Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Ja jeg syns vertfall det er kjempedigg å trene og bevege kroppen litt!

Jeg henta ned en 40 min yoga work-out så kanskje jeg får øvt litt hjemme og.

For det ER hardt! ;)

:hoppe: 26 uker!! :hoppe:

Ja, det med utstyr,. Tror vi tar det meste når det er ca en mnd igjen..

Må vel begynne å se på vogn snart ja,,

:ler: Ja det er vanskelig å tro på at man plutselig får en sprell levende, ferdig baby i armene om ca 3 mnd! :legrine::legrine:

Det blir herlig!! :hjerte:

Håper du får en fin dag! Og at jobbedagen går kjapt! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med kramper og kriblinger har jeg også begynt å merke. Plagsomme greier!

Gratulerer med 26 uker! Det kommer nærmere og nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig tilbud av ei venninne om å overta stellebordet og barnevogna dems. Vogna er en sort kombivogn, og stellebordet var visst en sånn stellekomode.

(Vet ikke helt om vi KAN bruke noen av delene.)

Må dit en dag og titte på det sammen med Elsklingen.

Er jo ikke noen vits i å kjøpe alt helt nytt om vi ikke må?

Kjempehyggelig av henne å tilby det! (Datteren hennes blir 4år nå, og hun vil ikke ha flere barn.) Mulig andre gravide-venninna har fått tilbudet først, men det spiller liten rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa:

Kramper og kriblinger er ikke godt, nei.

Tenkte jeg skulle titte etter kjerringråd for å roe det litt. :)

Epica:

Synes det er greit å begynne å titte på utstyr nå, spesielt fordi vi har mange krav til vogn, og leiligheten vår krever litt ominnredning for å kunne få inn det vi trenger av utstyr.

Men det bør jo komme i hus så sent som mulig, for vi har jo ikke plass til å ha det stående heller.

Håper å få tak i endel brukt. :)

Vi forstår vel mer og mer at vi skal få baby etter hvert som det nærmer seg, tenker jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er greitt å begynne å tenke på utstyr nå kanskje.

Men også greitt å ikke ha alt i hus så tidlig siden bla. seng og vogn tar endel plass. :)

Men frister litt å kjøpe senga nå... Så koselig å ha den der, å drømme seg vekk fram til hun kommer. ;)

Vi kjøper den kanskje neste mnd, senest oktober.

Så greitt dere ble tilbudt det da!

Håper det kan brukes. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å begynne å i hvert fall se etter utstyr nå... Man vet jo aldri helt hvordan formen er på slutten av svangerskapet. Det er jo ikke alle som orker å fly fra butikk til butikk som høygravid...

Moro er det også... med utstyr altså...

Så flott at dere ble tilbudt utstyr fra venninna di...

Ha en fin kveld... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravidyoga var herlig!

Vi fokuserte mest på avslapning, og det var bare nydelig. Tror jeg skal bli flink til å gjøre sånne øvelser istedenfor å sove på ettermiddagen.

Har funnet ut at jeg ikke kan en av gangene da.... Så jeg skal prøve å gå et annet sted enn der jeg har plass.

Blir for dumt å droppe barselkurs og omvisning på sykehuset bare for å rekke yogaen. (Spesielt siden Elsklingen også skal være med på barselkurset.)

Han skal prøve å være med siste gangen også, for det anbefalte de. Høres ut som han er motivert for å forsøke å være med på fødselen. (Han var litt bekymret i starten, men er vel overtalt av endel andre fedre... :ler: )

Men jeg er også åpen for at han kan måtte gå ut hvis han ikke orker.

Epica & Cr@sh:

Håper også det kan være vi kan bruke noe av utstyret vi kan overta etter venner og familie. Er for dumt å kjøpe alt nytt når de sitter på mye vi kan overta!

Synes det er veldig morro med utstyr! Har veldig lyst til å få på plass en komode til babytøyet jeg, men det tar nok litt tid, for plassen er ikke der ennå. :)

Gleder meg til å reise og titte i morgen!

Ellers er dagen fylt med bursdager, så vi kommer oss vel knapt hjem før vi skal ut og farte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Begynner å bli grundig irritert på dumme tickeren som aldri virker lenger*

Idag er jeg altså 26+1, og har 14 uker og 1 dag igjen til termin. (99 dager altså)

Vet tickeren ville ha kommet til 97 dager igjen, for den regner 40 uker, og ikke 40 uker og 2 dager.

Snakket litt med venninna igår etter yogaen. Tenk så rart det skal bli å reise på sykehuset som to, og komme hjem som tre?

Og det å ha en liten baby som gråter, og som du faktisk bare må forsøke å trøste med alle kunstens regler selv... (Du har faktisk ingen annen som vet mer om hvordan du trøster den.) :sjenert:

Litt skummelt, og veldig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Holly Hobbie! :klem:

Rart det der, rett etter at jeg har skrevet et innlegg og irritert meg over tickeren, så er den oppe og går igjen, som om ingenting skulle ha vært galt... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Holly Hobbie:klem:

Rart det der, rett etter at jeg har skrevet et innlegg og irritert meg over tickeren, så er den oppe og går igjen, som om ingenting skulle ha vært galt...  :riste:

Ja, hver gang jeg har lest at du er irritert paa tickeren din ser den helt grei ut for meg! :ler: Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hver gang jeg har lest at du er irritert paa tickeren din ser den helt grei ut for meg!  :ler:  Merkelig!

Kan det være det er tidspunktene jeg er her inne på? Spiller vel ingen rolle, hvis det fungerer fra nå av.

Har hvertfall vært mye trøbbel de siste dagene, noe som har irritert meg. (Hormonell, jeg.. Neida... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica, iss og Cr@sh:

Fortsatt god helg! :klem:

Igår startet vi den store barnevognjakten.

Utstyrt meg gode råd fra forskjellige forum, og fra gode venner.

Både Simo og Brios Duovogner så kjempefine ut, og det var utrolig enkelt å klipse av og på bagen.

Men SÅ TUNG som den bagen var! :riste: *puh*

Den orker ikke jeg bære med flere kg baby oppi hvertfall!

I tillegg er nok understellet på de fleste vanlige duo og kombivogner for stort for bilen vår.

Står igjen med Teutonia... De har litt mindre understell... (Og vi har noen venner som er helt forelsket i Mistralen sin!)

Og så har vi jo 3-hjulingene da... Quinny vogna til et vennepar er jo veldig liten sammenslått og går lett inn i bilen.

Må nok en tur og se på en bugaboo et sted også. (Lurer på hvor de har de?)

Ellers tittet vi litt på barneseter, senger, stellebord og lekegrinder.

Lekegrinda fra jeg var liten har blitt skrekkelig stygg med årene, så den får nok bli hos foreldrene mine. :)

Vi har jo mest lyst på vegghengt stellebord, men sliter med å finne noe fint. (Mulig vi må gå for stellekomoden til venninna, hvis den er fin.

Lekegrind blir nok kjøpt brukt et sted, tråler finn.no for øyeblikket, men har ikke funnet noe jeg virkelig fallt for.

(Fant derimot en seng til en ikke altfor dyr penge. Ser det er MYE å spare på å kjøpe brukt.)

Så, jakten er igang. Bare dumt at jeg egentlig ikke vil ha ting i hus på et par måneder ennå.

Kanskje foreldre har lagringsplass?

Får litt flashback til jakten på brudekjolen. Jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha, og så bare dukker det opp brukt rett etterpå, og egentlig litt tidligere enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en jungel av barneutstyr og kanskje spesielt vogner - ikke lett å finne det som passer for akkurat dere... men det ser jo ut som dere er på god vei da...

Mye fint man kan få eller kjøpte brukt... Finn.no er genialt.. :sjarmor:

HA EN FIN DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jungel av barneutstyr og kanskje spesielt vogner - ikke lett å finne det som passer for akkurat dere... men det ser jo ut som dere er på god vei da...

Mye fint man kan få eller kjøpte brukt... Finn.no er genialt.. :sjarmor:

HA EN FIN DAG!

Ha en fin dag du også!

Syntes jungelen var mer skremmende på alt annet enn vogner, faktisk, for der har vi liksom masse krav.

(Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige barnesengene? Eller lekegrindene? Er de dyre bedre enn de billige, eller betaler vi for merke og design?)

Nekter å kjøpe brukt madrass, vogn og bilsete, men ellers kan alt komme fra finn.no eller venner/familie! :)

(Men jeg vil fortsatt ha akkurat de tingene jeg har sett meg ut da... Som mørkebrun seng!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :vinke:

Håper du har hatt en god søndag også, Epona!

Vi har vært på besøk hos venner som har en ett år gammel jente. Hun var kjempesøt, og viste stor begeistring for bursdagsgaven! :)

Ble litt snakk om bryllup og fødsel og alt det som følger med. Hyggelig!

Dessuten ble deres Mistral barnevogn forsøkt puttet i bilen vår....

:overrasket::overrasket::overrasket: Det gikk kjempegreit! Var til og med litt plass til overs til bæreposer o.l. Trodde den måtte lirkes inn, hvis det gikk, men det var bare løft og lukk... :ler: Så da har jeg hvertfall muligheten til å få en 4-hjuling!

De er kjempefornøyd med den vogna, så det tyder vel på at vi også kan bli fornøyd.

På veien ut var vi innom ei og kjøpte en nærmest ubrukt babybjørn Dynamic stelleveske! (Jeg har jo vært forelsket i den lenge!)

Den var som ny, og vi fikk den til halv pris!

Har hatt mye rare tanker i det siste...

Plutselig har jeg fått veldig flashback til tiden som prøver... Husker de vonde følelsene ved å slite, og tankene rundt "hva om vi ikke kan få barn".

Men så sparker lille julegaven, og jeg husker at jeg faktisk er gravid! :hoppe:

Dessuten er jeg faktisk så langt på vei at det er en baby i magen min, ikke bare et lite foster! :hoppe:

Er en like herlig følelse hver gang! Nesten som å oppdage graviditeten for første gang igjen! :):sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...