Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Var på skrytetur rundt til de kommende besteforeldrene igår! Det er masse entusiasme å spore hvertfall! :hoppe:

I morges måtte jeg faktisk le litt av meg selv. :legrine: (Og dette er sånne tanker som er ganske typiske meg.)

Jeg så på bildet av lille nurket, og tenkte at den er så søt så jeg har lyst til å krølle den sammen og bære den med meg over alt! :hjerter:

:klaske: Og så kom jeg på at det er akkurat det jeg gjør............. :legrine::legrine::legrine:

Ellers er det jo en litt annen begeistring å spore hos den kommende pappaen også. Han har begynt å snakke ennå mer med magen, og jeg tror han gleder seg masse til å kjenne liv han også!

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor kunne forresten fortelle at UL er ganske plagsomt for små babiser. Lyden på UL er nemlig i ytterkanten av det knøttet kan høre. Derfor blir mange småknøtt stresset når de er på UL. :overrasket:

Og så var hun kjempebegeistret for at vi ikke ville vite kjønnet. (Svigerfar er ikke det, men hun var hvertfall.)

Hun synes det er altfor mange som er altfor utålmodige når det gjelder å få vite babyens kjønn. (Ikke at det spiller noen rolle, vi gjorde bare det som var riktig for oss. Men det er jo hyggelig å møte forståelse for et sånt valg.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel derfor mange er skeptiske til å bruke de babywatcherne så mye? For de går også på de samme bølgene? Mener å ha lest det ett sted, at de ikke helt vet effekten av stor bruk av de bølgene....

:hoppe: Morro med ultralyd!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel derfor mange er skeptiske til å bruke de babywatcherne så mye? For de går også på de samme bølgene? Mener å ha lest det ett sted, at de ikke helt vet effekten av stor bruk av de bølgene....

:hoppe: Morro med ultralyd!!!!!

Det kan vel være en sammenheng der... Har ikke noen babywatcher, og nå sparker jo knøttet, så da er vel behovet nærmest borte?

Ultralyd er jo bare herlig! Kunne ligget der kjempelenge og bare sett på det perfekte lille knøttet! :klem:

Merkelig at det virkelig er en bitteliten ordentlig baby man ser. :overrasket: Det er jo tross alt lenge til den egentlig skal være ferdig og komme ut.

Men det vi så var definitivt en liten baby, men indre organer, og hjerte som banket, og masse bevegelser!

(Og som smattet og koste seg!) Så ut som den hadde det kjempefint inne i magen! Og det er jo godt å vite! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Går greitt på jobb, litt kjedelig? :kose:

Hva du gjør for å få tiden til å gå da? KG? .. :sjarmor:

Jeg kjøpte en pakke med krone-is istad, på jobbens regning, så vi kan kose oss med!

Det blir vel bare jeg som spiser de!! :hoho:

:rodme::rodme:

Mannen din må vel være mer klar over lille knøtt i magen nå? ;)

Planer for resten av dagen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske kjedelig på jobb idag, Epica. :Gjesp:

Bruker tiden litt til jobb, mye til KG, og endel til å begynne å lese meg opp på dette med fødselspenger og mulige ordninger.

(Forsøker å finne ut så mye som mulig om tidskonto, for å se om det kan være noe for oss. )

Og så leser jeg litt nyheter og titter på været framover.

Mannen er definitivt mer trygg på lille knøtt i magen nå. (Han har jo hørt hjertet før, så han visste jo at den var der...) Men nå er det liksom trygt, for nå vet vi at de har sjekket etter om noe skulle være galt, og ikke funnet noe som helst!

Herlig følese! Vis snakket litt om det før timen igår, hva om noe skulle være galt med knøttet... Men heldigvis var det ikke en aktuell problemstilling! :hoppe:

Idag skal jeg møte forloveren i byen og spise og shoppe, før vi begge reiser til bryllupsfrisørvenninna, og forsøker å sette opp håret mitt igjen. (Det var jo det jeg skulle på torsdag, da jeg ble syk. )

Lurte litt på å bruke noe av all denne kjedelige tiden på jobb til å skrive talen min... Det hadde ikke vært så dum bruk av tid!

Heldig du som har is! Jeg skal snart ut og kjøpe en, tror jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Kose deg med forlover!

Glemmer nesten bryllupet oppi alt dette babysnakket! :ler:

Sikkert lurt å begynne på talen.. tar sin tid å finne de rette ordene!

Min ble ganske kort... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt provosert av formuleringen på skjemaer til Folketrygden! :sur:

Det er jaggu ikke likestilling her i landet! :sinnatagg:

Greit nok at de spør om vi ønsker å dele stønadsperioden utover fedrekvoten. (Det er jo et greit begrunnet spørsmål, selv om det godt kunne vært tatt utgangspunkt i at folk hadde tenkt å dele, ikke at mor hadde tenkt å ta alt.)

Men så kommer oppfølgingsspørsmålet da... Hva utløser omsorgsbehovet? :sinna: Akkurat som det å dele betyr at mor plutselig ikke lenge KAN ta omsorgen for barnet... (Klart jeg KAN, jeg bare ønsker at faren også skal få muligheten!) Han er da en like kapabel omsorgsperson han som meg?

Ikke bare antar de at far kun får fedrekvoten, neida, de skal ha en begrunnelse for det hvis han skal ha mer? :sur: *møkkaskjema*

Ja, ja... kanskje det bedrer seg hvis flere velger å dele? *sukk*

*Oppfordrer alle til å dele så mye som mulig, slik at skjemaet blir forandret!* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda egentlig ikke diskutert helt fordelinga av permisjonen vi, kanskje på tide å gjøre... :sjenert:

Tja, skulle tro dere snart må tenke på å sende inn skjemaet, *MissS* . :blomst:

Vi må begynne å tenkte på dette snart, for Elsklingen vil ha en stor del av permisjonen, samtidig som han har litt "vansker" med å være borte fra jobb... Dermed er det på tide å kartlegge hvilke rettigheter og muligheter vi begge har.

