Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Ja det var kjempegøy med yoga, men tungt, PUHHH!

Er så stiv og støl... Eier ikke styrke.. :ler:

Skulle vært oftere enn 8 ganger da, men men..

Deilig å få ryddet litt, god samvittighet etterpå! ;)

Er det ikke herlig å kjenne mer liv i magen? :hjerter:

Når jeg drikker Clausthaler så sparker min som bare det!

Hun blir nok ei øl-jente hun også! :ler:

Jeg glemmer også alltid urinprøven.

Lenge til neste kontroll ja.

Men islutten blir det vel FOR ofte tenker jeg ;)

Håper du har en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant en lapp på veggen på helsestasjonen igår om vannaerobic. De har visst det to ganger i uka rett ved meg.

Så nå lurer jeg litt på om jeg skal prøve det en gang eller to også. :)

Prøver å lure med venninna også, men det starter egentlig litt tidlig.... 15.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med JM time som bekrefter at alt er bra og som det skal være!

Ja, veldig godt!

(Men tror du ikke jeg har begynt å få litt merkelige "magesmerter" her og der etter at jeg var hos JM? :ler: Som ikke kjennes som kynnere eller ligamentsmerter... Så nå er jeg selvfølgelig litt småbekymret og ekstra oppmerksom igjen. :sjenert: Er vel sånn det skal være. :) )

Lurer litt på å ta en morgen-urin og stikke innom legekontoret og spørre om de kan sjekke den for meg. (Bare for å være sikker på at det ikke er en urinveisinfeksjon på gang.)

Skal til legen neste mandag da... Kanskje det kan vente til da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ha riktig god helg, jenter! :klem:

Jeg skal på kino med venninner i kveld, og møte ei først og spise middag. Det blir utrolig hyggelig, men desverre ganske sent!

Satser på å få slappet av litt hjemme først.

(Men vi skal visst til fotografen og hente albumet vårt, så det går sikkert litt tid der også...)

Elsklingen skal på hyttettur med en kompis, så de skal visst drikke og spille X-box til langt på natt.

Men han kommer jo hjem igjen i morgen, så da blir det jo ikke så lenge.

Om jeg orker, så skal jeg ta meg en tur bort til mamma og pappa i morgen "tidlig". Det er fremdeles endel ting som ikke har blitt levert tilbake etter bryllupet, begge veier.

Og så kan jeg kanskje skryte litt med fint album, om jeg orker å bære det bort. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har en kjempetrivelig kveld foran deg! :Nikke: Kos deg masse masse sammen med veninner og kino...

Et så fett bryllupsalbum at du nesten ikke kan bære det? :ler: Fett! :sjarmor:

Ha en fin lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet albumet igår, så dagen gikk litt med til å vise frem de flotte bildene til både hans og mine foreldre.

Idag har vi begynt å snakke om permisjon og hva vi egentlig må avklare med våre jobber før alle papirer kan sendes inn.

Jeg vet jo når jeg MÅ starte permisjonen, men ikke helt hvor lenge vi kom til å ha permisjon.

Nå ser det ut til at det blir 80% lønn, og 3 uker felles "ferie" til sommeren. (Og så begynner han sin permisjon etter ferien, mens jeg begynner på jobb igjen....)

Han hadde fått anbefalt av en på jobben at vi delte litt ujevnt i min favør, for man er kanskje fortsatt sliten og hormonell 5-6-7 mnd etter at babyen er født. Dermed blir det visst litt lenger tid på meg enn det blir på han.

(Men det kan vi jo sikkert endre på hvis det føles feil når vi kommer dit.)

Avtalen blir hvertfall at av de ca 13mnd vi totalt er hjemme med knøttet, så er jeg hjemme de første 7, og han de siste 5... (Muligens med en tidskonto på slutten, dersom vi får barehageplass.)

Så nå er det bare å få snakket med jobben, slik at jeg klarer å få fyllt ut alle skjemaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg en kabal som skal gå opp når det gjelder permisjoner ja... Tok litt tid her hos oss også - men nå har vi sendt søknader og fått dem godkjent! Godt!

Ha en fin kveld... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at mamma'n min er søt da!

Var der igår, og da hadde hun vært på babyshop og sett om hun fant noe fint til datteren til ei venninne av seg.

Men det hun kom hjem med var en ammetopp til meg... Søte mamma'n min!

Har ikke tenkt det minste på å kjøpe sånt ennå jeg!

(Tror hun synes det er litt synd at jeg har begynt å si at babyen har fått nok klær nå, og gitt meg (og henne) handleforbud på babyklær!)

Men det er jo begrenset hva man trenger i de minste størrelsene da! :)

Ha en fin kveld du også Cr@sh! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slitsomt å starte på ny uke! Forstår ikke hvor helga ble av!

Prøver å finne tid til å begynne å se på baby-utstyr, men det ser ut som nett-titting er det eneste jeg får gjort, for mannen er mye opptatt framover.

Han tar noe skole i høst, for å bli ferdig før nurket kommer, og det betyr endel kveldsforelesninger.

I tillegg er det mye bursdager rundt oss for tiden, så vi har nesten problemer med å få besøkt alle innen rimelig tid....

Og så "bruker" jo gravid-yogaen min en ettermiddag hver uke fra jeg begynner på torsdag!

Ser ut til at det tidligst lar seg gjøre å reise og titte på ting en gang i neste uke.

Har funnet litt på nett da... (Leter på Finn.no, for da ser man litt hva ting koster på litt mer billig måte. )

Fant en fin sprinkelseng, med justerbar bunn og nedfellbar side. Begynte å måle litt hvor stor plass en sånn seng tar, og fant ut at den nok krever endel ommøblering av soverommet vårt.

(Men det blir nok en seng av sånn type på oss. Hvis vi ikke kan bruke den som står hos svigermor da...)

Så også et delvis aktuelt stellebord.

Til tross for at mamma ikke forstår hvorfor vi vil kjøpe stellebord når hun har både stellematte og balje liggende, så tror jeg vi er veldig motiverte for å ha et litt ordentlig stellebord på badet. Ett vi VET sitter ordentlig fast, og ikke kan dette ned.

I tillegg må vi vurdere om vi skal kjøpe en lekegrind, eller overta den brune og oransje reiseseng/lekegrinda jeg hadde da jeg var liten.

Men det vanskeligste blir nok vogn...

Nå har foreldrene mine lyst til å betale vogna. (For broren min fikk en dyr gave for ikke så lenge siden.) Så prisen er ikke så viktig.

Problemet er vel at mannen vil ha en liten, enkel vogn, gjerne 3-hjuling. Mens jeg vil ha en stor og stabil en, og liker ikke 3-hjulinger.

Men, vi får se. Har liten bil, så det er viktig at den kan slåes godt sammen. Og vi bor i blokk uten heis, så jeg må kunne bære bagen opp uten problemer alene. (Med baby!) Dessuten må jeg jo kunne ta av bagen uten hjelp.

Og så får jo vogna minst to vintersesonger, så vinteregenskaper er veldig viktig.

Den første får jo jeg, mens mannen nok for det meste kan trille på sommer/høst underlag. Er jo greit at jeg synes vogna er god og stabil da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skal kjøpes, ja! Mammaen min vil veldig gjerne være med på sånt, mens både Ørnen og jeg egentlig synes det er ganske kjedelig. Vi får nok utnytte hennes entusiasme så godt vi kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som skal kjøpes, ja! Mammaen min vil veldig gjerne være med på sånt, mens både Ørnen og jeg egentlig synes det er ganske kjedelig. Vi får nok utnytte hennes entusiasme så godt vi kan.  :)

Er redd mamman min gjerne hadde gjort hele handlingen og vurderingen for oss. :ler:

Desverre hadde nok lite blitt sånn som vi ville ha det. Både jeg og mannen har meninger om hvordan vi vil ha ting i vårt hjem.

Som regel hører vi hva mamma sier, men gjør som vi vil alikevel. (Men det er hun nok vant til, for jeg har "alltid" vært sånn.)

Svigermor er nok mer forsiktig der. Hun har tilbudt oss nesten alt de har av barneutstyr stående, men overlater til oss å bestemme om vi vil ha det eller ikke.

Hun er nok vant til at sønnen velger etter egen smak.

Er jo hyggelig å få tilbudet da! :)

Mannen synes nok mye av dette er ganske kjedelig, men han har såpass klare meninger at han ikke ville latt meg ta med meg mamma og bestemme ting! (Og det gjør han nok lurt i!)

Selv om vi sikkert hadde storkost oss med å gå i sånne butikker i timesvis. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse som skal i hus til babyen kommer ja...

Denne gangen har vi kun gått til innkjøp av soveplass til babyen - alt annet har vi jo fra Lillegutt var baby... Må innrømme at jeg syntes det er litt deilig å slippe det maset også... :sjenert:

En :klem: til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye som skal i hus til babyen kommer, ja! Skal vente til etter UL med å shoppe, er jo like etter ferien. Men da er det jo snart jul og masse julegaver som skal handles også. Huttemegtu! Synes vanligvis det er koselig å handle julegaver, men i år vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe til noen og da er det litt stress... For ikke å snakke om mammaklær. :grine: Var i byen og kikket på en mamma/barnebutikk på lørdag, men også der var det elendig utvalg og så svinedyrt. Fant meg heldigvis et par lange gensere på Popin, for nå begynner det å blir dårlig plass til magen i de vanlige genserne mine. Men... ikke meningen å komme hit og bare syte, altså. :sjenert: Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skal i hus til babyen kommer, ja! Skal vente til etter UL med å shoppe, er jo like etter ferien. Men da er det jo snart jul og masse julegaver som skal handles også. Huttemegtu! Synes vanligvis det er koselig å handle julegaver, men i år vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe til noen og da er det litt stress... For ikke å snakke om mammaklær. :grine: Var i byen og kikket på en mamma/barnebutikk på lørdag, men også der var det elendig utvalg og så svinedyrt. Fant meg heldigvis et par lange gensere på Popin, for nå begynner det å blir dårlig plass til magen i de vanlige genserne mine. Men... ikke meningen å komme hit og bare syte, altså. :sjenert: Sorry!

Julegaver, ja.... føler jeg bør begynne å ha dem også klare før jeg blir stor og tung, og kanskje ikke lenger føler at det å gå og shoppe er helt greit.

Det meste bør være klart innen november, med andre ord...

Jeg har blitt kjempeflink til å finne lange gensere og topper på salg i div butikker.

Hadde jo flaks og fikk kjøpt et par mammabukser på H&M da jeg begynte å trenge dem.

Men akkurat nå for tiden går det mest i de lengste genserene jeg hadde før jeg ble gravid, og noen piquet-T-skjorter kjøpt på tilbud i nærmeste sportsbutikk. (De sistnevnte er nydelige! Kjempelange og ettersittende, og såpass god stretch i at de legger seg pent under magen og blir liggende! :hjerte: )

Fant ut at trikset delvis var å kjøpe topper i en størrelse større enn vanlig, og sjekke at de var litt lenger enn "normalen".

Mammaklær er dyrt, ja, men det kan jo være du klarer å finne noe brukt også. Jeg fikk tak i to bæreposer for 400,- Ikke akkurat de lekreste klærne, men store og behagelige. Tipper jeg bryr meg lite om hvordan de ser ut når jeg blir så stor at jeg må bruke dem!)

Dessuten har jeg tenkt til å "låne" treningsbukser og vinterjakke av Mannen på slutten. Det føles nødvendig å kjøpe masse jeg bare skal bruke en kort stund.

Bare å komme her og syte forresten! (Bra det ikke bare er mitt "syt" som er her! ) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanngymnastikk hørtes jo bra ut da!

Ja, synes det høres spennende ut!

Litt skeptisk, for jeg blir så fort sliten for tida. Regner med jeg ser hvordan det går med yogaen først. :)

Cr@sh:

Deilig å ha mye fra forrige, tenker jeg...

Vi har jo fått tilbud om endel ting fra venner. Og regner med vi vil benytte oss av endel av dem også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til Yoga! Kjenner det godt i ben og armer ;)

Uh... ja.. gjett om pengene forsvinner fort i babyutstyr! .. :sjenert:

Er såmye man trenger!

Ja nå selger de visst mange lange topper rundt omkring, kjempegreitt! :smilorange:

:kyss:; Ha en fin dag!

Her pøøøser det ned! Faktisk deiiilig.. avkjølende etter mange solfylte dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...