Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre om man er uenig med fastlegen eller ikke føler fastlegen tar deg alvorlig?

Hva skal til å for å konfere med en annen lege og hvordan går man frem for å få gjort det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

skift fastlege..gjort med et tastetrykk på trygekontoret.no

Gjest doktor-gjest
Skrevet

Hvis du føler at løegen konsekvent ikke tar deg alvorlig, bør du skifte fastlege. Det er enkelt å gjøre på nettet.

Hvis du er uenig med legen din om en bestemt ting og bare ønsker en annens vurdering av saken, så kan du si dette til legen selv og be om å få ordnet en time hos en annen lege. Det bør være en grei sak - jeg gjør i hvertfall dette selv av og til - hvis jeg eller pasienten føler behov for en ny vurdering.

Skrevet

Men så lenge man ikke kjenner til andre leger så er det jo veldig vanskelig å vite om den man bytter til er flink?

Må jeg si i fra til min fastlege at jeg ønsker meg en til vurdering fra en annen lege?

Gjest gjest1
Skrevet
Må jeg si i fra til min fastlege at jeg ønsker meg en til vurdering fra en annen lege?

Du kan bestille time et annet sted sjøl, men fastlegen din er forpliktet til å hjelpe deg med time til "second opinion" et annet sted dersom du ber om det. Dette har du nemlig krav på ifølge pasientrettighetsloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...