Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #961 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det ble faktisk ennå litt rydding etter at jeg skrev igår. Så nå er det mye bedre plass på stua, og litt mere hyller på det som senere skal bli barnerom. (Vi vurderer å kjøpe dører til noen av hyllene, så ikke Julegaven kan rive ut alt i de nederst hyllene når h*n begynner å krabbe rundt. Men det tar vi når vi kommer dit.) Har nesten bestemt oss for å bruke en kommode vi allerede har til babyklærne. Elsklingen snakket om at han kanskje kunne male den hvit denne uka... (Da får vi en ting mindre i stua, og en ting vi virkelig kan bruke på barnerommet. ) Det betyr nok at venninna ikke blir kvitt hverken stellekommode eller noe annet, men det får hun bare leve med. Det er jo enklere for oss å bruke noe vi har. Lurer på om det blir vask av vippestol i kveld. Ville jo tro det røykluktende trekket går i vaskemaskinen på ullvask... (Det så veldig avtagbart ut!) Vi får se om Elsklingen har andre planer for kvelden. Det kan fort skje når han har fri hele dagen. Er veldig glad for å ha tilbake mann med overskudd jeg! Alt er så mye enklere når han ikke stresser hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 2. oktober 2006 #962 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dere har virkelig fått ordnet en masse ting i helga! Så flinke dere har vært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #963 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dere har virkelig fått ordnet en masse ting i helga! Så flinke dere har vært! ← Takk, er veldig fornøyd selv også! Nå føler jeg at vi er på så god vei at vi blir ferdige før Julegaven kommer. Den følelsen hadde jeg ikke like mye for et par uker siden. Har jo hørt at det kan være opptil 8 uker leveringstid på vogn, men vi fikk jo vår på dagen. Tror de viktigste manglene hjemme nå, er: Amme-BH til meg. Stellematte Madrass til kurven. Om vi får i hus disse tre, så vil nok resten ordne seg! (Og ingen av dem er veldig umulige. Med unntak av å finne Amme-BH i riktig størrelse da.. Angrer på at jeg ikke kjøpte i mai/juni, da jeg fant en i en butikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #964 Del Skrevet 2. oktober 2006 Må jo bare fortelle dette da: Våknet kvart på seks i morges, og trodde det var fordi jeg lå vondt. Men da jeg snudde meg kjente jeg at det var noen som dultet gjentatte ganger i ribbeinet mitt på ene siden. Dessuten måtte jeg på do, men det må jeg alltid om morgenen. Søte Julegaven! Holdt på sånn i går kveld også. Er nok en viss sjanse for at jeg nå har en baby som har lagt seg med hodet ned, i påvente av fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 2. oktober 2006 #965 Del Skrevet 2. oktober 2006 Wow, så flinke dere har vært i helga! Deilig når man føler at man har kontroll på ting som skal gjøres og kjøpes, er jo ikke så mye som står igjen nå. Merker selv at det hjelper bare å komme i gang med tenkeprosessen rundt hva vi egentlig trenger. Deilig å ha fått skrevet en del ting i lista mi i alle fall, er veldig glad i lister hvor ting kan strykes ut etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #966 Del Skrevet 2. oktober 2006 Wow, så flinke dere har vært i helga! Deilig når man føler at man har kontroll på ting som skal gjøres og kjøpes, er jo ikke så mye som står igjen nå. Merker selv at det hjelper bare å komme i gang med tenkeprosessen rundt hva vi egentlig trenger. Deilig å ha fått skrevet en del ting i lista mi i alle fall, er veldig glad i lister hvor ting kan strykes ut etter hvert. ← Jeg har endt opp med en liten bok jeg, Xania. Den noterer jeg ned alt jeg kommer på at vi trenger til babyen. Kan ha den med meg over alt, og notere når vi får tips! Har også begynt å notere ting jeg har tenkt til å spørre JM om når jeg er der, i samme boka. Vi har vært flinke til å komme igang med handlinga nå. Men jeg tror det er delvis fordi jeg har blitt litt masete, og delvis fordi mannen ser at han kommer til å være endel borte framover. Og det er jo greit at vi tar det store mens han kan hjelpe til. Mannen så forøvrig en hoppehuske i helga, da vi tittet på babyutstyr! Han mente det måtte være morro for babyen! (Jeg har tenkt på sånn siden jeg så bilde av meg i en da jeg var liten, men jeg har ikke prioritert det!) Kanskje vi skal ønske oss en til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2006 #967 Del Skrevet 2. oktober 2006 Om vi får i hus disse tre, så vil nok resten ordne seg! (Og ingen av dem er veldig umulige. Med unntak av å finne Amme-BH i riktig størrelse da.. Angrer på at jeg ikke kjøpte i mai/juni, da jeg fant en i en butikk!) ← Hvilken størrelse og type har du tenkt på. Kan sjekke om vi har lurt unna noen. Ofte blir det liggende endel på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #968 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvilken størrelse og type har du tenkt på. Kan sjekke om vi har lurt unna noen. Ofte blir det liggende endel på lager. ← Må opp i større enn jeg har nå, tenker jeg... så det er en intens jakt på en ikke altfor dyr BH i 75 DD eller 75 E ... De fleste har faktisk ikke noe større enn D. Er redd jeg ender med 80 D istedenfor, siden det er ganske greit å få tak i, og da er den jo bare litt stor... Type har jeg ikke tenkt for mye på ennå, siden jeg som regel bare sjekker størrelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2006 #969 Del Skrevet 2. oktober 2006 DD størrelsen finnes ikke mer, man hopper rett fra D til E slik at det som var DD før tilsvarer en E nå. Jeg kan sjekke om vi har (hvis ikke Bryn er håpløst langt unne deg) Vet at de billige, men helt greie ammebhene våre kommer i den størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #970 Del Skrevet 2. oktober 2006 DD størrelsen finnes ikke mer, man hopper rett fra D til E slik at det som var DD før tilsvarer en E nå. Jeg kan sjekke om vi har (hvis ikke Bryn er håpløst langt unne deg) Vet at de billige, men helt greie ammebhene våre kommer i den størrelsen. ← Bryn er vel max 10 min fra jobben min, så det er absolutt ikke håpløst langt unna! Du får gi et hint hvis dere har, så kan jeg jo ta meg en snartur... Tenkte det var greit å ha en å starte med, så kan vi heller se hvilken størrelse jeg ender på etter fødsel. (Håper det ikke blir så mye større! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. oktober 2006 #971 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg skal også kjøpe de bhene før jeg vet hva jeg ender på. Koster 199 tror jeg. Skal pipe hvis vi har jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #972 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja det er herlig å kjenne bevegelser! Sjekket ikke jordmor hvordan babyen lå sist? Min lå med hodet ned på ul, men så mente jordmor hun lå i sete.. etterpå. rart, trodde ikke de snudde seg den veien..hmm Hoppehuske ja, de ser kule ut! Det kan dere ønske dere, sikkert gøy for knøttet! Stellematte.. Må vi også få oss.. Har du hatt en okei dag på jobb, formen okei? Håper du får en koselig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #973 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg skal også kjøpe de bhene før jeg vet hva jeg ender på. Koster 199 tror jeg. Skal pipe hvis vi har jeg ← Please do! Epica: JM sjekket ikke så mye sist, nei, men det er tross alt en god stund siden også. (6 uker?) Og da var det vel ganske klart at Julegaven fortsatt hadde masse plass til å snu seg rundt hit og dit. Blir nok sjekket mer når jeg skal til JM igjen til uka. Er vel først nå de sjekker sånt. De kan faktisk snu seg rundt ganske lenge, dersom det er det de vil. Har hørt om barn som ligger i seteleie så lenge at de foretar en snuing før fødsel. Og som etter vellykket snuing finner på å snu seg over til seteleie igjen. (Og da snakker vi uke 36+ ) Men for de fleste førstegangsfødende legger barnet seg riktig rundt 30-32? uker, og blir liggende. Ofte starter de nedboringen i bekkenet tidlig også. (Det er da vi begynner å vagge! ) Er ikke så aktiv her idag. Har vært veldig flink og effektiv på jobb! Og igår var vi på ikea og sikret oss stereobenk mens de fremdeles hadde inne. (Så da ble det sent!) Igår kom jeg hjem til ferdig middag. Idag skal jeg hjem til tomt hus! Lurer på om det blir en liten tur og shoppe eller noe sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 3. oktober 2006 #974 Del Skrevet 3. oktober 2006 Så flinke dere har vært å rydde! Det er godt når det er gjort Bare innom med en morgen , skal straks i rundstykkebakinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #975 Del Skrevet 3. oktober 2006 Huff, jeg blir så nervøs av tanken på det med om babyen ligger rett vei når den helst skal... Er det ikke det ene man bekymrer seg for, så er det det andre. Heldigvis er det en stund til jeg trenger å tenke på det. Og uansett, så er det vel ikke mye jeg får gjort med det. Om han velger å legge seg den ene eller den andre veien... Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 3. oktober 2006 #976 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her jobbes det hardt? Gøy med planlegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #977 Del Skrevet 3. oktober 2006 De pleier skrive det på helsekortet hver gang jeg går der, hvordan baby ligger. Heldigvis har vi ennå et par mnd igjen, at baby kan snu seg. Jordmor kan visst snu barnet også har jeg hørt.. Flink på jobb idag ja? Kjedelig å komme til tomt hus.. Her også.. mannen jobber overtid. Men mulig jeg får venninner på besøk ikveld. :-D Shoppe ja... Skulle ønske jeg ikke var blakk (som vanlig!)... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #978 Del Skrevet 3. oktober 2006 Sam: Er masse rydding igjen ennå! Vi har tydeligvis samlet oss endel rot i løpet an få år. Men mesteparten må ut for å få plass til Julegaven når h*n kommer! Du må gjerne bake til meg også, jeg er nemlig ikke så flink til sånt! Xavia: Tror ikke du skal bekymre deg så mye! De aller, aller fleste babyer snur seg jo før fødsel. Og de tilfellene der det ikke skjer, så er det god oppfølging fra JM og sykehus! Dette er jo faktisk en av de tingene de har fokus på, og følger opp hele veien. Det er ingenting vi kan gjøre fra eller til uansett! Ha en fortsatt fin dag! Vannmelon: Planlegging er kjempegøy! Her ordnes og styres det masse. Og grunnen er nok at Elsklingen har fri, og derfor overskudd! Og at jeg er i en ganske god periode av graviditeten, og kan bidra! Epica : Min JM har hele tiden sagt det var for tidlig å sjekke, for babyen ville uansett snu seg masse fortsatt. Legen sjekket sist, og mente den lå riktig da, men det kunne fortsatt endre seg. Jeg har heldigvis økonomi til å kunne shoppe litt ennå, selv om denne måneden er litt trangere enn de fleste. Blir spennende å se hvordan økonomien blir når jeg eller Elsklingen bare tjener 80% Kan bli til at vi må begynne å tenke over hva og når vi handler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 3. oktober 2006 #979 Del Skrevet 3. oktober 2006 Sam: Er masse rydding igjen ennå! Vi har tydeligvis samlet oss endel rot i løpet an få år. Men mesteparten må ut for å få plass til Julegaven når h*n kommer! Du må gjerne bake til meg også, jeg er nemlig ikke så flink til sånt! ← Rot klarer man å samle på veldig kort tid, helt utrolig! Ikke så lenge siden vi flytta inn i eget hus, og vips, så har man fyllt opp med alt mulig. Vi også må rydde og omrokkere på flere ting for å få plass til lillegutten vår. Jeg er ikke så flink til å bake jeg heller, men nå som jeg bare går hjemme, så må jeg ha noe å holde på med, og det tar ikke så veldig lang tid å bake noen rundstykker, kan gjør mye annet mens deigen hever og sånt. Og så er det kjekt å ha gjort det og putte i fryseren, så man bare kan hente opp senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 4. oktober 2006 #980 Del Skrevet 4. oktober 2006 Innom og oppdaterer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå