Gå til innhold

Nessa abortfilm


Gjest Binna

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at dette kan virke provoserende, men jeg synes det er på høy tid at man setter abort litt  i søkelyset, abort er jo noe fy fy som ingen vil se eller høre noe om, fordi det er så vanlig men samtidig moralsk uriktig, og døde mennesker som dingler i taket har vi jo sett før, men ikke hva som skjer når en mor bestemmer seg for å ta livet av barnet sitt..........

Ikke at slike filmer skal vises, men når det først er gjort det, så er det på høy tid at man får folk og de som tar abort i tide og utide til å TENKE, man tar faktisk et liv, selv om det er vanlig og skal hysjes ned, og det er utrolig synd.........

Var ikke dette et blodig eksempel av en abort foretatt i Romania? Blir det ikke da litt feil å bruke dette i en slags anti-abort-propaganda-reklame i Norge?

Dersom temaet var uetisk abort(i den forstand at man er forbi pro-/con-diskusjonen) slik som f.eks. fjerninga v barn/foster i uke 30 o.l., burde det bli gjort en skikkelig dokumentar av dette hvor mkan på forhånd var klar over hva man fikk se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er det ultralydfilmen eller utskrapning live- filmen som er vist?

Begge to viser aborter slik de foregår her i landet og i Romania.

Jeg har sett begge to på nettet og de er grusomme.

Selv har jeg vært gjennom utskrapning og inngrepet på filmen er veldig likt det jeg ble forklart av gynekologen min før jeg ble lagt i narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nåja. Jeg tror at de som står foran valget om abort/ikke abort, vet godt hva en abort er for noe. Selv om jeg aldri har verken tatt abort eller har sett en, vet jeg jo godt at det er "blod og gørr" og instrumenter og flombelysning rett opp i rattata. Hvordan ellers skulle en abort være? Er det noen som har trodd at en kirurgisk abort ikke inneholder instumenter langt oppi der og blod og gørr??

Og selv om jeg vet at et foster i uke 12 er gjenkjennelig som et lite menneske når det kommer ut, så forrandrer ikke det på min holdning til abort.

Forøvrig liker jeg ikke å se på blod og gørr ellers heller, og vil jo helst slippe å se det på TV. Jeg hopper galant over hjerteoperasjoner , "Akutten", Veterinærvakten og alt sånt. Så jeg hadde ikke blitt happy over å se blod og gørr til frokostkaffen uansett hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var ikke dette et blodig eksempel av en abort foretatt i Romania? Blir det ikke da litt feil å bruke dette i en slags anti-abort-propaganda-reklame i Norge?

Dersom temaet var uetisk abort(i den forstand at man er forbi pro-/con-diskusjonen) slik som f.eks. fjerninga v barn/foster i uke 30 o.l., burde det bli gjort en skikkelig dokumentar av dette hvor mkan på forhånd var klar over hva man fikk se.

Abort er abort. Det blir tatt et liv uansett hvor "human" måten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pro eller contra - kristenfundamentalistene kunne ihvertfall være så renhårig at de opplyste med saklige fakta. Dette er manipulerende feilinformasjon! Fosteret som tas ut må være mint 30 uker (hodeomkretsen) mens klumpene i skåla er bittesmå. Dette fosteret kunne for alt vi vet være dødt i mors liv allerede, abort foregår ikke slik med mindre det er noe alvorlig galt.

Men hva kan man vente av menn som også mener at p-piller og spiral er drap på ufødt liv :frustrert: , homofili er satans verk og kvinner skal tie i forsamlinger. Disse karene applauderer forøvrig såkalte "sikre perioder" som eneste akseptable form for prevensjon. Ingen dum måte å holde kvinnen der de hører hjemme: I senga og ved kjøkkenbenken.

Men i herrens korstog er vel alt lov...?

Ambi

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Whatever. Jeg så denne filmen igår mens jeg spiste speilegg. Gjorde ingenting. Skrudde ned den dramatiske musikken- den var til å bli kvalm av men selve inngrepet var helt streit. Litt sånn ekstra røsking som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå ble jeg faktisk også sulten.. Lurer på om sjefen klikker hvis jeg innvilger meg en ekstra liten pause? Drittjobb uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var godt at kanalen endelig fikk litt oppmerksomhet, for det er en kristenfundamentalistisk kanal folk burde styre unna uansett hva de sender av programmer. Men det er tydeligvis ingen her som ønsker å ta selvkritikk for at de bruker tv som barnevakt???? Det er klart det var feil å sende et slikt program, men foreldre har faktisk hovedansvaret for hva deres mindreårige små sitter og glor på. Det er faktisk din oppgave som forelder å skjerme barna dine. Er det egentlig sunt at barn ser på morgentv på hverdager i det hele tatt??? Barn ser i gjennomsnitt alt for mye på tv som det er. Frokost-tv er heller ikke barne-tv, her er det nyhetsendinger med vold og drit. Dessuten gnir programlederene de fete typene på førstesidene til VG og Dagbladet inn i de morgentrøtte ansiktene våre. De to nevnte aviser har til tider ganske ekle ting på forsiden... Mitt råd er: skru av tv`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uheldig at den ble sendt, men støtter dette med at foreldre har et ansvar. Forsøker å unngå at barna mine ser på tv alene. Var dette programmet egentlig så mye verre enn å se blodet fra de som ble stukket ned på Trikken i Oslo. Hver forbanna gang denne saken er i nyhetene, viser de blidet av en blodpøl. Dette er en trikk jeg og barna mine reiser med ganske ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henge seg opp i et tv-program??? Jeg er gravid, og når kvinnfolka i slekta er på besøk kommer gjerne den ene ekle historien etter den andre, selv i min lille datters nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uheldig at den ble sendt, men støtter dette med at foreldre har et ansvar. Forsøker å unngå at barna mine ser på tv alene. Var dette programmet egentlig så mye verre enn å se blodet fra de som ble stukket ned på Trikken i Oslo. Hver forbanna gang denne saken er i nyhetene, viser de blidet av en blodpøl. Dette er en trikk jeg og barna mine reiser med ganske ofte...

På nyhetene så advarer de mot sterke scener som regel. Man forventer ikke å få det rett i fleisen uten advarsler tidlig på morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henge seg opp i et tv-program??? Jeg er gravid, og når kvinnfolka i slekta er på besøk kommer gjerne den ene ekle historien etter den andre, selv i min lille datters nærvær.

Hva mener du med det? Du klarer vel å verne dattern din mot det? Be besøket roe seg foreksempel? det blir jo noe helt annet. Den abortfilmen er helt for JÆVLIG å se, ikke bare pga at det eren abort det er jo forsåvidt greit. Men de forsterker det hele ved virkemidler som musikken i bakgrunn, sende klipp på klipp den samme scenen om igjen og om igjen.

Jeg tror som noen skrev tidligere i tråden at det var kun for å få oppmerksomhet at de sendte den. Jeg synes de burde mistet leie- avtalen med nrk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noiiia

Ser av og til på den helsprø kanalen, bare for moro skyld. Hadde jeg hatt barn, hadde de ikke fått komme i nærheten av fjernkontrollen engang ;) De sier ganske mye rart også. Er ikke det minste overrasket over at de kunne få seg til å sende en slik "dokumentar". Men i forbindelse med saken om Muhammed-tegningene var det bra at vi som normalt ikke forholder oss til slike kristne miljøer kunne få et lite innblikk i hva slags hoppende gale nordmenn som lever i dette landet.

Til gjest som er gravid: Jeg var 4 år da jeg spurte mamma om hva "å revne" var. Hadde hørt de voksne snakke om at tante hadde revna så fælt, og var kjemperedd. Be dem holde kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? Du klarer vel å verne dattern din mot det? Be besøket roe seg foreksempel?

Det er faktisk lang vanskeligere å få alle de forbanna kvinnfolka som skal snakke om fødslene og spontanabortene sine til å holde kjeft, enn det er å skru av tv`n. de blir jo så dødelig fornærma hvis man kritiserer dem. Litt sånn som på denne tråden, egentlig. Ingen vil ta selvkritikk for å la unga sitte alene foran tv, men klandrer alle andre. Det er DIN tv, så hvis du ikke liker programmene som sendes, kan DU slå av. Men da må du faktisk gidde å løfte pekefingeren :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå spora det vel litt av her, kanskje....

Men en interessant avsporing i å måte. Den viser nok en gang hvor flinke vi er til å kreve at alle andre skal gjøre noe...

Siden alle kvinner snakker så mye om abortene sine, så er det vel like greit at unga får seg det. Da skjønner de kanskje at dette faktisk ikke er noe å snakke om som om det var en hverdagslig hendelse som skjer med alle kvinner før eller senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot abort og synes slike inngrep er iblant de tingene som provoserer meg mest i hele verden og menneskelivet. Men det er selvsagt diskutabelt det å la små og store barn få se slikt uten voksen veiledning - akkurat som det er diskutabelt å la barn få bruke fjernkontrollen og ha fri tilgang til tv-en alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...