Holly Hobbie Skrevet 7. november 2006 #1161 Del Skrevet 7. november 2006 Saa goey at jordmor gjettet jente! Det er utrolig spennende aa se hva det er som har lurt seg inni deg! Det hotellet hoeres saa koselig ut. Tror ikke det er mulighet for at mannen kan overnatte paa "mitt" sykehus, dessverre. Lurt aa gi beskjed ang. besok sikkert. En venninne av meg besokte sin kusine tre timer (!) etter foedselen fordi hun tilfeldigvis befant seg i naerheten. Tror jeg hadde vaert i oerska hvis det var meg som laa der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1162 Del Skrevet 7. november 2006 Ephemera: Nei, nå er det ikke lenge igjen. Babyen har jo gitt beskjed om at den er klar, ved å feste hodet... Så nå er det bare innspurten igjen... Holly Hobbie: Ja, alltid hyggelig at noen faktisk gjetter det motsatte av alle andre! Hotellet er et fint tilbud, selv om vi nok hadde sett for oss noe mer "hotell-aktig" før vi var der og tittet. Det er kun uttrekksmadrass til far, så det er ikke noen dobbeltseng å ligge og kose i... Men TV og kjøleskap er det. Litt godt å kunne ordne seg selv, og samtidig vite at det er hjelp å få hvis vi trenger det. Nå har jeg skrevet et utkast til ønskebrevet vi skal ha med til fødselen. (Og printet ett eksemplar, i tilfelle.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. november 2006 Forfatter #1163 Del Skrevet 8. november 2006 Ble litt snakk om fødsel hjemme i går. Litt om hva vi tror, og hva vi må/bør ha klart før det setter igang. Dessuten kjørte vi turen til sykehuset for å sjekke veien, og se hvor lang tid vi brukte. Reisetiden er da blitt 20 min. (Utenom rushen.) Ellers ble det litt shopping. (Mest titting for min del. ) Fant kjempefine gardiner til barnerommet. Vi var faktisk enige begge to. Det var bare en liten bagatell som manglet... De fantes ikke i butikken som ferdigsydde, og å få en butikk såpass langt unna oss til å sy dem for oss var ikke helt planen. Mulig vi må gå på noen kommende bestemødre og spørre om en av dem kanskje kunne nedverdige seg til å sy noen barneromsgardiner? Idag får vi spisestuebordet vårt! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #1164 Del Skrevet 8. november 2006 Ååå, vi vil også ha spisebord!! Har du bilde? Å så kos å se etter ting til barnerommet.. Lurer på hvorfor jordmor gjettet jente ja... Kanskje hjertelyden, eller mageform.. Formen er fin for tiden eller? Hun sa til meg sist nå, at det er normalt at jeg våkner noenganger iløpet av natta - det er kroppen som forbereder seg til baby.. Sprøtt... en ferdiglaga baby i magen, og kroppen itillegg blir innstillt på baby før den kommer. Rart! ÅÅåå det blir deilig å bli kvitt magen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. november 2006 Forfatter #1165 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Dette bordet er det vi skal ha, Epica, bare i mørkebrunt. Det var selvfølgelig noe galt med det vi fikk levert! To av stolene kom med feil trekk, og det ene bordbeinet var feilprodusert, så vi får ikke skrudd det på. Så nå har vi 4 stoler, og et bord med tre bein... Elsklingen skal nok kjefte litt på Skeidar, tror jeg... Han har jo høygravid, hormonell kone å skylde på! Deler av bestillingen vår er forsinket også... Vi hadde ikke bestillt hvis det tok lenger tid enn denne uka, for vi vil ikke rote med sånt rett rundt fødselen! Men, vi kjøpte uro til babysenga idag... Fikk kjøpt den brukt av et hyggelig par i nærheten. Billig og nesten ubrukt! Gleder meg til å bruke den! Våkner ikke om natta ennå jeg da... (Ikke som jeg husker, hvertfall...) Men av og til lurer jeg litt på om jeg faktisk har litt modnings-vondter. Bør vel ha i bakhodet at Julegaven kan komme litt tidlig, selv om jeg ikke må bli skuffet om jeg går over! Har kjøpt julekalender idag... Skal begynne å telle ned 24 dager før termin... Kinderegg kalender! (Kjempedyr, men kinderegg er jo godt også da... ) Endret 9. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #1166 Del Skrevet 8. november 2006 Kiiinderegg.. goood ide!! Hvor selger de det? Fikk ikke sett bordet Kom bare frem en side der det sto: Hvor bor du? Ahhh kjipt det var noe feil på det! Oi, modningsvondter! Ja, for hodet er jo HKF?... Kanskje vi føder på likt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. november 2006 Forfatter #1167 Del Skrevet 8. november 2006 Kiiinderegg.. goood ide!! Hvor selger de det? Fikk ikke sett bordet Kom bare frem en side der det sto: Hvor bor du? Ahhh kjipt det var noe feil på det! Oi, modningsvondter! Ja, for hodet er jo HKF?... Kanskje vi føder på likt!! ← Du må velge nærmeste butikk, Epica, men så viser de bordet... (Skeidar er rare sånn) Tja, du har jo kortere igjen enn meg, hva med å bare kjøpe en del kinderegg, og ta ett hver dag? Kalenderen min ble kjøpt på Mega. Er jo ikke sikkert det skjer noe fort, selv om jeg har modningsvondter da, Epona gikk jo langt over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 9. november 2006 #1168 Del Skrevet 9. november 2006 Dersom du høyre klikker på bilde av bordet , så får du opp en ramme der det nederst står egenskaper. Og da kommer det opp en ny side.. (om bilde) her finner du en url-adresse. Denne kopierer du og kan altså bruke som link her inne. Bilde (og grunnen til at det ble akkruatt det bilde var pga av at det var det bilde som fantes på den andre siden jeg drev ål leste på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1169 Del Skrevet 9. november 2006 Dersom du høyre klikker på bilde av bordet , så får du opp en ramme der det nederst står egenskaper. Og da kommer det opp en ny side.. (om bilde) her finner du en url-adresse. Denne kopierer du og kan altså bruke som link her inne. Bilde (og grunnen til at det ble akkruatt det bilde var pga av at det var det bilde som fantes på den andre siden jeg drev ål leste på) ← Takk! Det var ikke helt så enkelt, for url-adressen jeg vikk opp manglet litt, men jeg fant resten, så nå er linken oppdatert! (Var jo mye enklere sånn, ja... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1170 Del Skrevet 9. november 2006 36 uker idag! Synes tida går fryktelig fort! Skulle hatt bagen klar idag, men har fortsatt ikke skrevet liste! Snakket lenge med Mamma igår på telefon. Fikk høre litt om hennes opplevelser med smertestillende. Begynner å være litt skremt for lystgass, for Mamma veldig av det. Og hun føte at epidural ble veldig mye mas, og kanskje ikke hjalp så mye. Så når hun skulle føde for andre gang, ville hun ikke ha noe. Og det var en større unge, og det gikk helt fint! Kanskje jeg ikke trenger så mye? Nå skal det sies at Mammas første fødsel ble igangsatt. (Muligens på grunn av svangerskapsforgiftning.) Hun hadde høyt blodtrykk, og var veldig sliten da det startet. Det ser ikke ut til at jeg får sånne komplikasjoner da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. november 2006 #1171 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Gratulerer med 36 uker!! Endret 9. november 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. november 2006 #1172 Del Skrevet 9. november 2006 Gratulerer med 26 uker!! ← 36 mener du vel? Lett aa taste feil i farten! for at du naa er nesten foede-klar! Bagpakking hoeres ikke dumt ut, nei! Takk for god troeste- i boken min, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. november 2006 #1173 Del Skrevet 9. november 2006 Bilde GJETT om jeg gleder meg til slurk av de der neste år! det er visst stooooor forskjell på hvordan folk reagerer på lystgass, epidural osv... du kan jo si du er åpen for det meste og heller ta det hvis du føler for det mens du er på føden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. november 2006 #1174 Del Skrevet 9. november 2006 for 36 uker!! Bare to uker etter meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1175 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Ephemera: Takk! Holly Hobbie: Skal sette meg ned og skrive bag-liste nå! (Bare jeg får lest litt på KG først.) Epica: Har allerede skrevet at jeg ønsker så lite smertelindring som mulig, men er åpen for det meste. (Mest skeptisk til akupunktur, for jeg liker ikke nåler... Men tviler på at jeg bryr meg der og da... ) Ønsker også at JM skal gi tips om hva som kan passe situasjonen. Bare to uker etter deg, ja, og du her bare to uker til termin... Har hatt besøk av venninne, som akkurat gikk. Og nå skal jeg lage pakkeliste for bagen. (Skal bare lese meg gjennom div dagbøker o.l. først... ) Endret 9. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. november 2006 #1176 Del Skrevet 9. november 2006 Jaaa, jeg mente selvsagt 36 uker! Rettet det opp nå, jeg, for sånn kunne vi ikke ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1177 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Pakkeliste for sykehusbagen: Fødsel/Barsel: Kamera (foto og video) Papirer Lommebok og penger Ønskebrev Toalettsaker, inkludert hårbørste! Mobil+lader MP3-spiller Ullsokker løstsittende klær (Genser/jakke med åpning foran.) Lepomade AmmeBH Ibux gel Purelan Hentesett til baby. (50 og 56) (Helst ull.) Bok og ukeblad Drikke (Kuli-bokser?) Noe å spise som gir energi. (Sjokolade/kjeks/druesukker el.l.) Rispose til smertelindring Babyens første bok Morgenkåpe Ammeinnlegg (Ull og papir) Vannflaske med drikketut! Pasienthotellet: Litt mer babyklær Ferdigmontert barnesete i bilen Dusjsåpe/shampoo Mer myke klær til meg Klær til Pappan Slippers til oss begge Store bind Babyens føste bamse Lader til kameraene. Hårføner til å tørke nedentil... Håndklær i god størrelse Første utkast... Skal skanne litt gjennom andres lister og se hva jeg har glemt... Tar gjerne imot tips! Endret 9. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. november 2006 #1178 Del Skrevet 9. november 2006 Grattis med 36 uker! Synes du har så kult nick. Jeg er også Discworld-fan... Måtte bare kommentere det! Synes lista di var veldig bra jeg, men hva med ammeinnlegg? Vannflaske med drikketut er godt å ha også. Morgenkåpe og deilig badehåndkle kanskje? (håndklærne på sykehuset er så små). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1179 Del Skrevet 9. november 2006 Grattis med 36 uker! Synes du har så kult nick. Jeg er også Discworld-fan... Måtte bare kommentere det! Synes lista di var veldig bra jeg, men hva med ammeinnlegg? Vannflaske med drikketut er godt å ha også. Morgenkåpe og deilig badehåndkle kanskje? (håndklærne på sykehuset er så små). ← Takk for tips! Ammeinnlegg har jeg pakket ned, men ikke skrevet på lista! (Må føre opp!) Tenkte på det med hånklær, og bekymret meg for at de kanskje var små. Lyrt å ta med egne, siden jeg liker dem store. Bra det er flere Discworld-fans her inne! Har akkurat lest ut Winthersmith, men syntes nok den var mest "grei nok". Savner en av de som virkelig gir meg latterkule på latterkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. november 2006 Forfatter #1180 Del Skrevet 10. november 2006 Idag skal jeg til Fysio etter jobb. Fikk time så tidlig at jeg måtte komme litt ekstra tidlig på jobb. Men det er ikke så vanskelig å stå opp når blæra er sprengt, uansett hvor mange ganger man har vært halvvåken i løpet av natta. Nå er det uansett snart helg! Har ikke noen planer, så det kan bli en rolig og fredelig helg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå