Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke vært snø i stavanger bergen ålesund trondheim oslo kristiansand telemark. Bare i nord. Husker jeg feil? Var det ikke masse snø flere plasser enn i nord? Spesielt innenlands i ålesund telemark og trondheim. Jeg vet at i stvg kommer det sjeldent før januar februar. Det virker som om vinteren kommer senere for hvert år nå. 

Anonymkode: bc5da...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var snø her på Nordvestlandet i slutten av november, men den lå ikke lenge.Ellers mener jeg det har vært snø flere steder i sør?  Nå er det 12+ og regn, savner ikke snøen!

Anonymkode: f5737...86d

Skrevet

Ingen snø her, fortsatt mildt 8-10 varmegrader. Sørlandskysten.

Anonymkode: 27488...f71

Skrevet

Var mye snø her i november (halvtime fra trondheim). Sånn typ 30 cm snø sikkert. Den forsvant igjen etter ett par uker 🥲

Anonymkode: 30503...3d2

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vinteren er varierer ganske mye. Høsten/vinteren 1999/2000 husker jeg at jeg skiftet til vinterdekk 6. januar (Oslo) for det var knapt frost før nyttårsskiftet. I 2009/2010 og 2010/2011 lavet snøen ned og la seg allerede i slutten av oktober og det var tosifret antall minusgrader i månedsvis. 

Vinteren 2019/2020 var derimot mild. Rett før pandemien var vi på vinterferie og plukket stemorsblomster og hestehov der hvor det vanligvis ville ha ligget masse snø på den tiden. Vinteren 2022/2023 var ganske normal med en del snø som kom i desember og noen skikkelige kuldeperioder. I fjor var det mildt og lite snø igjen. Husker jeg var på skogstur nyttårsaften i vanlige joggesko :)

Og sånn går nu tiden... Personlig klarer jeg meg helt fint uten mye snø og kulde :nigo: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For min del kan den holde seg unna til midten av april. Hater vinter og snø 😝 Det er ingenting positivt med det 😄

Bor på Østlandet. Her hvor jeg bor, er det 4-5 plussgrader og litt isete på veien. I Oslo er det bart og ikke antydning til snø. 

Endret av Mardina
Skrevet

Spinnvilt gjett: Klimaforandringer.

Anonymkode: 597b2...b8d

Skrevet

Liker godt at det er mildt og ikke minus med snø og is. Det er tryggere i trafikken. 

Anonymkode: 4acf5...392

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke vært snø i stavanger bergen ålesund trondheim oslo kristiansand telemark. Bare i nord. Husker jeg feil? Var det ikke masse snø flere plasser enn i nord? Spesielt innenlands i ålesund telemark og trondheim. Jeg vet at i stvg kommer det sjeldent før januar februar. Det virker som om vinteren kommer senere for hvert år nå. 

Anonymkode: bc5da...3c7

Ja, snøen pleier å komme i januar i Stavanger.

Men at det har vært 10 grader i desember i Stavanger slik som nå, den er ny. 

Anonymkode: b60c3...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...