AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #121 Skrevet 16. desember 2025 Bodde stort sett på sykehuset med minsten til han var 18 mnd. Ja far var hjemme når eldste ble syk og eldste var i barnehagen hver dag det var mulig. Kunne jo selvfølgelig latt minsten være alene på sykehuset, men tror jeg hadde fått mer kritikk for det. Eldste har til og med måtte bodd hos et vennepar av oss mens mannen jobbet borte og jeg var på sykehuset med minsten i tre dager. Ellers har jeg nok å drive med selv så jeg legger meg ikke borti hva andre gjør og ikke gjør. Anonymkode: cf20b...bd5 1
Thirdy Skrevet 16. desember 2025 #122 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere betaler en brøkdel av hva bhg koster Anonymkode: 1e01a...ff9 Og så?! Hvis prisen er feil så se til helvete å oppjuster da😂 ikke sutre over at foreldre jobber eller har storesøsken i bhg mens man er i perm med baby..
Thirdy Skrevet 16. desember 2025 #123 Skrevet 16. desember 2025 DesmondMiles skrev (På 15.12.2025 den 14.17): Kanskje hadde du bare en arm, et bein og måtte gå tur med fire sultne ulver hver dag også? 🙂 😂👌
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #124 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva syns du om fedre? Er det ofte syke fedre er hjemme alene i dagesvis med flere syke barn? Anonymkode: d5422...fcc Men det var jo snakk om å være hjemme med lite barn og større barn, akkurat da har ikke far tatt over permisjonen. Jeg helammet til 6 mnd så uaktuelt å dele permisjon føe etter det. Anonymkode: a0ecf...cfa
Thirdy Skrevet 16. desember 2025 #125 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja man har alt elsket det første barnet i 2-3 år . Så nå er det den minste sin tur . Sånn er livet ! Bort med det store, bråkete barnet Anonymkode: 0a399...4f4 Vet du? Det skulle faen meg bare mangle at ikke det minste barnet får permisjonen sammen med mor på lik linje med eldre søsken. Det er så mange ulemper som venter det yngste barnet i årene som kommer, oppstykket eller dårlig tilknytning bør ikke være grunnlaget. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #126 Skrevet 16. desember 2025 Thirdy skrev (40 minutter siden): Vet du? Det skulle faen meg bare mangle at ikke det minste barnet får permisjonen sammen med mor på lik linje med eldre søsken. Det er så mange ulemper som venter det yngste barnet i årene som kommer, oppstykket eller dårlig tilknytning bør ikke være grunnlaget. 👆🏻 x 1000 Anonymkode: 64611...47d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #127 Skrevet 17. desember 2025 Folk må få gjøre akkurat som de vil mtp pass av syke barn, så lenge de ikke forventer at andre skal betale ekstra for deres valg. To voksne hjemme i stedet for én koster samfunnet og skattebetalerne ekstra, og da synes jeg at man skal tenke seg om noen ekstra ganger før man kjører på. Når det er sagt så er det selvsagt situasjoner hvor det er nødvendig med to voksne hjemme (syk forelder, kronisk sykt barn som må vernes mot smitte osv). Anonymkode: 44b2a...45d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #128 Skrevet 17. desember 2025 Dere som hyller det svenske systemet og synes det er så synd på storesøsken som skal i barnehagen mens mamma er hjemme med baby. Synes dere ikke synd på den nye babyen som må konkurrere med storesøsken om oppmerksomheten? Unner dere ikke den nye babyen roen og nærheten du hadde mulighet til å gi førstefødte? Jeg synes det er mer sjokkerende enn at folk sender ungene sine i barnehagen. Du blir ikke noe bedre foreldre av å ikke ta imot hjelp eller unngå barnehage for en hver pris. Anonymkode: 222bb...fe7 1
Klementina Skrevet 17. desember 2025 #129 Skrevet 17. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 9.02): Veldig mange som tydelig føler seg krenket. Og mange misbruker sykt barn dager og tydelig ikke helt forstår den loven rundt det der, det er helt klart.. idag har kvinnfolk blitt åndssvake og evneveike, men barn skal de ha, bare ikke ta ansvar for de, klarer ikke ta seg av to barn selv ved sykdom. Mange tror at de nyfødte ikke smittes ved at begge foreldre er hjemme og må isolere den ene. Vel, de smittes uansett. Tenker at jeg syns synd på mennene som faktisk lar seg kue fordi mor er evneveike og ikke klarer to barn alene...... Gleder meg til å lese kommentarene etterhvert 🤠 Anonymkode: d6c6e...aaa Ja, er jo kvinnfolka som er evneveike. Endret 17. desember 2025 av Klementina 1
Anonym1555 Skrevet 17. desember 2025 #130 Skrevet 17. desember 2025 Jeg er hjemme med sykt barnehagebarn nå. Stort sett ligger hun i armene mine og gråter grunnet magevondt samtidig som alt hun spiser og drikker kommer ut en av to veier. Tanken på å skulle ta vare på en baby samtidig får meg til å grøsse. At de samme som mener at det er barnemishandling å være i barnehagen utenom kjernetid, mener at jeg skal måtte velge mellom sulten baby og spyende toåring for at partner skal være helt og unngå å bruke lovfestede omsorgsdager er helt fjernt. Vi skal være mest mulig på jobb mens barna skal være minst mulig i barnehagen. Vi skal få flere barn, men kan skylde oss selv når det er slitsomt. Vi skal bite tennene sammen og holde munn -Alle generasjoner før oss har jo fått det til! Foreldregenerasjonen min besto i hvert fall av lykkelige, perfekte foreldre med stabile ekteskap. Når de satt på fasiten, hvorfor skal vi prøve å løse det annerledes? 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #131 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 14.37): Ja, og jeg var alene hver ukedag med 4 barn og 1 hund.... Likevel ringte naboen til meg nesten hver morgen og spurt om jeg kunne passe deres baby når hun skulle levere eldste i barnehagen etter at jeg selv kom hjem fra levering av 3 eldste i barnehagen.... Hadde aldri gitt bort hunden. Jeg gikk mye tur med baby, og da var hunden med. Anonymkode: 072d2...033 Jeg var bare alene med to barn og en hund mens i de periodene mannen var på sjøen. Men hadde naboen spurt meg om å passe babyen mens hun leverte eldste i barnehagen, hadde jeg evt sagt i fra hvis jeg ikke syns det gikk helt fint. Sannsynligvis hadde jeg sagt ja, for jeg syns det er utrolig koselig med babyer. Og ellers så syns jeg det er både klokt og innafor å få pass ved baby-levering, om det er av noen som gjerne gjør det. Kanskje må de kjøre bil til barnehagen, og babyen misliker det? Kanskje blir leveringen bedre for barnet om babyen ikke er med og mor kan fokusere helt på barnet? Selv om jeg klarer alt fint alene med mine to barn, også da yngste var baby og eldste var 1,5, så deler vi oss en del når mannen er hjemme. Fordi vi syns det er fint. Vi syns faktisk det er skikkelig koselig å gjøre ting med begge barna begge to sammen når vi kan, selv om vi begge to klarer det fint alene også. Anonymkode: 8651e...0d6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #132 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var bare alene med to barn og en hund mens i de periodene mannen var på sjøen. Men hadde naboen spurt meg om å passe babyen mens hun leverte eldste i barnehagen, hadde jeg evt sagt i fra hvis jeg ikke syns det gikk helt fint. Sannsynligvis hadde jeg sagt ja, for jeg syns det er utrolig koselig med babyer. Og ellers så syns jeg det er både klokt og innafor å få pass ved baby-levering, om det er av noen som gjerne gjør det. Kanskje må de kjøre bil til barnehagen, og babyen misliker det? Kanskje blir leveringen bedre for barnet om babyen ikke er med og mor kan fokusere helt på barnet? Selv om jeg klarer alt fint alene med mine to barn, også da yngste var baby og eldste var 1,5, så deler vi oss en del når mannen er hjemme. Fordi vi syns det er fint. Vi syns faktisk det er skikkelig koselig å gjøre ting med begge barna begge to sammen når vi kan, selv om vi begge to klarer det fint alene også. Anonymkode: 8651e...0d6 *Pass av baby ved barnehagelevering, mente jeg. Anonymkode: 8651e...0d6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #133 Skrevet 18. desember 2025 Enig. Det er flere og flere foreldre som ikke klarer å feks hente begge barna i barnehagen alene. Fordi de ikke setter grenser og ungene bare løper alle veier. Anonymkode: c3691...636 1
Thirdy Skrevet 18. desember 2025 #134 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 13.19): Dere som hyller det svenske systemet og synes det er så synd på storesøsken som skal i barnehagen mens mamma er hjemme med baby. Synes dere ikke synd på den nye babyen som må konkurrere med storesøsken om oppmerksomheten? Unner dere ikke den nye babyen roen og nærheten du hadde mulighet til å gi førstefødte? Jeg synes det er mer sjokkerende enn at folk sender ungene sine i barnehagen. Du blir ikke noe bedre foreldre av å ikke ta imot hjelp eller unngå barnehage for en hver pris. Anonymkode: 222bb...fe7 👑
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå