Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen, og gratulerer med 28 uker!

Yogamatte høres deilig ut. Vi skal få yoga-CD på kurset neste gang, og det tror jeg blir veldig greit å bruke hjemme. Lurer litt på bok også, men har tenkt å vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Takk og takk!

Tror det kan være greit med Yogamatte for å få gjort litt øvelser hjemme også.

Kan jo kanskje være greit å kunne ta avslappning mens lille knøttet sover etter at det er født. :)

Dessuten er det jo mye fine øvelser som forebygger halsbrann og leggkramper, som jeg har vært litt plaget av.

Tenkte å kjøpe både CD og bok, siden det blir mye billigere enn å ombestemme seg senere. Dessuten var det fine øvelser for "etter fødsel" i boka. De er ikke på CD'en vi kan kjøpe.

Ephemera:

Du rakk akkurat bursdagen min, ja.. :)

Takk for gratulasjon!

Epica:

Fikk avklart endel ting igår. Bilsete skal vi kjøpe gjennom ei venninne av Mamma. Jeg hadde fått inntrykket at Mamma av en eller annen grunn hadde planer om å ha eget sete i sin bil, men det var altså tenkt til oss. Så da var det i orden.

Seng får vi av Svigermor og Svigerfar. De har en stående sammen med en kurv på hjul. (Begge ble brukt til nevøen til Mannen for snart 10 år siden.)

Siden vi får senga de har, er vi nødt til å kjøpe en reiseseng. Men det får vi billig gjennom venner, så den er grei.

Vi hadde planer om å bruke skinnposen som ble brukt på meg som liten, men den viser det seg har blitt gitt til øst-europa. Men min mormor, som sydde dem i utgangspunktet har tilbudt seg å sy en ny til oss, dersom vi vil ha.

Men nå er jeg litt i tvil.

Hvis vi har skinnpose, så bør vi vel ha et lammeskinn i tillegg, så vi har noe å bruke til sommeren også.

Dessuten er jo de fleste av dagens poser tilpasset 5 punktsele. Vi kan sannsynligvis ikke putte babyen i lammeskinnsposen rett i bilen og kjøre avsted...

Vanskelig dette... Tror det blir en tråd på barn og familie.

Det som er klart:

Sprinkelseng. (Har ikke sett den, kanskje vi vil male den først?)

Kurv med hjul. (Har ikke sett den heller, men den er sikkert grei.)

På gang:

Reiseseng

Ammepute

Vogn. (Får av mine foreldre, egentlig enige om en Mistral, men vet ikke helt farge o.l.)

Trenger:

Lekegrind

Stellebord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb igjen idag...

Finner mail jeg ikke helt liker lyden på.

Føler at jeg ikke lenger får den opplæringen jeg skulle hatt, fordi jeg er gravid og skal ut i permisjon snart.

Forstår jo at graviditeten og det faktum at jeg blir borte et halvår vil ha en viss innvirkning på jobben min, men hadde ikke trodd at det skulle føre til at jeg ikke lenger fikk den opplæringen jeg har blitt lovt før permisjonen. :tristbla::sur::frustrert:

Lurer på om dette snart blir en sak for fagforeningen jeg? For jeg har absolutt ikke tid og ork til å styre med sånt selv nå! (Dessuten har hormonene litt styring på temperementet mitt, så det er ikke så lett å snakke fornuftig med meg hele tiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Bare 80 dager igjen på tickeren! (82 med norsk tellemåte)

Synes det begynner å nærme seg styggfort jeg! Om bare 42 dager er jeg høygravid.

Og for alle som har planlagt bryllup, så er det vel en kjent sak at 40 dager er "ingenting". :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du er så flink til å besøke dagboka mi, og jeg er så dårlig til å besøke din... :sjenert:

Må le av det du skriver om å være hormonell, ja! "Ikke så lett å snakke fornuftlig med meg hele tiden" :ler::ler: Det er jo akkurat sånn som jeg er!!

Håper alt ordner seg på jobben din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ephemera: Hyggelig med besøk! Ofte eller sjelden, kom innom og les når du vil! :blomst:

Er rart det med hormonell og fornuft. Det henger ikke alltid sammen. :legrine: Men så lenge vi ser det selv, så er vi jo ikke så ille. :)

Epona: Takk! :blomst:

Du er nok høygravid, vennen! Det betyr vel at babyen din kommer snart også! Tipper det skal bli litt deilig å ikke være gravid lenger. Men å ha et eget lite nurk å kose med!

Selv håper jeg tida framover går kjempefort! Kjenner jeg er litt lei av å være gravid alt! (Synes mye av livet mitt står på vent, og ikke kan starte igjen før Julegaven kommer! :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ikke tilbake til samme jobben etter permisjonen? Da er det vel like greit å blir ferdig med den opplæringen du er lovet nå, all innlært kunnskap blir jo ikke borte av at du har permisjon noen måneder? :klø: Arbeidsgiver skal man ikke alltid skjønne seg på...

40 dager er kun lenge når man er 5 år og teller ned til julaften, eller når man er gravid. For andre er det "bare" en drøy måned. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ikke tilbake til samme jobben etter permisjonen? Da er det vel like greit å blir ferdig med den opplæringen du er lovet nå, all innlært kunnskap blir jo ikke borte av at du har permisjon noen måneder? :klø: Arbeidsgiver skal man ikke alltid skjønne seg på...

40 dager er kun lenge når man er 5 år og teller ned til julaften, eller når man er gravid. For andre er det "bare" en drøy måned.  :ler:

Joda, tenkte akkurat som deg, Prada! Jeg skal jo tilbake i samme jobben, og jeg blir jo ikke borte mer enn et halvt år... Så det kan da ikke være noen grunn til å ikke gi meg opplæringen.

Men de har altså gitt plassen min på kurset til en som kan være med på hele kurset, og ikke bare mesteparten.

Men så hadde de ikke snakket med meg om hvor lenge jeg skulle ha permisjon heller, og antok at jeg skulle være borte et år.

Merker jeg begynner å bli irritert, og gleder meg til å gå ut i permisjon! :sjenert:

40 dager er jo bare en litt drøy måned , ja... :overrasket: Og det betyr at jeg bare har i overkant av 2 mnd til termin... :overrasket: *hjelp* Hvor ble all tiden min av?

Appropos 5 år og teller ned til julaften... 40 dager er absolutt ikke lenge... Og jeg hadde egentlig tenkt at jeg skulle lage meg en liten "terminkalender" ala julekalender. (Bør kanskje gå å kjøpe en julekalender i butikken i begynnelsen av november? )

Snart må jeg kjøpe julegaver også! Lurer på hvordan jeg skal få ut av folk hva de ønsker seg?

Foreldre og besteforeldre får bryllupsbilde, så det er enkelt, men resten?

Selv får jo jeg og mannen verdens beste julegave! Gleder meg masse! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at de ikke spurte hvor lang permisjon du skulle ha..

Tror de vi ennå lever på 50 tallet, at dama SKAL ta hele? :ler::sjenert:

Åja julegaver... ooopsi.. Bør begynne snart jeg også!

Men.. Kan jo sikkert gjøre litt når snuppa er med også, håper hun har godt sove- :hjerte:

:sjarmor:

Håper du har en bedre dag idag vennen!

Ja gled deg til permisjon, det er deeeeeeilig med fri! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye bedre idag, Epica!

Har kommet litt folk på jobb her nå, og de er jo bare superkoselige, og spør om graviditeten og sånn. (Jobber på to plasser, og trives vel best der jeg er idag. :sjenert: )

Gleder meg masse til permisjon!

(Gleder meg til å begynne å kose meg med vasking av babyklær og pakking av sykehusbag... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsklingen hadde vondt i hodet idag, og har gått tidlig hjem. Han hadde handlet burger og tilbehør til oss, som vi kan lage når jeg kommer fra jobb.

Gikk en tur på besøk til Mamma og Pappa igår, ettersom jeg var grusomt rastløs, og ikke kunne sitte stille noe sted. (Ikke særlig ideelt når man bor på 60 kvadrat... :ler: )

Fikk snakket litt med dem før Mamma var snill og kjørte meg hjem. :)

I kveld skal vi vel en tur og bytte treningsmatta jeg fikk i bursdagsgave. (Til en uten Ftalater) Vil ha en jeg kan bruke som lekematte til Julegaven også.

Og så kan det hende jeg klarer å overtale Elsklingen til at vi kan ta oss en tur til Svigers og se på kurv og barneseng.

Det er vel ikke utenkelig av vi må tenke litt på om si skal kjøpe madrass til det også.

Noen som vet hva slags temperatur det bør være i rommet der babyen sover? Hadde planer om å ha Julegaven inne hos oss i begynnelsen. Og det er jo ofte kaldt ute om vinteren. Vi har jo varme dyner, og lufter mye.

Men er det bra for en liten nyfødt baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk gjort alt vi skulle idag! :hoppe:

Har innviet den nye yogamatta, for bekkenet var litt stivt. Og det kjentes ut som det hjalp!

Kurven som sto hos svigers var kjempefin, og inneholdt en babybjørn, og 4 poser babytøy! :ler:

Klær blir det nok av, ser jeg!

Senga hadde ikke regulerbar bunn, og heller ikke senkbar side... :tristbla: Ser ut som vi må kjøpe en annen seng. Men kurven var såpass stor, så den holder nok en stund. Så sengekjøpet er utsatt til Julegaven er noen måneder gammel.

Madrasser trengs til begge. Så det blir vel kjøp av madrass til kurven snart. :sjenert:

Cr@sh: Er jo spennende å følge med i boka di! Håper ikke jeg må gå så lenge over selv. Er utålmodig allerede! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink som har brukt yogamatta! ;)

Bekkenet er ikke helt på topp her heller.. Særlig når jeg bøyer/reiser meg..

Hvordan er det med deg, når og hvor du kjenner det?

Jeg kjenner i korsryggen og innsiden av låret.

Åååå, så søtt av svigers da! :)

Hmm.. usikker hvilken temperatur det bør være der babyen sover, men er vel den samme som for oss kanskje?

Håper du har en SUUUUPER kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente at kroppen begynner å krangle litt på vei til jobb idag.

Gleder meg til Yoga i morgen! :hoppe:

Skal bli deilig å myke opp i bekken og rygg.

Har begynt å glede meg til jeg skal hente de 4 posene med babytøy hos Svigers og gå gjennom dem for å se hva vi vil og kan bruke! Er jo ikke alle 10 år gamle klær som er like kule... :ler:

Men så ikke så nøye på det igår.

Babybjørnen var forøvrig det Elsklingen kjøpte til broren sin i "barselgave" da nevøen ble født.

Var jo en bra ting det, spesielt når vi får bruk for den nå! :)

Håper dagens yoga hjelper på vindtene dine, Epica!

Som sagt kan det lønne seg å spørre innstruktøren om tips på hva som kan hjelpe mot de vondtene du har. Vår innstruktør er hvertfall veldig hjelpsom når folk spør etter øvelser for sine spesielle problemer!

Hun passer også på at ingen gjør øvelser som kan gjøre at de blir verre, og sier ifra hvis de bør stå over eller begrense en øvelse.

Jeg føler jeg har hatt masse utbytte av kurset allerede. Har brukt mange av øvelsene til å fjerne div. plager når de oppstår. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaven har vært stille i morges... :tristbla:

Ble nesten litt bekymret jeg, og satt og funderte på å gå ut og kjøpe en brus for å se om det ble liv der inne.

Men jeg klarte visst å vekke h*n på andre måter. Fikk to ordentlige spark, og kjenner romstering nå, så alt er vel i sin skjønneste orden! :)

Da Elsklingen leste litt fra pappaboka si igår, sto det at nå kunne babyen finne på å sparke mor i ribbeina.

Trodde ikke det skjedde ennå jeg, men har jo vært litt øm i det området noen morgener... :sjenert: Tenkte bare at det begynte å nærme seg jeg. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...