Gå til innhold

Hvor ofte bruker du penn og papir?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mobil,pc og slik har overtatt mye og snart greier vi ikke å forme en bokstav med en penn på et papir. Men hva med deg: bruker du penn og papir til noe? Skrive lister,lage planer,skrive huskelapper eller andre ting? 

Anonymkode: 59fe9...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver ofte med penn og papir. Spesielt mens jeg studerte og skrev notater.

Skrevet

Ofte 😊 

Middagsplaner, handlelister, ukekalender osv 😊 

Skrevet

Anonymkode: 7dfe8...549

Skrevet

Jeg bruker ofte penn og papir. Skriver huskelister og handlelister. Men, tar da bilde av dette med mobilen. Glemmer papiret hjemme, så da er bilde ok. 

Skrevet

Hver dag 😅 Jeg noterer analogt på jobb - da husker jeg bedre.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er lærer, så jeg bruker det daglig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver dagbok ganske ofte, det er en egenomsorg og jeg får ting ned og ut på den måten. Da skriver jeg "på gamlemåten". Jeg har dysleksi men i dagboken er det ingen grammar nazi som skal ettergå mine feil. Det er ikke det det handler om da. Da er det kreativitet og sortering og refleksjon det handler om. Det kan en gjøre selv med skrivefeil. Skriver ca 10 A4 sider i uken i dagboken. 

Men jeg er veldig glad vi som har dysleksi har fått det enklere og bedre med teknologiske verktøy som gjør det enklere og bedre for oss selv (og for andre) nå kontra på 70 tallet f.eks. Heldigvis har vi gode verktøy når kontra "i gamle dager" som gjør at også vi med dysleksi kan formidle, få bedre og tilpasset hjelp i f.eks skriveprogrammer mm.

Ellers bruker jeg mye mobilen til handleliste osv, det er enklere på butikken og det kommer jeg til å fortsette med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skriver handlelapper og huskelister med penn og papir. Og løser masse kryssord med blyant.

Anonymkode: 38539...c9f

• Liker 1
Skrevet

Bruker det noen ganger på jobb. Noterer ting jeg skal huske/gjøre når jeg er i møter. 

Anonymkode: 5ed9e...54b

Skrevet