Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe en julegave til de ansatte på sykehjemmet til foreldrene mine. En felles gave. Hva tror dere vil bli satt mest pris på? En blomst eller noe snop?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så snilt av deg! Jeg kan bare snakke på vegne av avdelingen jeg jobber på, og vi setter iallefall veldig stor pris på å få snop av alle slag ❤️

Anonymkode: bb02d...63d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler gjerne snop eller Konfekt 😉

• Liker 2
Skrevet

Frukt, bær, mini gulrøtter, kjeks, snop. Alt du kan grabbe i farta på vaktrommet når det ikke er tid til å spise er gull. 

Anonymkode: 898e5...c6a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frukt, bær, mini gulrøtter, kjeks, snop. Alt du kan grabbe i farta på vaktrommet når det ikke er tid til å spise er gull. 

Anonymkode: 898e5...c6a

Enig med dette, og spesielt ting som er inviduelt pakket, for eksempel disse små pakkene med nøtter til ti kroner som både Rema og Kiwi har. Små sjokolader som Kinder Maxi. Twist er ikke så moro hehe. 

Anonymkode: f827c...079

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjokolade er gull ♥️

Anonymkode: a1d6f...f8a

Skrevet

Frukt kurv, en flaske gløgg og noe sjokolade 😃

• Nyttig 1
Skrevet

Så snilt! Jeg jobber på sykehus, og vi setter stor pris på et kort, sjokolade, konfekt, men syntes også at minigulerøtter var et godt forslag😊 

Anonymkode: 71c33...f3c

Skrevet

En kurv med nøtteblanding, konfekt/godteri, kjeks, klemmentiner, mini gulrøtter, blåbær. Og kanskje et par store julebrus. 

Hos oss bestiller noen pizza en dag før jul. Men det koster jo selvsagt, og er ikke noe vi forventer, men selvsagt hyggelig. 

Anonymkode: 0d1e8...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

En kurv med nøtteblanding, konfekt/godteri, kjeks, klemmentiner, mini gulrøtter, blåbær. Og kanskje et par store julebrus. 

Hos oss bestiller noen pizza en dag før jul. Men det koster jo selvsagt, og er ikke noe vi forventer, men selvsagt hyggelig. 

Anonymkode: 0d1e8...0e6

Kunne man for eksempel gitt et gavekort på Peppes eller noe sånt? Eller er det lov å gi penger, øremerket julebord eller noe sånt? De fleste jeg kjenner i helsevesenet må betale alt sånt selv. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne man for eksempel gitt et gavekort på Peppes eller noe sånt? Eller er det lov å gi penger, øremerket julebord eller noe sånt? De fleste jeg kjenner i helsevesenet må betale alt sånt selv. :(

Vi fikk penger til julebord en gang, det ble satt kjempestor pris på! Vi får litt støtte fra avdelingen, men betaler det meste selv for julebordet. Gavekort på Peppes blir helst sikkert og satt pris på😊

Skrevet

Forresten, kom på med gavekort på Peppes er det vanskelig å dele på alle. Hvis man bestiller pizza en lørdag dagvakt blir det fort til at lørdag dag og kveld får pizza, men ikke andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi fikk penger til julebord en gang, det ble satt kjempestor pris på! Vi får litt støtte fra avdelingen, men betaler det meste selv for julebordet. Gavekort på Peppes blir helst sikkert og satt pris på😊

Takk for svar! Det er fint å vite. Og jeg skjønner at gavekort på pizza ikke kan deles på alle, men sånn er det jo når en pasient tar med en kake eller noe også, alle er jo ikke der samtidig... 

Skrevet
Snuppiluppi84 skrev (På 14.12.2025 den 21.08):

Har tenkt å kjøpe en julegave til de ansatte på sykehjemmet til foreldrene mine. En felles gave. Hva tror dere vil bli satt mest pris på? En blomst eller noe snop?

Konfekt🤗

Skrevet

Både en blomst, godteri eller konfekt er kjærkomment, og er dere fornøyde med omsorg vil det varme om det står på et kort. Noen ganger ble det gitt julekaker eller kake fra konditori, også fint, men dyrere. 

Anonymkode: eb3ec...f8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 21.38):

Enig med dette, og spesielt ting som er inviduelt pakket, for eksempel disse små pakkene med nøtter til ti kroner som både Rema og Kiwi har. Små sjokolader som Kinder Maxi. Twist er ikke så moro hehe. 

Ikke gi nøtter som fellesgave. Det er et kraftig allergen som i verste fall kan ta livet av noen. Et sted hvor det er så mange mennesker som på en arbeidsplass eller et sykehjem er dette en hodeløs gave å gi. De med kraftig allergi behøver ikke spise allergenet for å få en reaksjon.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jobbet selv i helsevesenet i mange år, og helt ærlig ville jeg ha unngått å gitt en slik gave da sannsynligheten er stor for at de du ønsker at skal få gaven ikke får glede av den. På steder med døgndrift kan ikke alle få fri samtidig, og å arrangere ting er ofte heller ikke noe som prioriteres. 
De stedene jeg jobbet ble øremerkede summer gitt i gave bokført på egen konto, og stort sett «glemt», gjerne over flere år. Når summen(e) endelig ble brukt jobbet ikke en gang mange av de som gaven var tiltenkt der, og andre igjen kunne ikke delta fordi de var satt opp på vakt. 

Jeg ville heller kjøpt en «her og nå»-gave, type en kurv med snacks og et fint kort. 

Anonymkode: 3c71f...0be

Skrevet

Vil tro det meste er kjærkomment, vi i hjemmetjenesten får av og til konfekt eller fruktkurv av pasienter/pårørende, eller koselige julekort - alt blir satt veldig pris på 🥰 Bare vær obs på at du kjøper allergivennlige blomster dersom du går for det. Jeg kjøpte julestjerne til sykehjemmet jeg hadde praksis på, men måtte ta den med meg hjem igjen ettersom både en ansatt og en pasient var allergisk 🙈😄

Anonymkode: 5e99a...bb4

Skrevet

Kommer ikke til å gi gave til de ansatte på sykehjemmet onkelen min var da han døde - de tok gullklokka hans, så det får være gave nok.

Så var de frekke nok til å si "neeei, den har vi ikke sett"

• Hjerte 1
Skrevet

Håndkrem.

Anonymkode: 7ec6d...53a

Skrevet
piggrokken skrev (11 timer siden):

Kommer ikke til å gi gave til de ansatte på sykehjemmet onkelen min var da han døde - de tok gullklokka hans, så det får være gave nok.

Så var de frekke nok til å si "neeei, den har vi ikke sett"

Tipper onkelen din surret den bort selv… 

Anonymkode: 3c71f...0be

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...