AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:18 #1 Skrevet søndag kl. 21:18 Jeg har midt i 30årene fått migrene, spesielt dagen derpå. Jeg får det ofte også av stess. Det blir så ille at jeg må kaste opp, noe jeg gjorde midt i oslo idag. Migrenen varer i timesvis og før jeg får det så blir jeg deprimert og sentimental. Hvorfor? Og er d andre også som har det som meg? Det dreper halve gleden av livet mitt. Blir lykkelig når det er overstått, helt utrolig takknemlig for at det slapp taket. Anonymkode: 538dc...ed3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:44 #2 Skrevet søndag kl. 22:44 Jeg hadde migrene i ca 40 år, å ja det er slitsomt. Men man må finne ut hva det er som trigger migrenen. Hos meg var det bl.a alkohol, så da tok jeg valget om å kutte ut alkohol. Drakk ikke så ofte, men det var ikke verdt å få migrene pga alkohol, så det var enkelt å kutte ut. Ellers så var det stress, for mye/ lite søvn, spise regelmessig, og i mange år så var det migrenen som styrte livet mitt. Hos meg varte migrenen alt fra noen timer til et par uker. Det er også viktig å finne riktig medisin, så snakk med legen din så du kan få migrenemedisin. Anonymkode: 64c15...a39 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:56 #3 Skrevet søndag kl. 22:56 Helt vanlig, kalles postdromal fase at man blir sliten etterpå. Tar du ikke anfallsmedisin for migrene? Prodromalfasen er fasen før migrenen der du blir sentimental. Hvis du får ofte migrene så bør du kanskje snakke med legen din om å få forebyggende medisin. Du bør også redusere stress, sove lenge nok, trene osv. https://migreneskolen.no/kunnskap-om-migrene/migrenefaser/ Anonymkode: 1fc3d...074 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Du har ikke medisiner for migrenen? sånn bort sett fra det, sÅ bør man unngå triggere. Alkohol er ofte en trigger.. (At du får hodepine og kaster opp dagen derpå, ville jeg ikke kalt migrene. ). Anonymkode: 7e431...7e5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå