Gå til innhold

Puler steriliserte menn mer rundt enn andre menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden muligheten for å etterlate seg bevis i form av barn ikke er tilstede. Hva tror dere? 

Anonymkode: fc992...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tviler jeg sterkt på. Mange menn er ikke engang bekymret for sex uten kondom, så det setter ikke akkurat noe stopper 

Anonymkode: 626f2...236

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Han kan pådra seg kjønnssykdommer, og smitte partneren sin.

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
Skrevet

hva er det for en logikk. Det er slik logikk som  min mor hadde, da jeg måtte begynne på ppiller i alderen av 16 år, pga ustabil menssyklus, at nå kommer jeg til å pule rundt 😂 Altså, det skjer jo ikke.

Anonymkode: 89ed9...a6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nok høyst sannsynlig det ja, hvis man trekker paralleller til jenter som tar p-stav som singel. I min erfaring ligger de ofte rundt mest.

Anonymkode: 3947e...7ed

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

hva er det for en logikk. Det er slik logikk som  min mor hadde, da jeg måtte begynne på ppiller i alderen av 16 år, pga ustabil menssyklus, at nå kommer jeg til å pule rundt 😂 Altså, det skjer jo ikke.

Anonymkode: 89ed9...a6f

Haha, enkelte kyr husker godt hvordan det var å være kalv.

Anonymkode: 3e268...757

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det tviler jeg sterkt på. Mange menn er ikke engang bekymret for sex uten kondom, så det setter ikke akkurat noe stopper 

Sant. Mannen min brukte aldri kondom årene før vi møttes. Aldri. Og han hadde flere ONS. Han skammer seg i dag og er heldig som har sluppet unna alt av sykdommer og smittsomme greier. Så var han i nesten 20 år langt forhold før meg etter den perioden. Han steriliserte seg da vi ble sammen fordi jeg ikke ønsket å bli gravid, og han ligger ikke rundt nå lenger 😛 

Anonymkode: 51bee...a6f

Skrevet

Siden muligheten for å etterlate seg bevis i form av barn ikke er tilstede. Hva tror dere? 

Anonymkode: fc992...fd2

Puler kvinner med spiral mere rundt?

Samme spørsmål.

• Nyttig 7
Skrevet

Det gjelder kvinner også. Selv har jeg ganske mye tilfeldig sex egentlig. Har blitt en god del kvinner opp igjennom. Jeg er nøye med kondombruk, og puler aldri noen uten. Men vedder på at laaangt over 90 % av de kvinnene jeg har hatt sex med kunne jeg pult uten kondom om jeg ville. I farta kommer jeg på to som har spurt meg om å bruke det. Og en del flere som har spurt meg om å droppe det... 

Anonymkode: bb0d5...49d

• Hjerte 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Puler kvinner med spiral mere rundt?

Samme spørsmål.

Noen kvinner puler i alle fall mer rundt når de har spiral.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er nok høyst sannsynlig det ja, hvis man trekker paralleller til jenter som tar p-stav som singel. I min erfaring ligger de ofte rundt mest.

Anonymkode: 3947e...7ed

Hva -helt spesifikt- er din erfaring? Hva har din rolle vært i forhold til disse kvinnene du har observert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sant. Mannen min brukte aldri kondom årene før vi møttes. Aldri. Og han hadde flere ONS. Han skammer seg i dag og er heldig som har sluppet unna alt av sykdommer og smittsomme greier. Så var han i nesten 20 år langt forhold før meg etter den perioden. Han steriliserte seg da vi ble sammen fordi jeg ikke ønsket å bli gravid, og han ligger ikke rundt nå lenger 😛 

Anonymkode: 51bee...a6f

Jeg var sånn selv, men skammer meg ikke, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg tok så store sjanser. Men det gikk jo begge veier, ekstremt få kvinner jeg har møtt som ønsket å bruke kondom. Og tror det er ganske vanlig, det ser man jo på kjønnssykdomstatestikk

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det gjelder kvinner også. Selv har jeg ganske mye tilfeldig sex egentlig. Har blitt en god del kvinner opp igjennom. Jeg er nøye med kondombruk, og puler aldri noen uten. Men vedder på at laaangt over 90 % av de kvinnene jeg har hatt sex med kunne jeg pult uten kondom om jeg ville. I farta kommer jeg på to som har spurt meg om å bruke det. Og en del flere som har spurt meg om å droppe det... 

Det har du rett i, etter min erfaring også. Kan knapt huske en dame som tok initiativ til kondom, men nå var jeg desverre like ille selv, men heldigvis gikk det bra 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen kvinner puler i alle fall mer rundt når de har spiral.

Årsaken til dette er spiralen, slik HI spekulerer i om vasektomi forårsaker polygami blant menn?

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Årsaken til dette er spiralen, slik HI spekulerer i om vasektomi forårsaker polygami blant menn?

Årsaken er vel at de har lyst til å pule rundt. Sprialen gjør dette mulig uten å være redd for å dra på seg unger med fedre man glemte å spørre om navnet på... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Årsaken er vel at de har lyst til å pule rundt. Sprialen gjør dette mulig uten å være redd for å dra på seg unger med fedre man glemte å spørre om navnet på... 

OK. Du mener altså polygamiet kom før spiralen. Spiralen er her ikke en årsak, men heller en tilrettelegger eller et avbøtende tiltak. Stemmer det? Hva baserer du antakelsen din på? Egen erfaring? Egne observasjoner? Artikler?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, enkelte kyr husker godt hvordan det var å være kalv.

Anonymkode: 3e268...757

Men glemmer ofte når de var kviger...

Anonymkode: 008f1...f45

Skrevet

Snok1 skrev (2 minutter siden):

OK. Du mener altså polygamiet kom før spiralen. Spiralen er her ikke en årsak, men heller en tilrettelegger eller et avbøtende tiltak. Stemmer det? Hva baserer du antakelsen din på? Egen erfaring? Egne observasjoner? Artikler?

Ja det stemmer. Og det er basert på egne erfaringer. Jeg vet at utvalget ikke er statistisk signifikant. Derav ordlyden i påstanden min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det stemmer. Og det er basert på egne erfaringer. Jeg vet at utvalget ikke er statistisk signifikant. Derav ordlyden i påstanden min. 

Takk for svar. Interessant. 

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Interessant. 

Men tenkt litt over det selv, sånn på et helt seriøst plan. 

Forekomsten av ubeskyttet tilfeldig sex i norge er jo skyhøy. Vi er et land som er skikkelig dårlig på kondombruk. Kvinner er etter min erfaring ikke noe bedre enn menn her, og tar sjelden inititativ til kondombruk. 

Tror du ikke kvinner som bruker prevensjon og ikke kan bli gravid, har lavere terskel for å ligge rundt?

Tror du de like lett hadde begitt set ut på like mye tilfeldig ubeskyttet sex, om de var en reel fare for at de ble gravid etterpå?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...