Gå til innhold

Har jeg fått influensa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på fredag, uggen i kroppen, lett hodepine, forverret seg lørdag, kald, varm vekselvis, vondt i kroppen, snørrete. Var litt bedre søndag, dro på besøk (sa i fra om potensiell smitte), ble verre og verre der. Vondt i hele kroppen, hodet, begynte å bli kvalm, uggen følelse i magen, veldig slapp, føler meg svimmel ved store bevegelser og om jeg gjør store bevegelser med blikket. Ingen bedring over natten.

Kan dette være influensa?

Anonymkode: fce23...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til: sterk sykdomsfølelse. Ikke bare "lokale" symptomer.

Skrevet

Ja og heldig er du som får det akkurat tidsnok til å bli ferdig til jul. Så skal du glede deg over at du bygger motstansstoffer i kroppen, og tåler mye mer smitte etter dette. Ønsker deg uansett lykke til og håper du får det greit under sykeforløpet. Aldri godt å være syk, men du verden hcor digg når du merker at bunnen er nådd og du blir bedre og bedre igjen. 

Take care

Skrevet
Liveterspennende skrev (Akkurat nå):

Ja og heldig er du som får det akkurat tidsnok til å bli ferdig til jul. Så skal du glede deg over at du bygger motstansstoffer i kroppen, og tåler mye mer smitte etter dette. Ønsker deg uansett lykke til og håper du får det greit under sykeforløpet. Aldri godt å være syk, men du verden hcor digg når du merker at bunnen er nådd og du blir bedre og bedre igjen. 

Take care

Takk. Håper jeg ikke smitta de jeg var på besøk hos da. De er ihvertfall vaksinert, men kan jo bli smittet likevel...

Skrevet

Høres ut som en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 29427...fde

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 29427...fde

Jeg håper det. Men pleier ikke å ha så sterk sykdomsfølelse da..

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper det. Men pleier ikke å ha så sterk sykdomsfølelse da..

TS

Mangd forkjølelsesvirus ute og går. Hvis du ikke har feber er det ihvertfall ikke influensa. Da jeg hadde influensa hadde jeg 39,5-40 i feber i 1 uke.

Anonymkode: bddaa...c2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mangd forkjølelsesvirus ute og går. Hvis du ikke har feber er det ihvertfall ikke influensa. Da jeg hadde influensa hadde jeg 39,5-40 i feber i 1 uke.

Vet ikke om jeg har feber. Men har både ligget under dyna og frosset med fleecejakke og sitter i t-skjorter og vært ubehagelig varm.

TS

Skrevet

Sønnen på fem var nylig syk, kan ha blitt smittet av han, men gikk fort over med han, bare litt snørrete nå.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vet ikke om jeg har feber. Men har både ligget under dyna og frosset med fleecejakke og sitter i t-skjorter og vært ubehagelig varm.

TS

Det er ingen tvil om man har feber når den er 40 :) Men det anbefales å sjekke temperaturen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingen tvil om man har feber når den er 40 :) Men det anbefales å sjekke temperaturen. 

Alle får jo ikke like lett feber. Almentilstanden er viktigst, tenker jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle får jo ikke like lett feber. Almentilstanden er viktigst, tenker jeg.

Tja, har aldri hørt om noen med influensa uten feber. Du har nok bare forkjølelse, evt parainfluensa eller metapneumovirus. Det er veldig enkelt å finne ut om du har influensa :) På apoteket kan du kjøpe hurtigtest. 

https://www.apotek1.no/produkter/fluorecare-sars-cov-2-influ-antigentest-900014p

Skrevet

Snørring, den gradvise begynnelsen og manglende beskrivelse av høy feber, taler sterkt mot at det er influensa. 

Så finnes det selvsagt dem som har atypiske sykdomsforløp, så det kan ikke utelukkes.

De to gangene jeg har hatt influensa, har jeg vært så syk at det hadde vært både utenkelig og fysisk umulig å skrive på nettet et par dager inn i forløpet. Så kjenner jeg andre som har positive influensaprøver, men vesentlig bedre form underveis. 

Anonymkode: 44292...ba9

Skrevet

Kan være influensa B. Den er litt mildere. 

Anonymkode: f66b1...b65

Skrevet

Om du er vaksinert er det relativt vanlig sykdomsbilde - mildere, kortere, og mindre feber. Jeg var kun syk i 3 dager - legen sa det var på grunn av vaksinen. 

Anonymkode: 46faa...07b

Skrevet

Spiller det noen rolle om det er influensa eller forkjølelse eller covid eller whatnot? Syk er du jo uansett og hjemme skal du vel være til du føler deg friskere? God bedring! 

Skrevet
Perfume skrev (39 minutter siden):

Spiller det noen rolle om det er influensa eller forkjølelse eller covid eller whatnot? Syk er du jo uansett og hjemme skal du vel være til du føler deg friskere? God bedring! 

Kan jo si noe om når jeg kan forvente bedring...

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jo si noe om når jeg kan forvente bedring...

Det er jo veldig individuelt egentlig.. Jeg kan være syk i to dager med influensa.. Fire med covid og to uker med forkjølelse... Men også andre veien... 

Skrevet (endret)

Vel, har du hatt "ekte influensa" så tar du ikke feil av det.

Jeg er i samme situasjon som TS og jeg er forkjøla.... I dag, om noen blir litt snufsette, virker det som om enkelte mener de bør utredes for tuberkulose ;)

Endret av test1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...