arwen Skrevet 2. november 2006 #1122 Skrevet 2. november 2006 Vi bor 40 minutter fra sykehuset vi. Ikke veldig gøy hvis vi blir sendt hjem
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1123 Skrevet 2. november 2006 Vi bor 40 minutter fra sykehuset vi. Ikke veldig gøy hvis vi blir sendt hjem ← Nei, det er nok ikke gøy å bli hjemsendt igjen da. (Men jeg tror terskelen for hjemsending er høyere jo lenger reisevei man har. ) Det blir nok ferdigpakket bag på både deg og meg, tenker jeg!
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1124 Skrevet 2. november 2006 Her kommer endelig bilder av kurven. Til inspirasjon for dere som skal "pusse opp" en gamme kurv. Søt og koselig synes jeg... Får nesten lyst til å kjøpe en liten babyborn dukke og putte oppi... Men får vel heller smøre meg med tålmodighet i 5-7 uker til...
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1125 Skrevet 2. november 2006 Og når jeg først var igang med kameraet, så forsøkte jeg å ta noen magebilder... Dette var det beste. (Det er ikke så lett å ta bilder av seg selv, skjønner dere...)
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1127 Skrevet 2. november 2006 Hva med å få noen til å hjelpe? ← Alene hjemme i kveld.... Ellers pleier det å være Elsklingens ansvar å være fotograf...
Susan Sto Helit Skrevet 3. november 2006 Forfatter #1128 Skrevet 3. november 2006 Usj, nå begynner dette med trang plass/liten magesekk/halsbrann eller hva det er å plage meg! Våkner midt på natta av at ting kommer opp og blir med ned i pusterøret... Utløser alltid en hoste som kan ende opp med .... Veldig slitsomt, og umulig å forholde seg til. Idag tror jeg er første dagen på lenge jeg er trøtt og sliten fordi jeg hadde problemer med å sove på natta. (Sovnet, men våknet igjen, og var veldig plaget av alt som foregikk i luft/spiserør.) Gleder meg til å gå hjem snart! (Men har heldigvis både hatt det hyggelig og vært effektiv på jobb idag. Føler liksom at det betyr noe for andre at jeg er her. )
Holly Hobbie Skrevet 3. november 2006 #1129 Skrevet 3. november 2006 Nyyyydelig kurv! Aa, naa gleder jeg meg til vi faar vaar i hus!! Og kjempefin mage ogsaa! Synes du var flink til aa ta bilde av deg selv, jeg! Ha en god helg! ps. haaper dere snart faar en pakke i posten...men det kan vaere litt tregt naar man sender ting herfra til Norge, gaar fortere andre veien oftest.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #1130 Skrevet 3. november 2006 Du skrev i dagboka mi, ang smertelindring som også JM kan bruke. Er det under riene? ....det hørtes bra ut, med smertelindring i 2 timer etterpå. Den funker bra også? Vet du om alle sykehus har det? Men ja, sikkert best å ta det meste når vi er der. Jeg pleier ikke stå opp før i 11-tiden nå.. Ikke så mye skravling som vi pleide... Ikke lenge til du har perm! Det skal bli godt å få handlet inn litt til helga i ettermiddag. Og finne vogn imorgen! Jeg måtte flytte på senga til snuppa når jeg stod opp, tør ikke ha den tett opptill vinduet - redd hun skal få trekk eller fryse når hun er her.. Mmmm.. Lurer på om jeg må få kjøpt ull undertøy til henne snart.. Har du gjort det? Må hun ha det på seg i sengen, eller kun ute?.,,, Ha en kjempefin helg vennen!
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #1131 Skrevet 3. november 2006 FIIINE magen!! Og kjempesøt kurv.. Uffda.. hørtes ubehagelig ut med halsbrann.. Håper de har noe på apoteket!
Susan Sto Helit Skrevet 3. november 2006 Forfatter #1132 Skrevet 3. november 2006 Tror du skal sjekke med der du skal føde jeg, Epica. De fleste har nettsider som forteller litt om tilbudet. Mange er fornøyde med streiltvannspapler. Andre synes sikkert ikke det hjelper helt. Tror det viktigste er å være åpen for å prøve. Jeg har kjøpt endel ulltøy (undertøy) til Julegaven. Regner med det blir brukt mye både natt og dag. (M.a.o. har vi nok litt lite, men kjøper heller mer når vi vet størrelsen.) Om natta kan det vel fort bli ulldress som pysjamas, hvertfall hvis det er kaldt ute. Trekk i barnesenga er visst ikke bra. Dessuten kan de visst klare å klatre over kanten og dette ut av vinduer etter en stund... (Men det må være leeeeenge til!) Veldig ubehagelig med dette halsbrann greiene. Begynner å bli glad det ikke er lenge igjen. (Hmmm... kanskje jeg egentlig burde gå på apoteket og se om de har noen råd? )
Xania Skrevet 3. november 2006 #1133 Skrevet 3. november 2006 Kjempesøt kurv dere har fått dere! Hadde virkelig sansen for fargene du har valgt. Sikkert lurt å ta seg en tur på apoteket og høre om de har noe som hjelper mot halsbrann m.m. Ikke noe særlig å ha det sånn en måned til. Riktig god helg til deg og lille Julegaven!
Fjellrypa Skrevet 4. november 2006 #1134 Skrevet 4. november 2006 Steriltvannspapler er det nok mange meninger om, ja. Jeg har ei venninne som syntes selve stikkene var pyton vonde, og at det ikke hjalp i det hele tatt. Hun truet med å slå til JM hvis hun prøvde en gang til.... Andre rapporterer jo om veldig god effekt. Det er sikkert verdt å prøve, men greit å være forberedt på at det ikke er sikkert det gir så bra resultat. Så slitsomt det høres ut med halsbrann og liten magesekk. Håper du fikk sove ordentlig i natt, i alle fall.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 4. november 2006 #1135 Skrevet 4. november 2006 Så nyyyyydeleg mage du har!! Kva pakkar du i sjukehus-bagen?
iss Skrevet 5. november 2006 #1137 Skrevet 5. november 2006 Har snappa opp her inne att Loveharts er bra mot halsbrann! Og melk!
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1138 Skrevet 6. november 2006 (endret) Xania: Takk for ros! Er veldig fornøyd med kurven selv. Synes visst det er litt skummelt å gå på apoteket og spørre om hjelp. Har ikke kommet meg dit ennå. Men så har jeg funnet noe som virker mot problemet også. Fjellrypa: Ja, det kan nok lønne seg å være forberedt på at det ikke virker. Snakket med ei venninne i helga, som sa hun hadde hatt god effekt av å få satt det foran. Hun likte lystgass også, for det fikk henne til å konsentrere seg om å puste riktig gjennom riene. Men det er jo individuelt. Tror det viktigste er å være åpen for å prøve det meste, så man finner ut hva som virker best for seg. (Og ikke gå rett på epidural, som jeg alltid har trodd at jeg ville.) Har sovet ordentlig flere netter nå, så jeg tror jeg har funnet et par løsninger på halsbrann/magesekk problemet. ¤Ronja¤: Tusen takk for mage-ros! Jeg ble mest overrasket over hvor mye magen har vokst siden sist den ble fotografert. For meg så er den liksom ikke SÅ stor, men jeg ser jo at den er det på bildet... Skal komme tilbake med pakkliste på sykehusbag. Har ikke laget hele lista ennå. Tipper den kommer her inne en av dagene. Missbumblebee: Tusen takk! iss: Tror LoveHearts trikset er spredt veldig her inne av meg... Fungerer kjempefint! (Men effekten er ikke så lang, og jeg klarer ikke å ta dem i søvne... ) Melk er litt opp og ned på meg. For store mengder av noe som helst er ikke helt bra. Takk for omtanken! Har begynt å sove godt igjen etter at vi/jeg fant noen triks som fjerner magesekk/halsbrann problemet. Så lenge jeg ikke spiser så mye den siste tiden før jeg legger meg, så er det ikke så mye å gulpe på... I tillegg må jeg passe på å rapes godt før jeg legger meg ned. For lufta har problemer med å komme seg opp når jeg ligger. Men nå sover jeg som en stein igjen! Endret 6. november 2006 av Susan Sto Helit
Fjellrypa Skrevet 6. november 2006 #1139 Skrevet 6. november 2006 Så bra at du har funnet noen triks og magen oppfører seg bedre igjen. Søvn er viktig!
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1140 Skrevet 6. november 2006 Det ble en litt mer hektisk helg enn vi hadde planlagt. Fredag sluknet vi før senkveld begge to, så det hadde vært en lang uke! Lørdag våknet Elsklingen grytidlig, 06.00 og fikk ikke sove mer, så ha sto opp. Etter at han hadde sett en bond-film, og byttet dekk på bilen, så tok vi en tur og spiste frokost på et kjøpesenter. (Hentet julegave-forstørrelsene hos fotografen på veien. Veggbildet vårt fra bryllupet er ennå ikke ferdig. ) Ble ikke noe særlig handling på oss. Fant liksom ingenting. Reiste hjem og sov istedenfor. Skulle kose oss med bittesmå hjemmelagede pizzaer til middag, og alt var klart for en koselig kveld, da jeg plutselig fikk skikkelig magevondt... Satt på do og tenkte at nå får jeg mensen. Men det gjorde jeg jo ikke. Forsøkte å spise litt, men det ble liksom ikke så mye jeg fikk i meg. Måtte legge meg i senga med varm dyne over mage og rygg før det føltes bedre. (Lå og tenkte: "Nei! Det kan ikke skje ennå, vi er ikke klare!" Så helt fødeklar er jeg visst ikke.) Heldigvis gav det seg igjen! Utpå kvelden begynte jeg å scrappe bryllupsalbum. Men det er så utrolig mange bilder, og nesten umulig å velge hvilke som skal med og ikke... Vi fikk nemlig en haug med bilder fremkallt over nett i posten på lørdag. Søndag reiste vi en liten tur på besøk til noen venner. Ble der litt lenge, men gikk en liten stund etter at de fikk sin febersyke ettåring hjem. Kom oss hjem og jeg hadde tenkt til å legge meg da vi fikk telefon fra en annen venn som lurte på om han og datteren på ett kunne komme på kaffebesøk. (Så da ble det kaffebesøk og ikke soving.) Da de gikk var det middagstid... Og så måtte jeg til slutt forsøke å lese meg opp på alt som har skjedd på KG i helga... Så da ble det sent før jeg fikk lagt meg. Idag er jeg trøtt, men på jobb. Skal til fysio etter jobben, og så er det nok rett hjem og sove! Har selvfølgelig glemt LoveHeartsene mine hjemme, og sitter og plages litt av halsbrann. I morgen er det JM! Gleder meg til å høre Julegaven igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå