Gå til innhold

Hvor ofte bruker du penn og papir?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mobil,pc og slik har overtatt mye og snart greier vi ikke å forme en bokstav med en penn på et papir. Men hva med deg: bruker du penn og papir til noe? Skrive lister,lage planer,skrive huskelapper eller andre ting? 

Anonymkode: 59fe9...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver ofte med penn og papir. Spesielt mens jeg studerte og skrev notater.

Skrevet

Ofte 😊 

Middagsplaner, handlelister, ukekalender osv 😊 

Skrevet

Anonymkode: 7dfe8...549

Skrevet

Jeg bruker ofte penn og papir. Skriver huskelister og handlelister. Men, tar da bilde av dette med mobilen. Glemmer papiret hjemme, så da er bilde ok. 

Skrevet

Hver dag 😅 Jeg noterer analogt på jobb - da husker jeg bedre.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er lærer, så jeg bruker det daglig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver dagbok ganske ofte, det er en egenomsorg og jeg får ting ned og ut på den måten. Da skriver jeg "på gamlemåten". Jeg har dysleksi men i dagboken er det ingen grammar nazi som skal ettergå mine feil. Det er ikke det det handler om da. Da er det kreativitet og sortering og refleksjon det handler om. Det kan en gjøre selv med skrivefeil. Skriver ca 10 A4 sider i uken i dagboken. 

Men jeg er veldig glad vi som har dysleksi har fått det enklere og bedre med teknologiske verktøy som gjør det enklere og bedre for oss selv (og for andre) nå kontra på 70 tallet f.eks. Heldigvis har vi gode verktøy når kontra "i gamle dager" som gjør at også vi med dysleksi kan formidle, få bedre og tilpasset hjelp i f.eks skriveprogrammer mm.

Ellers bruker jeg mye mobilen til handleliste osv, det er enklere på butikken og det kommer jeg til å fortsette med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skriver handlelapper og huskelister med penn og papir. Og løser masse kryssord med blyant.

Anonymkode: 38539...c9f

• Liker 1
Skrevet

Bruker det noen ganger på jobb. Noterer ting jeg skal huske/gjøre når jeg er i møter. 

Anonymkode: 5ed9e...54b

Skrevet
Helene skrev (15 minutter siden):

Jeg bruker ofte penn og papir. Skriver huskelister og handlelister. Men, tar da bilde av dette med mobilen. Glemmer papiret hjemme, så da er bilde ok. 

Samme metode som jeg bruker :)

Skrevet

Daglig. Noterer under tlf.samtaler på jobb, og så skriver jeg huskelister for meg selv

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mobil,pc og slik har overtatt mye og snart greier vi ikke å forme en bokstav med en penn på et papir. Men hva med deg: bruker du penn og papir til noe? Skrive lister,lage planer,skrive huskelapper eller andre ting? 

Veldig overdrevent. Ingen jeg kjenner som kun bruker pc og eller mobil. De fleste fører penn i hånda med papir. Enten det er tegning og skriving med barna. Barna mine skrev navnet sitt før de var 5. Barn tegner hele dagen i bhg. Barnet mitt har iPad på skolen men de har skrivelekser og mattelekser enten i bok eller på ark. Jeg skriver daglige notater og huskelister og diverse. 

Anonymkode: db984...90d

• Nyttig 1
Skrevet

Ganske ofte.

Noterer i notatbok på jobb innimellom.

Noterer økning/fellinger på strikkeoppskrifter.

Skrevet

Nesten hver dag. Jobber i helsevesenet og må stadig skrive ned beskjeder og stikkord til rapport 

Anonymkode: fc0e7...316

Skrevet

Flere ganger i uka. Jeg skriver handlelister og tar med papirlappen i butikken. Jeg liker også å skrive notater på papir.

Skrevet

Jobber som arkivar, med en god del gamle papirer. Så hver eneste dag. 

Anonymkode: ef322...664

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker både notatbøker og Filofax, men det blir også mye digitalt, blant annet i Obsidian. Jeg tenker best når jeg skriver fysisk på papir, eventuelt på Boox Note.

• Liker 4
Skrevet

Hver dag, handlelister, lapper, notater, dagbok osv, brev og kort. 

Anonymkode: 7c84d...58d

• Liker 1
Skrevet

Hver eneste vakt, pasientlister, noterer ting underveis i vakten på den. 

Anonymkode: 8e8f3...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...