Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kos å vaske babyklær?

Jeg ble helt :hjerter: av å brette de sammen.. Er så liite.. søtt! ;)

Nam, fløtegratinerte poteter er :sikle: :sikle:

Har du en fin helg? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera:

Herlig med en avslappende dag uten å måtte tenke på jobb! :)

Fortastt god helg til deg også! :klem:

Missbumblebee:

Hyggelig å se deg innom! :klem: Vet du ikke har så mye KG tid om dagene!

Ha en herlig helg du også! :klem:

Epica:

Var kjempekos å vaske og brette babyklær! Vasket både litt nytt og litt arvet, og det ble derfor litt varierte størrelser, men alt var jo bittelite! :hjerter:

Fløtegratinerte poteter er herlig! Hadde rester idag! Mannen lager selv, så de er bare nydelige! :sikle:

Idag har vi vært ute en liten tur, og jeg har handlet ammeinnlegg i papir, babyolje og shampoo til lammeskinnet.

Og så har vi kjøpt en madrass vi satser på kan kappes til så den passer i kurven. Den er muligens bittelitt smal, og altfor lang, men kunne kappes.

Elsklingen har fått høre av andre at skumgummi skal ungåes uansett, og den madrassen kostet ikke mer enn 300,-.

Dessuten begynner han å bli motivert for å kjøpe seng, merker jeg.

Herlige Mannen min! :hjerter_rundt:

Han maser faktisk om at jeg snart må få pakket sykehusbagen også! :ler: Mer utålmodig enn meg, faktisk.

Og så har vi fått ryddet i skap og skuffer på badet, så det begynner å bli plass til babyting der også. :sjarmor:

Merker at det nærmer seg for oss nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som har fått ryddet og stått på...

Deilig når ting til babyen begynner å komme skikkelig i hus også... :Nikke:

Ønsker dere en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mannfolka er engasjerte når det nærmer seg ja.

Typisk. De lever mer i nuet!

Jeg er typisk planlegge-planlegge.. Mens han først ser ting for seg når det er like før ;)

Kos å få kjøpt litt ting da! :)

Har du en koselig søndag?

Lurte på en ting... Hvis vi føder nå, før uke 37 - prematur - Vil da babyen få et litt spesielt utseende - utstående øyne (hørt noen har sagt)..?

Og skader/problemer? ... Lurer litt! Vi er jo langt på vei, men likevel ikke langt "nok" enda..

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica:

De jeg har sett som er født før uke 37, har ikke sett noe annerledes ut enn andre babyer... Men nå var de ikke så veldig premature heller, og jeg så dem ikke før etter at de kom hjem fra sykehuset. :)

Så egentlig vet jeg vel ikke. :sjenert:

Håper at Julegaven har vett til å holde seg der inne en liten stund til!

Har forresten begynt å kjenne noe til det jeg tror er knivstikkene Epona snakker om. Skikkelig skarpt og vondt midt på symfysen. Og det kommer i korte øyeblikk.

Idag har jeg gjort veldig lite.

Mamma har begynt å mase om at nå må vi snart få ting i hus, så vi får oversikt over hva vi har.

Jeg synes vi har masse tid ennå, har ingen planer om å føde så mye før termin, og det er 8 uker til.

Med den effektiviteten vi oppviser for tida, så er det da ikke noe problem å få ordnet det siste på noen få dager. :riste:

Lovte at jeg skulle komme og hente litt av det som er hos dem og legge det over i kommoden til Julegaven da, like greit å slippe maset! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt en super-sløv dag igår, og egentlig ikke hatt planer om å gjøre noe som helst, så endte vi opp med å få unna masse på kvelden.

Var hos venninna og så på stellekommoden de hadde til overs, og endte opp med å ta den med oss hjem.

Problemet var at Elsklingen ikke kunne bære den opp i leiligheten alene, så vi måtte låne Pappa midt i fotballkampen, så han kunne hjelpe til å bære. (Stakkars :sjenert: )

Så mens de bar opp kommode, var jeg igjen hos Mamma og så på hva hun mente vi skulle ta med oss hjem. (Ble til at vi tok det med, selv om jeg ikke synes det haster. ) Mamma har vasket alt, og støket knøtteklærne... :overrasket:

Målte størrelsen på vognbagen og kjente hvor hard den er i bunnen. Tror nok det blir en madrass der uansett. (Den vi har kjøpt for å kappe til i kurven passer perfekt, så enten blir det en identisk en, eller så kjøper vi en større for å tilpasse til kurven.)

Idag kjørte jeg Elsklingen på HV øvelse, han er sykemeldt, så vi håper jo at han få slippe å være der hele uka. Men jeg er alikevel forberedt på at han må.

Gleder meg til "snart" å gå hjem fra jobb og sove, for det ble en kort natt.

Slet med å sovne, og sov urolig. Og så måtte jeg tidlig opp for å kjøre Elsklingen. :Gjesp:

Men jeg er fortsatt ganske morgenfrisk og rask. Kjenner jo gjerne at jeg begynner å bli trøtt og sliten på en helt annen måte etter lunsjtider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ligamentsmerter? Er så ubehagelig!

8 uker ja,..... det går fort!

Herlig med stellekommode i hus!

Hva sa han til å bli forstyrra midt i kampen da? :hoho:

Håper du får en fiiiiiiiiin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare åtte uker igjen? Det kommer til å gå kjempefort. Spennende!

Spennende ja! :Nikke:

Synes jo tiden begynner å gå fort nå. Er så spent på om venninna kanskje føder snart. (Hun har jo termin et par-tre uker før meg, jeg husker aldri datoen... :sjenert: )

Litt merkelig å tenke på at snart har jeg det lille nurket i armene, og slipper at alle skal påstå at det blir en gutt på grunn av magefasongen min. (Jeg håper det blir ei jente, bare så de skal ta feil! :sjarmor: )

Har jo litt igjen å ordne ennå, men det er jo bare småpusling, og det kan jeg jo gjøre nå som jeg ikke lenger skal bruke alle kveldene på å sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ligamentsmerter? Er så ubehagelig!

8 uker ja,..... det går fort!

Herlig med stellekommode i hus!

Hva sa han til å bli forstyrra midt i kampen da?  :hoho:

Håper du får en fiiiiiiiiin dag! :klem:

Nei, ikke ligamentsmerter, mere "hodet presses ned i bekkenet" smerter. (Epona har hatt dem en stund, og jeg husker hun var bekymret når de kom. For det var en ny og ukjent smerte.)

8 uker går nok superfort... Hvertfall de 5 første av dem.

Pappa liker aldri å bli forstyrret midt i fotballkampen. Men han fikk da se det meste av den, for det tok ikke så lang tid. (Vi tilbød oss å vente til pausen, men han mente det var like greit å ta det med en gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra Elsklingen nå. Han var hjemme igjen, etter å ha framvist sykemeldingen sin. :hjerter:

Om jeg er i form etterpå, så kanskje han kommer og henter meg på jobb.

(Men jeg tror jeg skal hjem og sove! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Ha en fin dag snuppa! :blomst:

Takk, det må du også ha! :blomst:

Nå skal jeg hjem og sove. Føler trøttheten bare siger innpå, og er veldig glad jeg skal hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine:

Jeg fikk tårer i øynene nettopp..

Kan ikke FATTE:.. jeg skal snart bli mamma!! :legrine::hjerter:

Er jo helt utrolig.. :hjerte:

Kan du forstå det?.. At du skal bli mamma snart?....... :hjerter:

Blir helt rørt.. At jeg skal holde min egen lille baby.. Feire jul sammen med snuppa mi.. :grine::grine:

Nei nå må jeg skjerpe meg......... :sjarmor::sjenert:

Håper du har hatt en fin onsdag vennen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xania: Takk, jeg sov kjempegodt etter jobb både mandag, tirsdag og idag.

Men det er jo nettopp derfor jeg er sykemeldt, så jeg kan slappe av når jeg blir sliten. :)

Epica:

Merkelig nok har jeg ikke helt forstått at jeg skal bli Mamma snart.

Veksler mellom å tenke at det jeg teller ned til er lenge og kort tid igjen til. Men jeg tror ikke jeg har forstått at det virkelig er min egen liten baby jeg skal få! :hjerter:

Må bare baklage at jeg ikke har skrevet så mye her inne jenter! Jeg har vært innom og lest i de fleste trådene, men ikke hatt tid til å skrive.

For det første jobber jeg bare morgener, noe som gjør meg litt opptatt og veldig effektiv. Istedenfor å skrive på KG og tenke at jeg kan ta ting litt senere.... :sjenert:

Og etter lunsj, når jeg normalt ble slapp og trøtt, og KG var omtrent det jeg orket å styre med, så er jeg jo hjemme og sover.

Den sykemeldingen har bare gjort underverker! Nå har jeg nesten bare dårlig samvittighet overfor dere KG-jenter, og det kan jeg leve med! :ler:

Idag var jeg på kino med Venninne. Kjempekoselig. (Vi skulle egentlig forrige uke, men da var jeg for sliten. :sur: )

Igår vasket jeg litt klær og spillte data, noe jeg ikke har hatt overskudd til på lenge. Nå er snart alle babyklærne vasket og puttet på plass i kommoden.

I kveld fikk vi faktisk en sprinkelseng i hus. Den er hvit, og litt mer moderne enn den som sto hos Svigers. Fikk den av Svoger og Svigerinna, som til sammen har tre gutter, og ikke har tenkt å få flere barn.

I morgen planlegger vi kjøp av madrass til den, selv om jeg er litt usikker på om det er helt nødvendig ennå.

Flere venner av Elsklingen har nå meldt seg, og ønsker å låne oss flere av de tingene vi mangler eller ønsker oss. Skal på besøk til noen i morgen. Blir uansett hyggelig. Ettåringen dems er bare nydelig! :hjerter_rundt:

Blir vanskeligere og vanskeligere å finne noe vi ønsker oss i barselgave/julegave av nærmeste familie. Er snart ingenting vi trenger. :ler:

I morgen er jeg 33 uker på vei! :hoppe: Det er nesten bare 4 uker igjen til jeg starter permisjon, og tiden går plutselig fryktelig fort! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker! :overrasket::hoppe:

Aa, du er saa heldig som snart faar nurket ditt i armene dine.... :hjerter: Jeg begynner aa bli kjempeutaalmodig, og kan ikke forestille meg hvor utaalmodig jeg kommer til aa vaere ved 33 uker! :ler:

Flott at den delvise sykemeldingen fungerer! Kunne fint jobbet halv dag f.eks selv, men her borte er det enten-eller. :forvirret:

Skjoenner godt at du ikke har saa mye kg-tid for tiden. Har nesten ikke besokt andres dagboeker i det siste, men i dag klarte jeg en runde. Er jo koselig naar man foerst faar begynt, men noen ganger maa man vaere litt opplagt for aa faa inspirasjon!

Haaper du hviler deg naa!

:klem:

ps. takk for pm, sendte svar i dag som du kanskje har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...