Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde skikkelig dårlig utvalg i størrelser, men mener BHen eksisterer i størrelsen din egentlig. Det betyr at det kommer inn igjen, når leverandøren finner ut at de har lyst å sende :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, skrev et innlegg, men så skjedde det noe med dataen, og det ble borte! :grine:

Får ta det igjen i morgen!

Natta! :Gjesp:

Skrevet

Beklager at jeg har vært fraværende noen dager, jenter, men jeg har faktisk vært super-effektiv på jobb. Og så skjer det gjerne noe når jeg kommer hjem også. Rydde og tilrettelegge-prosjektet ordner ikke seg selv.

Sam:

Det er utrolig hvor mye rot som samler seg på kort tid, ja. Det er litt godt å få ut noe av det også! :)

Å ha ting i fryseren til etter fødsel er veldig bra! Jeg satser på å få tid til å lage en kjempe-gryte med kjøttsuppe når jeg starter permisjonen min, og fryse ned i enkeltporsjoner. :)

:klem:

Arwen: :klem:

Takk for at du sjekket uansett. Jeg regner med jeg bare fortsetter letingen. Mener jeg så mye BH'er i den størrelsen på Aker Brygge i sommer. Kanskje jeg skal stikke og se om de har amme-BH'er også? :klø:

Cr@sh:

Hyggelig at du har tid til å stikke innom våre dagbøker og oppdatere deg. Er sikkert litt hektisk med to små gutter! :klem:

Idag har jeg nok en roligere dag på jobb enn jeg har hatt på en stund. Så da kanskje jeg har tid til å oppdatere både meg og dagboka. ;)

Skrevet

Idag er jeg 31 uker på vei! Og det er nesten bare 2 mnd igjen til termin! :hoppe: :hoppe:

Jeg gleder meg sånn til å få den beste Julegaven noensinne! :sjarmor:

Skrevet

Kan jo forsøke å skrive litt om hva jeg har holdt på med i det siste.

På tirsdag monterte vi ferdig stereobenken vi kjøpte mandag, pluss at Elsklingen flyttet den siste bokhylla som skulle flyttes. (Og så pakket vi vekk litt mer av innholdet i den. )

Igår skulle jeg egentlig bare en liten tur til Mamma og be om litt hjelp med babysokkene jeg strikker, og et hint om hvordan jeg skulle lappe trekket på vippestolen vi fikk.

Det endte med at Mamma fikser vippestolen, og jeg nå kan fortsette på sokkene når jeg får tid... :sjenert:

Kom hjem til Elsklingen, som hadde begynt å sette opp ting i stereobenken. Så da ble det til at jeg måtte hjelpe til med å koble noen ledninger fram og tilbake. Brukte fire forsøk før vi fant noe som fungerte, så nå ser det fint ut! Det ble mye ryddigere, og vi har fått masse lagringsplass vi ikke hadde.

Bortsett fra en liten bagatell som at vi ikke får TV-lyd over forsterkeren, så er alt i skjønneste orden! (Jeg må forske litt mer på dette, skjønner jeg. så det er planen for ikveld.)

Pluss at jeg jo normalt sover en time eller to på ettermiddagen etter jobb, så det blir ikke så mye tid igjen på kvelden.

Blir spesielt trøtt når jeg er så effektiv på jobb som det jeg har vært et par dager. Det blir liksom for mye for hodet mitt.

Har blitt veldig flink til å ikke løfte noe særlig, og heller ikke gå for fort eller for langt. Kjenner på bekkenet at det er fryktelig smart, så det er nok noe jeg fortsetter med til Julegaven er født. :)

I kveld er det nest siste gangen på yogaen. (Og jeg har ennå ikke kommet igang med å gjøre øvelser hjemme, bortsett fra knipeøvelser.)

Må bli flinkere framover, siden yoga gjør så godt for kroppen!

Elsklingen skal i pokerlag med gutta i kveld, så da blir jeg alene hjemme og kan ordne med anlegget for meg selv. (Mitt domene egentlig, så det blir deilig!) :sjarmor:

Som dere sikkert forstår, er det litt stillere på jobb idag. :) Så da er jeg plutselig KG-aktiv igjen.

I morgen skal jeg avspasere halve dagen for å være sammen med Elsklingen som har fri. Lurer litt på hva vi skal gjøre da, men mistenker at Elsklingen har planer.

Kanskje det blir et forsøk på bytting av bryllupsgaver? :sjenert: Er vel kanskje på tide å få gjort det nå.

Skrevet

Inviterer forøvrig til 50-siders fest her i dagboka nå! Trodde aldri jeg skulle få så mange sider!

:perebrus::perebrus::velkommen::heiajente::heiajente::hoppe::hoppe::smilyblomst::gratulerer::smilyblomst:

Skrevet

Jeg er med på fest (nå er det leeenge siden! :ler: )!!!!

:hoppe::danse: Sckååål! :sjarmor::perebrus::danse::smilorange:

:hoppe: for 31 uker!!!

Jeg blir også home alone ikveld. Mannen skal til kompiser.

Skal prøve å lage smykker tenkte jeg! :smilorange:

Kooooose deg ikveld!! :klem:

Skrevet

Var faktisk litt slitsomt på yogaen igår.

Vi gjorde mere fysiske øvelser, og et par av dem var nok altfor tunge for min gravide kropp. (Fikk vonde kynnere med en gang etter den ene.)

Men neste gang er det mere fødselsfokus, og ha med ledsager, så da blir det nok fint og rolig igjen. :)

Fikk fikset anlegget hjemme da jeg kom hjem. Det var egentlig fort gjort, og jeg hadde tenkt meg fram til feilen i løpet av dagen igår. Så nå virker alt igjen.

Ellers fikk jeg ryddet litt i gamle papirer. (Hadde masse fra 97/98 liggende, bl.a. sider fra filofaxen min.)

Fant litt ting og tang fra min tid med ex'en også, men dette gikk rett i søppla. Bortsett fra bilder, som går i en pappeske på loftet, og kan hentes fram dersom jeg har behov for dem. Det er jo for dumt å ikke spare på bilder som viser deler av livet mitt. (Selv om alle de vi har framme bare viser tiden etter at jeg møtte Elsklingen, men det er sånn vi har blitt enige om å gjøre det. )

Idag er jeg på jobb, men jobber bare til 11.00. Skal ringe Elsklingen og vekke han litt før, og høre hva planen blir.

I natt hadde vi et varslet strømbrudd, noe som gjorde at når Elsklingen kom ganske våken hjem fra poker, så kunne han ikke se film eller lese, og måtte komme i senga og vekke meg isteden. :forvirret: Så idag er jeg litt ekstra trøtt. Hadde ikke lyst til å våkne da klokka ringte!

Heldigvis er det fredag! :hoppe:

Skrevet

Ellers kjenner jeg at det tar på å jobbe fullt. Jeg må nok ta det opp med JM når jeg skal dit på tirsdag, og sikkert også ta det med legen når jeg skal dit om et par uker.

Tenker mye på at det kunne hjulpet med en gradert sykemelding. Det er nok bare de siste få prosentene opp til 100% stilling som sliter meg ut.

Det blir jo ikke mange ukene med sykemelding i så fall. ca 4-5. Og det er jo ikke så mye. :)

Må jo på jobb så jeg får ryddet kontoret mitt også. :ler:

Skrevet

Det er godt du tenker på deg selv og babyen nå vennen! :klem:

Kroppen sier jo ifra, og da må man høre etter. ;)

Uff ja jeg kjenner også at yogaen blir tyngre og tyngre!

Fødselsfokus er ikke så pes nei, men "bikkjepust" var slitsomt..

Vi gjorde den med stoppeklokke (så lenge en ri varer sånn ca) &

jeg fiksa det IKKE bra.. :sjenert:

Du kan ta med ledsager ja, så bra! :-D

Så deilig, da har du snart helg! :hoppe:

Koooooose deg masse med Elsklingen! :klem:

Skrevet

Jeg sliter med pesepusten selv, Epica. Vi har prøvd de siste tre gangene, og hver gang jeg tror jeg får det til, så hører jeg på de andre at jeg ikke gjør det! :tristbla:

Men, enten så går det, eller så går det ikke. Mange sier de ikke får den til før de faktisk trenger det. Da kommer den naturlig. :)

Jeg bare ser for meg Elsklingen og samboeren til venninna kommer til å gapskratte når de ser alle oss jentene sitte på alle fire som bikkjer og pese! :legrine::legrine:

Det er jo en av tingene som skal skje neste gang! :sjenert:

Fjellrypa:

Skal kose meg i helga! :klem:

:klem: God helg jenter, nå er det ikke lenge før jeg skal gå fra jobb. :sjarmor:

Skrevet

Tror ikke det er vits i å bekymre seg for "mangleden bikkjepust" i normaltilstand, altså.. Når kroppen ikke trenger så høyt O2-nivå, skal det noe til å puste på den måten. Bare tenk på annen hyperventilering, du blir jo dårlig av det. Men under en ri har kroppen behov for mer O2, og pusten kommer mer naturlig, og man kan bruke ulike tenknikker da. :)

Ønsker deg elelrs en riktig god helg! :danse:

Skrevet

:Nikke:

Akkurat, Epona, det er noe sånt jeg har hørt også.

Men jeg har nå tenkt å trene litt mer på teknikken alikevel. På yogaen gjør vi jo noen dype pust før og etter, og det kan jo være litt greit at de sitter. :)

Men jeg har som sagt hørt fra andre at de har slitt og slitt med å få til dette på forhånd, men ikke fått det til, men når de ligger der og har behov for det, så går det helt av seg selv, uten problemer. :)

Ha en fantastisk helg du også! Og så får du nyte at du har begynt på permisjonen, og ikke lenger er sykemeldt. :)

Skrevet

Så deilig å ta tidlig helg, du må kooose deg masse med elsklingen i dag. ;)

Høres fornuftig ut med gradert sykemelding de siste ukene hvis du er sliten. 20% sykemelding f.eks (ca 1,5 time om dagen) vil nok hjelpe mye på da. Dumt å være utslitt hvis julegaven bestemmer seg for å komme litt tidlig så du ikke får brukt permisjonen til å slappe av før fødselen. :sjenert:

Skrevet

Ble inspirert til å rydde av å lese i dagboken din, så nå er de første tingene på det blivende barnerommet pakket ned. Venter på at mannen skal bære tingene på loftet. Den ene esken ble litt vel tung. Skjønner ikke det, den er jo bare full av bøker... ;)

Føler at jeg er flink jente som venter på mannen i stedet for å bære det selv, som jeg normalt vill gjort.

Håper dere får en koselig dag og helg!

Skrevet
Den ene esken ble litt vel tung. Skjønner ikke det, den er jo bare full av bøker... ;)

:ler: Høres ut som en del av de eskene jeg pakket da vi flyttet i sommer...

Den pesepusten er vrien, altså. Noen ganger synes jeg at jeg får det til, mens andre ganger føler jeg at jeg får alt for lite oksygen. Vaskelige greier. Uansett, jeg synes ofte det er vanskeligere på kurset enn hjemme, for da ender jeg opp med å høre på alle andre og tilpasse min pust til dem. Da blir det bare tull. Jeg synes det går bedre når jeg trener med bare CDen hjemme, og det har de faktisk sagt på kurset mitt at det er mange som har større nytte av.

Ørnen kan ikke være med på felles-timen, han, for han er bortreist. Litt lei meg for det. :tristbla:

Fortsatt koselig helg!

Skrevet

Xania:

Tror nok en gradert sykemelding kan være tingen, ja. Fikk sterke kynnere av å gå en tur i byen og bytte gaver idag, og det var etter bare en times tid. (Gikk fint altså, jeg bare satte tempoet veldig ned, så det gikk over.)

Tror det er sterkt hint om at jeg er altfor sliten på fredager!

Tipper JM ber meg ringe legen på tirsdag. :)

Er greit å få slappet litt av før fødselen også. Skal jeg slite meg sånn ut, kan jo Julegaven komme tidlig bare på grunn av kynnere som blir til rier, og det vil vi jo ikke! :riste:

Ønsker deg en kjempeggod helg! :klem:

Prada:

Flink er du som ikke løftet selv!

Hyggelig å være til inspirasjon. Her i huset er det nemlig Elsklingen som drar igang ryddingen. Jeg følger som regel bare med.

Smårydder litt idag også, men for det meste tar jeg det med ro. :)

Bøker er fryktelig tungt, og jeg har massevis, men Elsklingen forstår heldigvis at jeg ikke kan løfte. :)

Ha en riktig god helg du også! :klem:

Fjellrypa: Bra du føler du har litt kontroll på pesepusten! Synd ikke Ørnen kan være med på felles-timen! :tristbla: Elsklingen sa heldigvis at han ville prioritere det, så da lar han vær å være med på hele seminaret med jobben han skulle på den kvelden. Men han må nok reise med en gang vi er ferdige.

Synes du CD'en du fikk med kurset er bra?

Jeg har ikke somlet meg til å kjøpe ennå, men det SKAL gjøres neste gang. Vurderer å kjøpe med en avspennings CD også. :)

Fortsatt fin helg til deg også! :klem:

Skrevet

Da har vi altså vært og byttet bryllupsgaver, og brukt opp alle gavekortene vi fikk.

Har blitt en vase til i vase-serien vi fikk (og ønsket), og masse glass i den serien vi ønsket oss.

Dessuten har jeg klart å kjøpe en amme BH! :hoppe:

Fant endelig en i min størrelse, mens jeg gikk og ventet på Elsklingen. Var ikke noen å velge i, for de hadde bare en i den størrelsen.

Etter den første timen i byen, hvor jeg bare gikk og småtuslet og ventet, fikk jeg plutselig sterke kynnere. :tristbla: De ble borte igjen når jeg satte ned tempoet, heldigvis, og vi fortsatte bytte-turen i et mye lavere tempo.

Har sovet noen timer etter at vi kom hjem, så nå er jeg mer "fit for fight" igjen.

Men tanken på sykemelding dukker oftere og oftere opp i hodet mitt!

Men orker ikke store prosjekter idag, så det er litt smårydding i papirer og hyller på gang, mens vi slapper av på hver vår data. :) Snart blir det middag og TV!

Håper dere får en like koselig helg som det jeg har tenkt til å ha! :klem:

Skrevet

Har småryddet litt i morges, og slappet av litt med data'n. Julegaven dyttet meg opp i 8-tida, så jeg har hatt litt tid.

Elsklingen fikk ikke sove i går kveld. (Jeg var stuptrøtt) Så ha kom og la seg igjen i femtida i morges, sa ha. Ikke rart det ikke var liv i han før nå. :ler:

Men det er greit det. Først nå jeg har følt behov for å ha litt selskap. :)

Går og gleder meg over alle de fine vasene og glassene vi fikk i bryllupsgave. De ser fortsatt ordentlig stilige ut, og vi har fått satt dem fram på en fin måte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...