Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Koselig at venninner interesserer seg selv om de ikke er gravide selv. :)

Samme for meg, vertfall nå etter jeg er lenger på vei.

Når de ser magen vokse, så blir det mer virkelig tror jeg. ;)

Og de fleste ønsker jo barn etterhvert så det er nok spennende for dem også!

Har dere planer for helga forresten? :)

ÅÅåå..jeg har spist en heeeel Smil sjokolade!! :grine:

Er så mett... eller kvalm er vel ordet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg må si at flere av mine ikke-gravide venninner har imponert litt når det gjelder interesse og forståelse.

(Selv om jeg forsøker å være flink til å skåne dem for mye gravid-prat!)

Det har mine også!

Men det er ikkje lett å skåne dei for gravid-prat når dei først stiller eit spørsmål, for då renn eg jo over av ting å fortelle! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, koselig at de interesserer seg, Epica. Men jeg tror lett vi gravide kan bli så glade for interessen at vi glemmer å snakke om noe annet. (For barnet i magen er jo det vi tenker mest på.)

Planer for helga... Neeei... Få sett "I mors mage" kanskje, tok det opp da det gikk her om dagen.

Elsklingen skal jobbe med skolearbeid hele søndag, så da skjer ingenting. Og på lørdag har jeg lovt å levere en gave, for fetteren til mamma gifter seg. (Og mamma er på ferie.)

Mener det var planer for flere dager, men håper egentlig ikke det var det. :sjenert:

Ellers så blir det vel til at vi må rydde videre rundt i leiligheten!

Håper takkekortene kommer snart, så vi får sendt dem, og ryddet vekk gavene.

Mulig vi må komme oss avgårde og bytte det som må/bør byttes av bryllupsgaver også. Er et par ting vi ikke akkurat ser for oss å beholde.

Og så skal jeg slappe av! Har ganske mye behov for å ta livet litt ekstra med ro i helga, når jeg ikke alltid har tid til det midt i uka.

Ble forresten "smittet" av ordet sjokolade! (Fikk fryktelig lyst på sjokoladepudding!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mine også!

Men det er ikkje lett å skåne dei for gravid-prat når dei først stiller eit spørsmål, for då renn eg jo over av ting å fortelle! :ler:

:legrine: Vet du, Veslo. Akkurat det samme har jeg tenkt mange ganger også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten "smittet" av ordet sjokolade! (Fikk fryktelig lyst på sjokoladepudding!)  :ler:

Åh... :sikle: Har sjokoladepudding i kjøleskapet! :sjenert:

(Må i hvert fall vente til i kveld.... eller i morgen - om jeg greier... :ler2: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. jeg spiser endelig litt sjokolade igjen, og nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade av alt dette sjokoladepratet! Må ut på kjøkkenet og sjekke skapet med en gang...

Vurdert å melde meg på yoga. Må sjekke det ut litt mer. Kan jeg spørre om hvor du går? Noe å anbefale? Når bør man begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh:

Ble sjokoladepudding før yogaen her! :sikle:

Prada:

Deilig å spise sjokolade igjen? Ble kjempehappy bare av oppdagelsen at jeg kunne igjen jeg! :)

Her går jeg på kurs.

Er litt varierende når folk begynner på kurs synes jeg, de fleste på samme kurs som meg har termin i januar/februar.

Men bare man starter mer enn 10 uker før termin ville jeg tro det gikk ganske greit. Du tilpasser bare øvelsene.

Er forresten ikke så tung trening, er mest småøvelser og avslapning spør du meg.

Men det er fint for å bevisstgjøre seg selv hva man kan gjøre i forskjellige situasjoner, og med forskjellige plager.

F.eks leggkramper er jeg kvitt helt etter at jeg begynte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: :vinke:

Idag morges var både jeg og Elsklingen kjempetrøtte, for han kom ikke hjem før etter midnatt, etter å ha spilt poker med gutta.

(Og jeg sliter litt med å sovne uten han. Har bare blitt verre på det etter at jeg ble gravid.)

Kjøpte to svenske gravid-blader på narvesen igår. Tenkte jeg skulle se hvordan de var.

Har ikke lest så mye i dem ennå, bare bladd litt.

Måtte glise litt da det ene hadde en liste over hvordan man kunne se hvilket kjønn babyen ble. De fleste av hintene var nemlig identiske med mange av de som florerer på norske nettsider, bortsett fra at de påsto dette tydet på motsatt kjønn. :hoho:

Men må si jeg ble litt skremt da det ene bladet advarte mot å spise Mozarella ost.

(Med forklaringen at det kunne inneholde listeria.)

Er veldig glad i Mozarella jeg, og har tenkt at så lenge osten er stekt, så kan det vel ikke være så farlig? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske gravideblader ja... Syntes du de er ok? Fortell mer når du har lest mer da... ;) Er litt nysgjerrig!

Vet ikke med mozarella dessverre. Mulig du kan finne noe på nettet...

HA EN FIN DAG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hoert noe om listeria i Mozzarella. Den staar heller ikke paa listen over forbudte matvarer som jeg har faatt av jordmor.

Jeg kjoepte forresten et dansk gravidblad for en stund siden, syntes det var bedre enn de norske.

Ha en fin helg! :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hobbie:

Dansk gravidblad... Hmmm... får se om jeg finner det etter hvert også.

Synes det Norske er bra jeg, men at det desverre kommer litt sjelden. Eller, det første jeg leste syntes jeg var veldig bra. Mye fine artikler, og det jeg leste om farer roet meg veldig ned.

Det nyeste bladet var derimot ikke så bra. Buksetesten var kun tatt på dyre og etter min mening litt "rare" bukser. (Hvorfor ikke ha med blillige bukser fra H&M og Lindex i testen, så vi kunne vite om dyrt var bedre enn billig? :klø:)

Og så hadde de en artikkel om rifter, som gjorde at jeg, som ikke har tenkt på temaet rifter, ble veldig bekymret for det!

Hvorfor trekke fram at Norge ligger helt på toppen i skandinavia når det gjelder rifter under fødsel som fører til problemer for den fødende i lang tid etterpå?

Cr@sh:

Skal fortelle hva jeg synes om de svenske bladene når jeg har fått lest dem. :)

Tipper dette med mozarella ikke er det minste problem, siden jeg kun spiser den varmebehandlet. (Og at den mozarellaen jeg kjøper her i Norge er pasteurisert.)

Fikk bare litt :hakeslepp::overrasket::redd: følelse da jeg plutselig leste om dette i det bladet.

En riktig god helg til alle som leser her inne! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at den mozzarellaen skal være noe problem, den er jo pasturisert, og det er det som er den vanlige regelen. Så er det vel med den som med andre mykoster, at man ikke skal la den bli for gammel. Det har aldri vært noe problem her, i alle fall. Når jeg først har åpnet en pose så spises den osten umiddelbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, Fjellrypa. Det er da fortsatt pasteurisert og fersk som er regelen.

Idag er Julegaven helt i hundre! Isted så det ut som jeg hadde en tegnefilm-mulvarp i magen. (Sånn som du ser hvor graver hullet sitt, for det blir en "haug/stripe" på jorda etter den.) :ler:

Det så hvertfall ut som en sånn gravde hule rundt navlen min.

Umulig å forstå hva Julegaven holdt på med, men sparking tror jeg nok ikke det var. :ler: En aktiv liten krabat i magen min altså! :sjarmor:

Blir morro når h*n kommer til verden! Gleder meg til å kunne se hva h*n driver med, selv om jeg ikke forstår hvorfor ting blir gjort! :ler:

Venninna hadde visst fått det for seg at jeg helt sikkert kom til å få jente... Men nå mente hun at hun selv sikkert kom til å få jente fram til UL, men UL viste gutt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg var sikker på at jeg skulle få gutt men...... :sjarmor:

:hoho:

Sånn er prinsessa også, hun ruller og styrer sånn der inne, skikkelig vilter!

Jeg blir alltid så "forelska" på en måte, når hun sparker tilbake.. :hjerte:

Jeg har fått et slags forhold til henne.

På den måten hadde det vært rart å IKKE visst kjønnet, for nå er det liksom JENTA mi.

Hadde det komt ut en gutt hadde det vert like fantastisk, MEN merkelig.. ;)

God helg vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Julegaven fortsatt bare "krabaten i magen". Jeg har nemlig vanskelig for å forstå ting jeg ikke har håndfaste bevis på.

Og krabaten i magen er jeg klar over, den beveger seg og spreller, og er en veldig hyggelig "person" som jeg snakker til og leker med, og etterlyser når den har vært rolig lenge.

Men Julegaven.... Den lille babyen som jeg "vet" at jeg skal få til jul... Nei, jeg er fortsatt ikke sikker på det.

Tviler på at det endrer seg innen jeg føder.

(Jeg gleder meg masse til å bli mamma, og å få vite om dette er gutt eller jente, men jeg forstår egentlig ikke at jeg kan være så heldig!)

Men etter fødselen har vi plutselig et nytt lite menneske som vi må bli kjent med. Med sin helt egne personlighet. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
men jeg forstår egentlig ikke at jeg kan være så heldig!

Ikke jeg heller!! :legrine::hjerter_rundt:

Har du tenkt på babysete til bil?....

Jeg har hørt maxi cosi er billig. men trengs base itillegg ?? (hvis du vet..?)

Ha en kjempefin helg med mannen og babyss! ;)

Her er flere suri-bilder (hvis det er interessant :ler: )

http://www.wwtdd.com/post.phtml?pk=1304

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett så vidt på bilseter, Epica.

Tror ikke base er nødvendig. De fleste baser er for isofix, og det har ikke vi. Fikk beskjed om at de fleste setene ble festet helt likt, med vanlig sele.

Det viktige å tenke på er vel:

Er det ønskelig at setet kan festes på vognunderstellet? (Da må de to være kompatible)

Er selen i bilen lang nok til å feste setet? (Mange som har slitt der!)

Hvor tungt kan setet være?

De billigere setene er oftest ikke testet i store tester, og er i tillegg tyngre å bære.

Men Maxi Cosi er veldig bra det!

Har et vennepar som skryter veldig av Britax. Mulig vi ender opp med det.

Alt sånt er mye billigere i Sverige da, så vi tar nok bare et storrykk dit.

Søte bilder av lille Suri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Men må si jeg ble litt skremt da det ene bladet advarte mot å spise Mozarella ost.

(Med forklaringen at det kunne inneholde listeria.)

Er veldig glad i Mozarella jeg, og har tenkt at så lenge osten er stekt, så kan det vel ikke være så farlig? Noen som vet?

Tror absolutt ikke du skal bekymre deg for Mozarellaen din. Så lenge den er pasteurisert skal den være trygg, og er den i tillegg stekt blir det jo dobbelt trygt. :) Jeg er veldig glad i spekemat, men må jo ligge unna det. (Ikke noe fenalår til jul i år! :grine: ) Var litt bekymret for at det betydde slutt på pizza med pepperoni også, men i følge legen er det ikke noe problem så lenge den blir stekt. Noe må man jo kunne kose seg med. :sjarmor:

Ha ei fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...