Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Epica:

Jeg synes tiden har gått kjempefort, selv om noen dager går super-tregt!

Julegaven er nok ikke verdens mest aktive baby. Det er nok av bevegelse til at jeg sjelden bekymrer meg, men for det meste er det små-romstering.

Men noen ganger sparkes det masse.

Må si at det å få vite at det er foten jeg kjenner her, og armen der, er en morsom opplevelse! Det er plutselig mer spennende å kjenne etter.

Ephemera:

Du, og alle andre som sier det samme som deg, har selvfølgelig rett. Det er ikke noe nederlag å trappe ned nå, snarere en seier å ha holdt ut så lenge uten plager.

At kroppen begynner å knirke litt nå er vel bare normalt.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet heller. Når det stopper seg, så stopper det seg. Det er ikke noe vi kan gjøre med det. :)

:Gjesp:

Sitter og teller timer til jeg kan reise hjem... Er kjempetrøtt!

Er i fin form, og ganske våken fram til ca 12.00, men derifra og utover blir dagen bare vondere og vondere!

Gleder meg til å gå til legen i morgen! Håper han har et godt forslag til hvordan jeg skal jobbe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ja det er herlig når du vet om det er en arm eller fot, morsomt!

Jeg blir så rørt...

Tenk at vi har klart å produsere en liten perfekt baby ... :hjerte:

Så du skal hjem til ferdig middag? :sikle:

Håper jobbedagen går kjapt!

Fått begynt på julegavene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt begynt på julegavene...

Har varslet om at jeg vil ha inn ønsker snart, og så har vi bestillt bilder fra bryllupet til både mine og mannen foreldre og besteforeldre.

Må nok kjøpe en liten ting i tillegg til foreldre, men ellers er det ikke så mye igjen.

Ellers er det jo Elsklingen min, og både hans og min bror som trenger gave. (Sammen med sine.)

Og nevøene.

Og så må det vel nødvendigvis bli ett eller annet bittelite noe til Julegaven... Kanskje en nissedrakt eller noe? :sjenert: Er jo ikke store knøttet jeg har til jul da. :) Så blir det noe, så er det vel mest for oss voksne.

Ingen gaver handlet altså, men flere på vei, i tankeprosessen.

Må også huske at samboeren til broren min har bursdag rett før jul. (Det samme har min farfar, men han tror jeg skal slippe med en kake, eller noe? )

Gleder meg til ferdig middag når jeg kommer hjem. Det er alltid godt!

Skulle egentlig på kino med venninne i kveld, men jeg må nok heller hjem og sove.

Satser på sykemelding og overskudd i neste uke! :)

Forstår ikke helt at jeg har vært med på å skape en perfekt liten baby, Epica! Vi må jo være veldig heldige som har fått til noe så utenkelig! :hoppe::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er i full gang med planleggingen - blir nok en spesiell jul for dere! :legrine: Saa noen utrolig soete klaer paa Baby Gap i sted som hadde passet perfekt for Julegaven - en soet genser i hvitt med litt roedt med bilde av en liten hvalp og med teksten "My First Christmas," noen roede jakker og bukser og smaa nisseaktige luer! :hjerter_rundt:

Haaper du faar sykemelding slik at du faar litt mer overskudd - kjenner igjen det du skriver om aa vaere trett etter klokken 12. :sove:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er i full gang med planleggingen - blir nok en spesiell jul for dere!  :legrine:  Saa noen utrolig soete klaer paa Baby Gap i sted som hadde passet perfekt for Julegaven - en soet genser i hvitt med litt roedt med bilde av en liten hvalp og med teksten "My First Christmas," noen roede jakker og bukser og smaa nisseaktige luer!  :hjerter_rundt:

Haaper du faar sykemelding slik at du faar litt mer overskudd - kjenner igjen det du skriver om aa vaere trett etter klokken 12.  :sove:

:klem:

Åååå... Skulle ønske det ble London tur på meg i november i år også... Hørtes helt herlige ut de klærne. Det hadde nok vært noe for en nyfødt liten Julegave det! :):hjerter_rundt:

Kanskje Gap har nettbutikk... :sjenert::sjarmor:

Håper du slipper å få mer magevondt, og at du klarer å trappe ned litt på aktivitetsnivået! :klem:

Ville nok tro legen gir meg litt sykemelding, selv om Ephemera nok har rett i det hun skrev i egen dagbok. Legene blir nok mast mye på om at de ikke skal sykemelde gravide. Og at han ikke kan sykemelde med trøtthet som grunn.

Men at jeg blir så sliten at jeg får sterke kynnere er nok grunn god nok til å la meg trappe ned litt.

Håper på henvisning til fysio også. JM mente det var viktig å behandle mulige bekkenplager så tidlig som mulig.

Er faktisk veldig sliten i bekkenet nå, og tuslet meg en runde rundt i lokalet for litt siden for å løse opp litt.

Impulsbestillte barnebøker isted... Thomas og Emma bøker, og en liten badebok. Var salg i en nettbutikk! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel få 50% sykemelding? Da får du både hvilt deg og jobbet litt. Man skal ikke slite seg helt ut heller.

:Nikke:

Eller kanskje litt mindre, vi får se.

Full sykemelding alle fem ukene er jeg ikke så motivert for. Tror det er kjedelig å bare gå hjemme. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen.

Hadde veldig høyt BT i forhold til hva jeg har hatt før, og ikke minst hadde for to dager siden... Men det sank i løpet av timen, så det var nok at jeg stresset litt med å komme dit. :sjenert:

Ellers var alt fint.

Fikk henvisning til fysio, og får vel ringe og bestille meg en time straks. :)

Ja, og så ble jeg 50% sykemeldt....

Skal bli godt å kunne komme seg hjem og sove på ettermiddagene! :hoppe:

Skal til legen igjen p.g.a. sykmeldingen om to uker. Men det er mest rutine. :)

Idag er jeg faktisk 32 uker på vei! :hoppe: Det går framover med stormskritt! :sjarmor:

Regner med jeg forsøker å jobbe hele dagen idag, og heller være hjemme i hele morgen.

Fra neste uke vil jeg nok gå tidlig på jobb, og hjem i lunsjtider! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, den var jo søt - den toppen! :hjerte:

Thomas og Emma, elsker de bøkene! :-D

Håper det blir sykemelding og avslapning neste uke vennen!

Åja, nissedrakt.. Tenk så søtt.. På de små beibissene våre.. :hjerter:

Hvordan er formen idag da, sovet godt? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel denne du refererte til,Holly Hobbie ?

Lurer på om de sender til Norge jeg...  :sjenert: Noe nytt å forske på i kveld!  :)

Det var den, ja! Var visst body, ikke t-skjorte som jeg trodde. Jeg kan gjerne kjoepe den for deg og sende den til deg hvis du vil?

:hoppe: for 32 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 32 uker!!

Vet du hvor på nettet jeg kan finne nissekjole til snuppa?....... :sjarmor:

Tja, babygap hadde da det også, men så var det dette med at det ikke ser ut som de sender.

(Kanskje Holly Hobbie snart blir engasjert som offisiell baby-julegave-shopper her på KG? ) :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica: Nissedrakt er jo søtt, ja H&M pleier å ha noen søte røde pysjamaser med nisselue til hver jul. Tenkte jo litt på en sånn.

Jeg var alltid så glad i Thomas og Emma bøkene. Ser at jeg fortsatt kjenner igjen bildene, selv om jeg ikke kan teksten.

Synd ikke gap har en side som sender internationalt. (Men kanskje like greit, siden lommeboka mi ikke hadde tålt det! :ler: )

Holly Hobbie: Takk for tilbudet! Skal tenke litt over helgen, men det kan hende jeg kommer og spør pent om du kan kjøpe og sende! ;)

Fjellrypa:

Kjempeproduktivt hos legen! Selv om jeg føler han stort sett har litt hastverk, og glemmer å lytte til meg.

Men nå passet jeg på å ta opp grunnene til at jeg var der, og få gjort noe med det. Resten får jeg ta med JM når jeg skal dit igjen om 4 uker.

Blir spennende med Fysio. Har aldri prøvd det før. Men gravide venninna sier det er kjempeherlig, og hun går flere ganger i uka. :)

Og JM mente jeg skulle be legen om henvisning, så da er jo jeg snill jente og gjør det. :sjenert:

Legen mente forøvrig det samme som JM, at det er ikke noe tvil om at Julegaven ligger i hodeleie. Så da er nok hodet på god vei ned i bekkenet. (Som gjør at jeg har vondt midt på symfysen! :forvirret: )

Snakket med sjefen da jeg leverte sykemeldingen. Sa at jeg følte jeg måtte begynne å trappe ned.

Han sa at det var helt greit, så det er ikke noen sure miner her. :) Hadde vel vært litt værre hvis jeg hadde kommet med 100% sykemelding helt uventet, kanskje? :ler:

Er jo greit å kunne rydde opp litt så det ikke bare er kaos når jeg blir borte heller. Noen bør jo få vite hva jeg har gjort den site perioden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok godt å være 50 % sykemeldt, tenker jeg! :kose:

Der var du også! :klem:

:Nikke: Ja, 50% sykemeldt skal bli herlig! Skal bli så deilig å kunne gå hjem og sove når jeg begynner å bli ordentlig trøtt, og ikke presse meg til å bli på jobb i 4 timer til!

Regner med du storkoser deg med å være hjemme for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært deilig å være hjemme idag.

Sov til ni, og sto opp og satte på første vaskemaskin med babytøy. Det ble nok til å fylle hele klesstativet vårt! :overrasket:

Reiste ut i 11-tida, og handlet litt sammen med Mamma. Ble julegave til Pappa, og Sparkjøp sine flanellsbleier, gasskluter og et helseteppe.

Hadde klart å glemme lommeboka, så jeg må passe på å få gitt Mamma pengene tilbake!

Kom hjem igjen ca 14, og spiste litt sammen med Elsklingen og forsøkte å se film. Ga fort opp, og gikk og la meg igjen. :Gjesp: Sov til 18! Da sto jeg opp og vi begynte på middagen.

Har laget herlig lammestek med fløtegratinerte poteter! Nå har vi spist, og er selvfølgelig stappmette begge to.

Har kanskje ikke fått gjort noe særlig hjemme idag, men kroppen min og hodet mitt kjennes ut til å ha det så mye bedre! :)

Håper dere har en riktig god helg, jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...