AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #1 Skrevet 14. desember 2025 Er det noen her som har tatt sykepleie deltid som voksen og som vil fortelle litt om hvordan du løste det? Hvor mye jobbet du utenom? Gikk det greit å få permisjon fra jobb? Anonymkode: fb481...e33 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #2 Skrevet 14. desember 2025 Jeg har! Jobbet 100-150 % som vikar på siden. Hadde ikke barn. I praksisperioder jobbet jeg "bare" 50-75 %. Praksisene var tunge, og det var lite tid til sosialt, venner og familie. Syntes resten av studiet gikk fint, men jeg har også rimelig grei studieteknikk. Siden jeg var vikar, tilpasset jeg jobbingen min sånn at jeg jobbet ekstremt mye i perioder, og mindre i andre. Søkte kun permisjon til eksamener, og egentlig sjeldent da også. Jobbet som vikar i helse, så jeg fikk en god del kunnskap der som hjalp mye når jeg senere leste om de samme temaene. Noe annet jeg kan svare på? Jeg trivdes veldig godt i studiet hvertfall😊 Anonymkode: dea98...4e1 1
Supervimse Skrevet 14. desember 2025 #3 Skrevet 14. desember 2025 Så kjekt å høre at du fikk det til! Hvordan er det med lånekassen og deltidsstudier? Må man følge faste forelesninger eller studerer man når man kan?😊
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #4 Skrevet 14. desember 2025 Tror det kommer an på hvor du har søkt! Jeg gikk på et av de mindre studiestedene. Vi hadde studiesamlinger, vanligvis 1-2 stk á 5-10 dager pr semester. De var obligatoriske. Ellers var det bare selvstudie, nettforelesninger og arbeidskrav. Det løste jeg ved å gjøre det før/etter vakter på jobb. Fikk støtte fra lånekassen, men brukte det som egenkapital når jeg kjøpte hus kort tid etter endt studie. Var også "heldig" som studerte under korona, slik at jeg fikk stipend to av årene, selv om jeg var over inntektsgrensen. Det hjalp litt på mtp studielånet nå i ettertid. Var ellers ingen utfordringer med å få støtte fra dem - det blir bare gradert ned til 75% av fullt lån/stipend. Ellers: kjøp brukte bøker! Gjerne nest nyeste årgang. Det sparer deg for maaaange titalls kroner. Litt pes når kapittlene har endret rekkefølge, men det går fint an å finne ut av. Hadde jeg ikke allerede solgt bøkene mine, kunne du fått dem gratis av meg😅❤️ Anonymkode: dea98...4e1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå