AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #1 Skrevet 14. desember 2025 Hei! Jeg vurderer å søke jobb hos Mester Grønn, men det er litt viktig for meg å ha en grei pensjonsavtale. Har jobbet i bedrifter tidligere som bare sparer 2% til pensjon, og det vil jeg helst unngå. Er det noen som jobber i Mester Grønn og vet noe om pensjonsvilkårene? Anonymkode: 25448...751
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #2 Skrevet 14. desember 2025 Aner ikke, men generelt er det dårlige pensjonsvilkår i butikker, frisører og yrker med relativt lav lønn. Dessverre. Men det er jo lov spørre på jobbintervju eller tilbod med før du søker. Ring nummeret som er oppgitt i stillingsannonsen. Anonymkode: 8cb19...944
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #3 Skrevet 14. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke, men generelt er det dårlige pensjonsvilkår i butikker, frisører og yrker med relativt lav lønn. Dessverre. Men det er jo lov spørre på jobbintervju eller tilbod med før du søker. Ring nummeret som er oppgitt i stillingsannonsen. Anonymkode: 8cb19...944 Jeg vet selvsagt at det ofte er dårlige pensjonsvilkår for butikkansatte, det er derfor jeg gjerne vil finne ut av dette. Dersom det hadde vært aktuelt for meg å ringe arbeidsgiver direkte hadde jeg selvsagt gjort det. I dette tilfellet ønsker jeg ikke å gjøre dette, derfor spør jeg her. Dersom noen har svaret på det jeg faktisk lurer på, er jeg veldig takknemlig for det Anonymkode: 25448...751
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #4 Skrevet 16. desember 2025 Om du ikke får noen svar her så er det vel bare å søke, så finner du ut av det? om du får tilbud om stillingen får du opplysninger om pensjonsvilkårene, da kan du takke ja eller nei til jobben ut fra det. Anonymkode: 67317...373
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #5 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du ikke får noen svar her så er det vel bare å søke, så finner du ut av det? om du får tilbud om stillingen får du opplysninger om pensjonsvilkårene, da kan du takke ja eller nei til jobben ut fra det. Anonymkode: 67317...373 Det kan jeg i teorien gjøre, men Mester Grønn har flere tusen ansatte og jeg tenkte at det var sannsynlig at noen av dem var her på forumet og vet svaret på det jeg lurer på. Mester Grønn lyser jo ut mange titalls stillinger hvert år, og det er neppe bare jeg som lurer. Jeg har googlet og finner ikke svar. Dersom noen svarer her, ligger dette lett tilgjengelig for nestemann som vil vite det. Dessuten slipper jeg å mase på arbeidsgiver, eventuelt styre med søknad og jobbintervju for en jobb som det ikke blir aktuelt for meg å ta likevel. Anonymkode: 25448...751
TarAldar1on Skrevet 16. desember 2025 #6 Skrevet 16. desember 2025 Om du vet de har dårlig pensjonsordning så kan du jo spare selv på siden. Burde du for øvrig gjøre uansett.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #7 Skrevet 16. desember 2025 TarAldar1on skrev (3 minutter siden): Om du vet de har dårlig pensjonsordning så kan du jo spare selv på siden. Burde du for øvrig gjøre uansett. Les gjerne hovedinnlegget før du svarer. Jeg vet ikke noe om pensjonsvilkårene. Det er det jeg spør om. Jeg spør ikke om råd når det gjelder privat pensjonssparing, det trenger jeg ikke. Har god oversikt over mulighetene for privat pensjonssparing og har spart ganske mye. Men ettersom jeg er ganske bevisst på dette med pensjon velger jeg selvsagt helst arbeidsgivere som har gode ordninger. Anonymkode: 25448...751 1
Hareena Skrevet 16. desember 2025 #8 Skrevet 16. desember 2025 Det som i alle fall er sikkert er ansatte hos Meste Grønn ikke får avtalefestet pensjon fordi de ikke har tariffavtale, men % på tjenestepensjon kan jeg dessverre ikke svare på selv om det er nærliggende å gjette minimum (2%)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #9 Skrevet 16. desember 2025 Hareena skrev (13 minutter siden): Det som i alle fall er sikkert er ansatte hos Meste Grønn ikke får avtalefestet pensjon fordi de ikke har tariffavtale, men % på tjenestepensjon kan jeg dessverre ikke svare på selv om det er nærliggende å gjette minimum (2%) Tusen takk for konstruktivt og nyttig svar! Jeg har vel egentlig resonnert meg frem til dette selv ut fra det jeg fant på nett. Men jeg er veldig takknemlig for at du ville hjelpe meg Anonymkode: 25448...751
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #10 Skrevet 17. desember 2025 Sannsynligvis har de minimumsordning på 2% Anonymkode: 9bc3e...61d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå