Susan Sto Helit Skrevet 10. november 2006 Forfatter #1181 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Bare en halvtime igjen til jeg tar helg! Har gjort unna endel av det jeg burde gjøre før jeg tar permisjon, så nå er det snart ingenting på jobb jeg har dårlig samvittighet for. Må huske å snakke med trygdekontoret snart, og spørre om de har motatt søknaden vår... Er jo greit å vite om alt var OK før vi starter permisjonen. Har faktisk bare en uke igjen på jobb nå! Ønsker dere alle en riktig god helg! Endret 10. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 10. november 2006 #1182 Del Skrevet 10. november 2006 Har gjort unna endel av det jeg burde gjøre før jeg tar permisjon, så nå er det snart ingenting på jobb jeg har dårlig samvittighet for. ← Så deilig! Det er jo bare bra at det roer seg ned den aller siste tiden på jobb. Håper du får en herlig, avslappende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2006 #1183 Del Skrevet 10. november 2006 Hmmm.. Kanskje jeg også burde hørt med Trygdekontoret... Håper du får en SUPER helg vennen! Koooooose deg på Fysio! Min helg blir også rolig. Ei på forening igår sa jeg burde ha med MØRKE treningsbukser (pga blødninger..) & ullsokker til den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. november 2006 #1184 Del Skrevet 10. november 2006 Så deilig med bare en uke igjen på jobb! Kos deg i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. november 2006 #1185 Del Skrevet 10. november 2006 God helg, SSH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. november 2006 #1186 Del Skrevet 12. november 2006 En uke igjen gurimalla, nå går det fort her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. november 2006 #1187 Del Skrevet 12. november 2006 Tenk, snart permisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 Forfatter #1188 Del Skrevet 13. november 2006 Fjellrypa: Kjempedeilig at ting roer seg nå på slutten, og at jeg føler jeg overlater ting i en kontrollert tilstand. Håper du får til det samme, selv om det høres ut som jobben din gjør det noe vanskeligere enn min! Epica: Kose seg hos fysio er vel ikke akkurat lett... Jeg koser meg ikke så fryktelig når noen klemmer til hardt og dypmasserer på de punktene der jeg har mest vondt... Men det gjør fryktelig godt etterpå da... Mørke treningsbukser har jeg allerede tenkt på. Må bare få vasket dem. (Enn så lenge har jeg noen stygge grå i bagen, i tilfelle... ) Ullsokker til Julegaven er også pakket. (Sammen med ull-strømpebukse, ullbodyer og ull-hjelm-luer...) Hadde ikke med ullsokker før du nevnte det... Takk! Har forsøkt å storkose meg i helgen! Håper du har gjort det samme! La Traviata: Veldig deilig med bare en uke igjen på jobb! Men litt skummelt også... Tenk, når jeg går hjem på fredag, så skal jeg ikke jobbe igjen før i august... Burpen: Tusen takk! Håper du har hatt en riktig god helg du også! Arwen: Tiden går fryktelig fort! Noen ganger føler jeg at de som kommer like bak, som Fjellrypa, holder på å ta meg igjen.... Hun skal jo bare jobbe 4 uker til. Men så viser det seg jo at jeg faktisk bare har en uke igjen... Synes nesten tiden løper fra meg jeg... Cr@sh: Ja, tenk! Synes permisjon høres litt skummelt ut jeg, ukjent på en måte... Får heller tenke at det betyr snart baby... (Akkurat som om det ikke burde være både skummelt og ukjent! ) Men det høres jo bare herlig ut å være mamma da, når man leser i dagboka di og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 Forfatter #1189 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Pakket et par ting til i bagen i helga... (Vel, altså, noe ble pakket, andre ting ble lagt ved siden av.) I går var vi og hentet bilsetet hos mine foreldre. (Var der på farsdagsmiddag. ) Kjøpte en liten farsdagsgave og et kort til Elsklingen også, for han er jo nesten fullverdig pappa nå! Setet er et Maxi Cosi Cabrio, brukt på ett barn, og kjøpt av noen vi kjenner. Og når vi først var hos mine foreldre, så måtte jeg jo sjekke om jeg fikk stroppet fast vognbagen i vogna. (Har bekymret meg litt etter den ene T-bane ulykken som var, der en softbag, med 2mnd gammel baby, datt ut av vogna og ned mellom tog og skinnegang.) Har hørt om flere tilsvarende, men ikke like dramatiske ulykker i etterkant av den. Fikk det til etter hvert, da jeg fant festene... Føler meg litt tryggere nå. Vet at det er fort gjort å sikre bagen, og dermed også Julegaven! Har ennå ingen planer om å få vogna hjem til oss. Tviler på at det blir aktuelt å flytte den før vi nesten er på vei hjem fra sykehuset. Ellers har jeg brukt helgen til å sove ut, strikke ferdig ku-vottene til Julegaven,(Bilde av ku-settet kommer snart! ) lage noen flere sider i bryllups -scrappe albumet vårt, og generelt være sammen med Elsklingen! Fredag fikk jeg Mamma til å lete fram en gammel Uro i tre fra da jeg var liten. Og så fant fram en gammel morgenkåpe som jeg tenkte å bruke på sykehuset. (Svart fløyel, faktisk... Nesten litt kul! ) Alt i alt en herlig helg! Bare to dager til jeg begynner å åpne luke 24 i julekalenderen... Endret 13. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 Forfatter #1190 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Pakkeliste for sykehusbagen: Fødsel/Barsel: Kamera (foto og video) Papirer Lommebok og penger Ønskebrev Toalettsaker, inkludert hårbørste! Mobil+lader MP3-spiller Ullsokker løstsittende klær (Genser/jakke med åpning foran.) Lepomade AmmeBH Ibux gel Purelan Hentesett til baby. (50 og 56) (Helst ull.) Bok og ukeblad Drikke (Kuli-bokser?) Noe å spise som gir energi. (Sjokolade/kjeks/druesukker el.l.) Rispose til smertelindring Babyens første bok Morgenkåpe Ammeinnlegg (Ull og papir) Vannflaske med drikketut! Pasienthotellet: Litt mer babyklær Ferdigmontert barnesete i bilen Dusjsåpe/shampoo Mer myke klær til meg Klær til Pappan Slippers til oss begge Store bind Babyens føste bamse Lader til kameraene. Hårføner til å tørke nedentil... Håndklær i god størrelse Det i grønnt har jeg helt eller delvis pakket... Nytt utkast... Skal skanne litt gjennom andres lister og se hva jeg har glemt...!! Tar fortsatt gjerne imot tips! ← Endret 14. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 13. november 2006 #1191 Del Skrevet 13. november 2006 Nå har du vel bare 4 dager igjen på jobb? Spennende tider nå! Virker som du har god kontroll på pakkingen, i alle fall. Jeg har ikke begynt å tenke på den enda, men så lenge vi bor 5 min unna sykehuset så er det vel ikke så alt for farlig om Ørnen må hente noen ting underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #1192 Del Skrevet 13. november 2006 Siste uken på jobb, så deilig!! Flink som skriver liste. Jeg tar ikke med såmye, men så bor vi bare 5 min fra sykehuset. Sykehuset har forresten det meste, bla babyklær, bind m.m. Maxi cosi skal være et bra sete! Håper du har en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 Forfatter #1193 Del Skrevet 13. november 2006 5 min unna sykehuset høres egentlig herlig ut, Epica og Fjellrypa! Vi har 20 min kjøring, og det er utenom rushen. Regner nesten med at Elsklingen kommer til å pendle mellom sykehuset og jobben den tiden vi er der. (Han vil heller være hjemme når vi kommer fra sykehuset, sier han.) Og hvis han gjør det er han aldri mindre enn 20 min hjemmefra... Tror jeg begynner å få kontroll på pakkingen... Det blir nok to bager. Den ene blir vel liggende i bilen når vi skal på føden, mens den andre blir med dit. Det er nemlig forskjell på hva det blir behov for avhengig av om jeg får være på barsel eller pasienthotellet. Og det kan de ikke fortelle før fødselen er over. På barsel får jeg alt av bind og babyklær og bleier og det som trengs, men havner vi på pasienthotellet må vi supplere på selv. (Det skal være litt der.) Ikke for det, det er jo Kiwi butikk inne på sykehusområdet.... Og de selger både bamser og bleier m.m. i resepsjonen på pasienthotellet. Nå har jeg altså jobben en dag, og har 4 igjen... Grugleder meg til å "være ferdig"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. november 2006 #1194 Del Skrevet 13. november 2006 Takk for oppmuntring i boka mi Tenk,- nå nærmer det seg med stormskritt her! ...er dere klare!? Kan tenke meg at jeg er ganske så overklar når jeg kommer så langt! Ha en fin mandagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. november 2006 #1195 Del Skrevet 13. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1196 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) La Traviata: Burpen: Merkelig nok er jeg ikke helt klar ennå. Trodde egentlig bagen ville stå ferdig pakket og jeg ville ha hastverk med å få ut Julegaven leeeenge før. Men nå er det under 4 uker igjen, og bagen stresser jeg ikke engang med å pakke. (Tror jeg har det viktigste i den da... ) Føler meg av en eller annen merkelig grunn ganske klar for å starte på både fødsel og barseltid, men har bare noen småting jeg helst skulle fått gjort først... Får håpe på noen dager med perm før Julegaven melder sin ankomst, så jeg føler meg noe nærmere målet! Planer for neste uke: - Finne tid til å klippe håret. (Er vel greit å slippe å tenke på det en stund) - Handle julegaver - Strikke ferdig sokkeparet til Julegaven. (Har igjen en sokk.) - Bake klattekaker - Få Elsklingen til å ta magebilde - Vaske vinduer - Trene Yoga - Legetime torsdag. (Husk å spørre om prevensjon/ resept på hormonspiral) - Sverigetur med mamma? - Vaske alt jeg har strikket til Julegaven en gang. - Fullføre bryllupsalbum - Kjøpe rammer til julegavebilder - Sende julegavebilder - Henge opp adventstjerna, så det bare er å plugge i stikkontakten. - Rydde på verandaen, og klargjøre den for vinteren. (Må ha hjelp, for jeg kan ikke løfte ting.) - Skaffe julekalender til Elsklingen? Endret 14. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1197 Del Skrevet 14. november 2006 Glemte nesten det jeg hadde tenkt å fortelle da... (Har egentlig endel å gjøre av jobbgreier, men distraherer meg selv hele tiden.) Igår morges lå Elsklingen og koste med magen. Og merkelig nok var Julegaven vilter som bare det, hver gang Pappan flyttet hendene sine. Når de var på magen var det nesten helt stille. (Han fikk se magen bølge rundt masse igår kveld, så det er ikke som om han går glipp av alt, men jeg synes jo litt synd på han også! Men det er jo ikke min feil at han har beroligende hender? ) Svigermor var innom igår og leverte noe greier. Hun forsøker jo alltid å ta på magen, og uansett hvor mye liv det var like før, så er det helt stille der inne når hun tar på magen! Merkelige lille Julegaven min! Igår var det forøvrig mye mer liv enn det har vært på lenge. Eller så var det bare at jeg hadde mer tid til å følge med. Var hvertfall mye press på lunger og ribbein. Gjør faktisk litt vondt etter en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 14. november 2006 #1198 Del Skrevet 14. november 2006 Ser ut som du trenger permisjon og at babyen venter litt med å komme ja. Men lista med gjøremål var kanskje ikke så lang, bare det at å pusse vinduer og strikke ville tatt meg flere uker Tror jeg vil synes det er litt rart når jeg kommer til siste uke med jobbing. Ser fram til permisjonen, hvertfall de dagene jeg er mest sliten, men samtidig er jeg veldig glad jeg fortsatt jobber - jeg liker jobber min og lilker å være der. Skal se jeg ikke klarer å holde meg helt unna i permisjonstiden Lykke til med de siste jobbdagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2006 #1199 Del Skrevet 14. november 2006 Mannen har også beroligende hender! Men, har blitt bedre nå mot slutten, da hun er veeeldig aktiv! Ja de går glipp av mye.. Endel planer for neste uke ser jeg. Jeg har også lyst på en tur til frisøren, men er nesten litt nervøs... Tenk om vannet går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1200 Del Skrevet 14. november 2006 Prada: Pusse vinduer tar da ikke så lang tid, det er det å begynne som gjerne tar en evighet. Selve pussingen tar meg mindre enn en time. (Mamma sier det er veldig bra for å sette igang fødsel da, så det drøyes vel til slutt... ) Strikke sokk tar heller ikke lange tida, egentlig... Bortsett fra at jeg blir veldig hissig på den dumme sokken for at den er vanskelig å få til... Men har jeg laget en, så må jeg nesten lage den andre også... Tipper jeg kommer meg greit gjennom hvis jeg bruker en halvtime om dagen i en uke. Regner med jeg må innom jobben og hilse på en dag før jul, med lille Julegaven på slep, dersom det skjer før julaften da... Hvis ikke blir det vel en tur innom og skryte over nyttår. Liker jobben min jeg også, så det blir veldig rart å ikke jobbe. Er veldig glad for at jeg har klart 50% de siste ukene nå, og ikke måttet gå hjemme. Det er så godt å få avsluttet ting på en ordentlig måte også. Epica: Litt planer må man jo ha... Ellers ville jeg jo måttet sitte der og vente på fødsel, og det kan jo ta sin tid... Tror ikke du skal bekymre deg for at vannet går hos frisøren. Jeg har fått høre at for de fleste går vannet enten når man er på do, eller når man ligger i senga og slapper av/sover. Har ikke fallt meg inn at det skulle skje noe annet sted jeg... Har planer om å legge tisselaken under lakenet på min side av senga nå, så jeg har gjort mitt for å beskytte madrassen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå