AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:16 #1 Skrevet mandag kl. 17:16 på fem minutter....skulle egentlig ha posen i julegave til noen, men klarte ikke holde meg. Hadde julelunsj på jobb idag, så spiste meg god og mett da og i tillegg middag for en time siden. Ble bare såååå godtesjuk. Er overvektig og burde ikke gjøre dette. Ble mobbet av kroppen min av mor mi hele oppveksten, hun lo av meg og kalte meg ting, samtidig som hun bakte søtbakst flere ganger i uka. Syns dette er flaut...tør ikke nevne det til legen. Men det er usunt, jeg ser det sjøl. Desember er så vanskelig for meg. Er det flere som har det sånn? syns det er godt å støtte hverandre. Trenger ingen moralprekener Anonymkode: e61b1...fb7 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:24 #2 Skrevet mandag kl. 17:24 Nå vet jeg jo ikke akkurat størrelsen på posen du har spist, men er det 180 gram utgjør det i underkant av 850 kalorier. Det er selvfølgelig litt, men det er bare vel 100 gram kroppsvekt til slutt. Sånt kan skje. I det store og hele betyr det så godt som ingenting - foruten den psykologiske nedturen du kjenner på. Rist det av deg så godt du kan. Dette med vekt er maraton, ikke så farlig om et par meter på veien ikke gikk all verden. Anonymkode: c1794...c77 1 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:32 #3 Skrevet mandag kl. 17:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå vet jeg jo ikke akkurat størrelsen på posen du har spist, men er det 180 gram utgjør det i underkant av 850 kalorier. Det er selvfølgelig litt, men det er bare vel 100 gram kroppsvekt til slutt. Sånt kan skje. I det store og hele betyr det så godt som ingenting - foruten den psykologiske nedturen du kjenner på. Rist det av deg så godt du kan. Dette med vekt er maraton, ikke så farlig om et par meter på veien ikke gikk all verden. Anonymkode: c1794...c77 Hei og takk for støtte. Veit ikke hvor stor posen var, siden jeg har stappet den tomme posen langt nedi søppelet så ikke mannen min skal finne den kjøpte den på Normal. Kan rett og slett ikke ha det i hus....døtrene mine sier at jeg ikke trenger kjøpe godteri for deres del når de kommer på juleferie. De er mer glad i vanlig god mat. Jeg skal prøve å riste det av meg og håpe på bedre tider . ts Anonymkode: e61b1...fb7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:36 #4 Skrevet mandag kl. 17:36 Seriøst? Det er jo ikke godt engang. Anonymkode: 20296...cc3 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:37 #5 Skrevet mandag kl. 17:37 Skal du først spise noe som egentlig er nei-mat så håper jeg du klarte å kose deg med den. Vi alle glipper. Det er hvordan du takler det etterpå som teller. Noen gir opp og tar 3 poser mer de neste dagene. Andre henter seg inn igjen. Hva ned å tillate deg noe som gir deg glede hver dag, men begrens mengden? Anonymkode: 50780...dd7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:40 #6 Skrevet mandag kl. 17:40 Det er jo en overspisingssykdom, du er klar over at du har det? Da må du lage deg taktikker og strategier. Har du fått hjelp for dette? Anonymkode: 21483...d23
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:45 #7 Skrevet mandag kl. 17:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal du først spise noe som egentlig er nei-mat så håper jeg du klarte å kose deg med den. Vi alle glipper. Det er hvordan du takler det etterpå som teller. Noen gir opp og tar 3 poser mer de neste dagene. Andre henter seg inn igjen. Hva ned å tillate deg noe som gir deg glede hver dag, men begrens mengden? Anonymkode: 50780...dd7 Det er alt eller ingenting...greier ikke ta litt. Anonymkode: e61b1...fb7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #8 Skrevet mandag kl. 17:47 Det var en glipp og du sier det selv - du kan ikke ha slikt i hus og må heretter ta forhåndsregler. Aldri kjøp godterier, heller ikke til jul, du ender bare opp med å spise det selv. Ikke kjøp spiselige gaver som du må oppbevare, kjøp blomster, lys, servietter eller annet som ikke smaker godt. Anonymkode: 258e6...f4d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #9 Skrevet mandag kl. 17:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alt eller ingenting...greier ikke ta litt. Anonymkode: e61b1...fb7 Da må du velge. Ingenting. Anonymkode: f6a94...b42 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #10 Skrevet mandag kl. 17:47 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo en overspisingssykdom, du er klar over at du har det? Da må du lage deg taktikker og strategier. Har du fått hjelp for dette? Anonymkode: 21483...d23 Nei har igrunnen klart meg på egen hånd....er over 50. Konsekvensen er vektoppgang...og jeg veit at det ikke er bra. Skjer ikke hver dag. Spiser sunn og god mat for det meste. Kan spise en stor sjokoladeplate, blir ikke kvalm. Hadde jeg hatt to, hadde jeg spist det. Får dårlig samvittighet og skamfølelse. Hvis jeg tar det opp med fastlegen, som jeg går ofte til for andre ting, hva kan hen i tilfelle gjør? Psykolog? det er jo laaaaange ventelister. ts Anonymkode: e61b1...fb7
Soft mann Skrevet mandag kl. 17:48 #11 Skrevet mandag kl. 17:48 Er vel verre å spise en skolebolle. De er heller ikke gode. bridge blanding er bare til å nyte. slle spiser noe vi ikke skulle spist, sånn er bare😅
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:48 #12 Skrevet mandag kl. 17:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du velge. Ingenting. Anonymkode: f6a94...b42 Skal vedde penger på at du ikke er noen pedagog.... Anonymkode: e61b1...fb7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:50 #13 Skrevet mandag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal vedde penger på at du ikke er noen pedagog.... Anonymkode: e61b1...fb7 Hun sier selv at det er alt eller ingenting. Hun får ikke til en mellomting. Det skjønner jeg godt - det er vanskelig når man har en overspisingslidelse. Da er valgmuligheten hennes… ingenting. (av godteri, selvfølgelig. Mat må man jo ha!) Anonymkode: f6a94...b42
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:51 #14 Skrevet mandag kl. 17:51 Soft mann skrev (2 minutter siden): Er vel verre å spise en skolebolle. De er heller ikke gode. bridge blanding er bare til å nyte. slle spiser noe vi ikke skulle spist, sånn er bare😅 Det er mer kalorier i en pose Bridge blanding enn en skolebrød. Anonymkode: 441e4...a93 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:51 #15 Skrevet mandag kl. 17:51 Pappa? Er du på kvinneguiden? Anonymkode: 43b94...040 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:53 #16 Skrevet mandag kl. 17:53 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei og takk for støtte. Veit ikke hvor stor posen var, siden jeg har stappet den tomme posen langt nedi søppelet så ikke mannen min skal finne den kjøpte den på Normal. Kan rett og slett ikke ha det i hus....døtrene mine sier at jeg ikke trenger kjøpe godteri for deres del når de kommer på juleferie. De er mer glad i vanlig god mat. Jeg skal prøve å riste det av meg og håpe på bedre tider . ts Anonymkode: e61b1...fb7 De posene er knøttsmå, og 5 min er ikke noe å skryte av, jeg har klart det fortere ved å bøye hodet bak og heller på høykant 😁 Nei seriøst, ikke vær for hard mot deg selv, dette går bra. Du gjorde det en gang, du gjør det sikkert igjen i løpet av livet, og det går helt fint Anonymkode: 5e46e...a4c 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:54 #17 Skrevet mandag kl. 17:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pappa? Er du på kvinneguiden? Anonymkode: 43b94...040 Isåfall ble pappan din mobba for vekten av mora si. Anonymkode: 441e4...a93 1
Soft mann Skrevet mandag kl. 17:55 #18 Skrevet mandag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mer kalorier i en pose Bridge blanding enn en skolebrød. Anonymkode: 441e4...a93 Ja er nok det, men så er det litt nøtter og mandler i bridgeblanding som er ganske sundt. Finner ingenting sundt i skolebrød
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 17:55 #19 Skrevet mandag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Seriøst? Det er jo ikke godt engang. Anonymkode: 20296...cc3 Jeg og bare BRIDGEBLANDING 😆 Nei, men…. Du vet jo om ditt eget mønster. Jeg kunne aldri spist en hel pose av det - men jeg kunne fint klart å småsnackse på sjokolade gjennom ei uke. Litt her og der VS alt på en gang gir jo samme regnestykke.
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 17:56 #20 Skrevet mandag kl. 17:56 Soft mann skrev (Akkurat nå): Ja er nok det, men så er det litt nøtter og mandler i bridgeblanding som er ganske sundt. Finner ingenting sundt i skolebrød Joda! Egg. 😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå