Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjent spark i urinblæra, ubehagelig! :ler:

Min ligger visst i seteleie, men jordmor sa hun kunne snu seg.

Hva med deg, ligger din med hodet ned?

Jeg blir også av og til bekymret når lille jenta ikke sparker, men får ikke tid til å bekymre meg skikkelig før det Oh Store sparket kommer.

:hoho:

Håper du får en fin dag på jobb, halveis til helg!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er en yoga-matte forskjellig fra andre typer matter vi likevel har i heimen? Vi har bl a et ukjent antall liggeunderlag i ulik utforming, og jeg har i grunnen tenkt at jeg kan bruke et av dem. Tenker at f eks et z-rest underlag bør fungere helt greit, det sklir ikke så lett og er relativt mykt. Det har en litt annen overflate enn yoga-mattene, men det bør da gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilken vei babyen ligger, Epica.

Men har en følelse av at de fleste sparkene kommer på høyre side og i ribbeinshøyde.

Men det er mye "action" i de nedre deler også. (Men det kan jo være armene.)

Legen tippet den lå med hodet ned da jeg var der for to uker siden. (Blir spennende å se hva JM sier om tre uker!)

Gleder meg til helg!

Men vi får ta en ting av gangen.

yoga i morgen! :hoppe:

og ut og spise med venninner på fredag! :hoppe: :hoppe:

(Skal "feire" bursdagen min, siden jeg var syk forrige uke.)

Neste uke er det barselkurs og omvisning på føden! (Mye som indikerer at ting begynner å nærme seg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er en yoga-matte forskjellig fra andre typer matter vi likevel har i heimen? Vi har bl a et ukjent antall liggeunderlag i ulik utforming, og jeg har i grunnen tenkt at jeg kan bruke et av dem. Tenker at f eks et z-rest underlag bør fungere helt greit, det sklir ikke så lett og er relativt mykt. Det har en litt annen overflate enn yoga-mattene, men det bør da gå bra?

Tja, ikke særlig annerledes, ville jeg tro. :)

Har kun hatt små sitteunderlag i hus vi, så det trengtes en stor matte.

Den sklir ikke, og er stor og myk.

Planen er jo å bruke den som lekematte til Julegaven også, så vi ikke trenger å legge babyen rett på det kalde gulvet.

Ville bare brukt et liggeunderlag jeg, hvis jeg hadde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom plutselig på at jeg skulle se om jeg kunne finne ut av om vi kan få samlivskurs for førstegangsfødende gjennom helsestasjonen.

Fant ut at i Oslo er det bare enkelte bydeler som er med, og noen av disse bare med enkelte helsestasjoner.... :sjenert:

Men min helsestasjon er med! :hoppe:

Hurra! Må spørre JM om hvordan vi kan melde oss på når vi kommer dit neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kurs kunne jeg egentlig tenk meg jeg også... men så venter jeg jo nr. 2 da... og det fantes så vidt jeg vet ikke da jeg ventet nr.1. Er det forresten en gratis greie?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kurs kunne jeg egentlig tenk meg jeg også... men så venter jeg jo nr. 2 da... og det fantes så vidt jeg vet ikke da jeg ventet nr.1. Er det forresten en gratis greie?

Mener det er gratis, ja.

Det er jo egentlig et prøvetilbud for å se om dette kan minske antallet småbarnsforeldre som går fra hverandre.

Nå tror ikke jeg vi er i faresonen, men bedre føre var... :) Vil ikke komme i faresonen heller. Er altfor glad i Elsklingen min! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du synes yoga er goey ogsaa! :) Synes min kunne vaert hakket mer trening, er mest avkobling og strekking, men det er herlig uansett.

Det samlivskurset hoertes lurt ut. Det er jo en stor omveltning for et forhold aa bli foreldre, selv om det er sikkert aller mest glede, saa det er nok lurt aa forberede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du synes yoga er goey ogsaa!  :)  Synes min kunne vaert hakket mer trening, er mest avkobling og strekking, men det er herlig uansett.

Det samlivskurset hoertes lurt ut. Det er jo en stor omveltning for et forhold aa bli foreldre, selv om det er sikkert aller mest glede, saa det er nok lurt aa forberede seg.

Synes Yoga er kjempegøy! Men regner det egentlig ikke som trening. Tar det mer som læring om svangerskap og fødsel, og hvordan den gravide kroppen virker.

Har fått mye bruk for endel av øvelsene alt, så jeg ser jo hvorfor jeg går der.

Gikk jo på yoga forrige torsdag, selv om jeg var sykmeldt. For jeg er så avslappet og rolig når jeg er ferdig der.

Syntes også samlivskurset hørtes lurt ut. Men Elsklingen var faktisk ganske skeptisk.

Vi leste litt mer om det igår, etter at jeg luftet tanken for han. Og det overrasket oss begge litt hva det egentlig inneholdt.

Så nå er han egentlig positiv han også. :) Det går nemlig mye på dette med hvordan være flinke til å ta seg av hverandre i tillegg til babyen. Og hvordan takle omstillingen det er å plutselig ha et barn.

Blir nok snakket med JM om dette, og hørt når neste kurs skal holdes. Og så blir det å be besteforeldre stille som barnevakter for Julegaven de to gangene kurset er. (Tenker vi spør om de kan ta en gang hver.) Kurset varer ca 4 timer hver gang, så Julegaven må nok lære seg å ta flaske. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner forresten den minste av mamma-buksene mine å bli litt trang... Er rart å tenke på. Jeg startet jo med å stramme den inn alt jeg kunne, da jeg ikke passet i vanlige bukser lenger.

Og nå har jeg utvidet to ganger, siste gangen til max. (Og buksa er fortsatt litt trang.)

Må nok begynne å prøve ut igjen de buksene jeg kjøpte brukt i sommer. De som jeg følte fikk meg til å se ut som en liten flodhest da jeg måtte over i mammabukser.

Men nå er vel liten flodhest størrelsen uansett hva jeg gjør, så det er vel ikke så farlig lenger! :ler: Har jo blitt litt glad i den magen også.

Men må vel si jeg gleder meg til å kunne bruke vanlige klær igjen! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også blitt litt glad i magen min, men lei av den også ! :ler:

Gleder meg til å passe i de gamle buksene mine, blir vel på en måte som om å få masse nye etter mange mnd uten ;)

:hoppe: for 29 uker!!!

Vi lærte om pusteteknikker igår, veldig greitt å vite! :-D

Puh, jeg ser det litt som trening, for jeg kjenner det SÅ godt i armer og bein..

Håper du får en super dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte om pusteteknikker igår, veldig greitt å vite!  :-D

Puh, jeg ser det litt som trening, for jeg kjenner det SÅ godt i armer og bein..

Håper du får en super dag!  :klem:

Tydelig yogaen du går på er veldig annerledes enn den jeg går på! :)

Jeg kjenner som regel ingenting i hverken armer eller ben, eller andre muskler, for den saks skyld.

Bortsett fra at jeg føler meg mer uthvilt, og har mindre plager. (Og det er jo ikke så dumt!) Dessuten føler jeg meg tryggere på meg selv, og hva jeg skal gjennom. Jeg vet litt mer hva jeg kan gjøre for å hjelpe kroppen, og gjøre hele prosessen lettere.

Må huske at neste uke må jeg forsøke å gå på en annen yoga-klasse, som har kommet omtrent like langt. (Vil ikke miste en eneste gang! :sjenert: )

Blir vel tirsdagsyoga, og ikke torsdagsyoga da. :) (Hvis det er plass til meg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige tickeren som ikke har byttet dag ennå!  :frustrert:

Håper de får ordnet opp i feilen snart!

Tror det er fordi den følger en annen tidssone en oss.

Samlivskurs hørtes kjempelurt ut! Og tipper besteforeldrene bare er glad for å få være barnevakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen:

Men jeg har jo hatt den tickeren lenge, den var ikke sånn før... :riste:

Besteforeldrene er sikkert overlykkelige over å få være barnevakter. (Er litt greit at det er to kvelder, så hvert par får like mye tid. ;) )

Dessuten kan det jo være bra trening for nybakte foreldre å være litt borte fra småtten?

Jeg hører nemlig at det er ganske vanskelig de første gangene! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...