Men det er vel lenge til vi kan sende skjemaet uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Herreg#¤ så idiotisk! :overrasket:

Må vi virkelig BEGRUNNE det??? :klø:

Jeg skal ta 8, og mannen får 3.

Han skulle egentlig få mer, men han har så fleksibel jobb heldiggrisen.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk::sjokkert: Tror jaggu jeg kjenner knøttet sparke utenpå magen jeg... Kjente det to ganger på rad nå... Hmmm... Hvor er Mannen når man trenger han til å verifisere sånt?

(Hadde vel ikke vært så morro for han uansett, for det stoppet igjen nå... ;) )

:hjerter_rundt::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreg#¤  så idiotisk!  :overrasket:

Må vi virkelig BEGRUNNE det???  :klø:

Jeg skal ta 8, og mannen får 3.

Han skulle egentlig få mer, men han har så fleksibel jobb heldiggrisen..  :sjarmor:

Det er ferdige avkryssningsvalg på begrunnelsene da... (Ikke så ille som jeg sikkert fikk det til å høres ut!)

En av begrunnelsene er at mor går ut i jobb. Regner jo med det er den vi kommer til å bruke, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skulle jeg egentlig vært 19 uker, men det blir ikke før i morgen. (Har bestemt meg for å ignorere uketellinga til jordmor, og se på ny termin istedenfor! Eller kanskje det blir riktigere hvis jeg oppdaterer tickeren min så den går ut ifra rett termin... ? Hmmm... :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ikke lett det der med termin... :sjenert:

Du, jeg leste på nettet nå..

Når det kjennes ut som pulsslag i magen, da er det HIKKING! ;)

Hadde du en fin tirsdag? :klem:

Jeg begynte å scrappe, kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin, men litt lang tirsdag, Epica.

Var ikke hjemme før 21.30 (Rett etter at Gray's anatomy hadde begynt. Så det litt tilfeldig.)

Hadde jo vært fint om pulsslagene jeg også kjente var hikking, men jeg tror at hos meg så er det nok mer pulsslag fra utenpå magen enn fra inni.. (Om du forstår hva jeg mener... :klø: )

Men det kommer sikkert hos meg også! :)

Etter å ha sparket så jeg mente jeg kjente det utenpå igår, så har knøttet vært usedvanelig stille siden! Det sparkes sikkert en annen vei. :sjenert:

Og jeg som håpte å dele opplevelsen med Elsklingen! :hjerter:

Ja, ja, sjansen kommer vel sener!

Scrapping er ganske gøy, ja, men jeg har ikke tålmodighet til sånt over tid. :ler:

Er vel uansett ikke så farlig dette med lengdeberegning av uker, så lenge jeg forholder meg til teminen som ble satt opp på UL? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Ja UL terminen skal visst være mest nøyaktig. :)

ja, du får dele opplevelsen med han snart, det er jeg sikker på! :klem:

Mannen holdt handa over magen igår når jeg sa jeg kjente noe, men han kjenner ikke noe utpå magen enda.. Må smøre oss med tålmodighet.. ;)

Scrapping er det eneste jeg har tålmodighet til faktisk!

Elsker å være kreativ. :-D

Men klarer aldri sitte i ro med en bok.. Men skulle ønske jeg klarte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig egentlig...

Scrapping, og annet kreativt kan jeg holde på med en stund, for så å bli distraher, og finne på noe helt annet... Og før jeg vet ordet av det har jeg begynt på masse, men ikke fullført en eneste ting. (Og rotet til hele leiligheten!) :ler:

Når det gjelder bøker er det nesten umulig å distahere meg. Jeg har nesten sittet konstant med nesa i en eller annen bok siden jeg lærte å lese!

(Kan faktisk gå og lese samtidig, om det skulle bli spennende nok!) :sjarmor:

Men, jeg kan også lese flere bøker på en gang, og ha dem liggende forskjellige steder... Hender jeg bruker så lang tid at jeg må begynne på nytt... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:hoho:

Det virker så gøy å bli totalt oppslukt i ei bok!

Jeg ble det når jeg var yngre, men nå begynner tankene mine alltid å kretse rundt andre ting hver gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en dag å kunne overføre lesegleden til knøttet, jeg, Epica! Synes det er en av de beste gavene jeg noen gang har fått!

Det er også det som har hjulpet meg med både lesing og skriving gjennom skolen, for jeg har hatt det med meg fra jeg var liten.

Skal hvertfall lese for knøttet så lenge som mulig!

Men det er jo ganske stor sjanse for at knøttet blir bok-gal selv. Spesielt siden både mamman og pappan er glad i å lese. :)

Har kjøpt "Labyrinten" på engelsk til ferien, for jeg må ha noe stort og spennende som det tar litt tid å lese når jeg har så god tid. Og så har jeg en bok som heter "Life swap". (Tror jeg) Den handler om en karrierekvinne som bytter liv med en hjemmeværende småbarnsmor. (Fordi de begge tror gresset er grønnere på den andre siden.) Kanskje den kan lære meg noe om hvordan livet kommer til å endre seg nå? :sjarmor:

I tillegg skal jeg kjøpe med meg endel garn, så jeg kan strikke babytøy... Er jo noe som ikke tar så mye plass, og ikke veier så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...