Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har ikke vært snø i stavanger bergen ålesund trondheim oslo kristiansand telemark. Bare i nord. Husker jeg feil? Var det ikke masse snø flere plasser enn i nord? Spesielt innenlands i ålesund telemark og trondheim. Jeg vet at i stvg kommer det sjeldent før januar februar. Det virker som om vinteren kommer senere for hvert år nå. 

Anonymkode: bc5da...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var snø her på Nordvestlandet i slutten av november, men den lå ikke lenge.Ellers mener jeg det har vært snø flere steder i sør?  Nå er det 12+ og regn, savner ikke snøen!

Anonymkode: f5737...86d

Skrevet

Ingen snø her, fortsatt mildt 8-10 varmegrader. Sørlandskysten.

Anonymkode: 27488...f71

• Hjerte 1
Skrevet

Var mye snø her i november (halvtime fra trondheim). Sånn typ 30 cm snø sikkert. Den forsvant igjen etter ett par uker 🥲

Anonymkode: 30503...3d2

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vinteren er varierer ganske mye. Høsten/vinteren 1999/2000 husker jeg at jeg skiftet til vinterdekk 6. januar (Oslo) for det var knapt frost før nyttårsskiftet. I 2009/2010 og 2010/2011 lavet snøen ned og la seg allerede i slutten av oktober og det var tosifret antall minusgrader i månedsvis. 

Vinteren 2019/2020 var derimot mild. Rett før pandemien var vi på vinterferie og plukket stemorsblomster og hestehov der hvor det vanligvis ville ha ligget masse snø på den tiden. Vinteren 2022/2023 var ganske normal med en del snø som kom i desember og noen skikkelige kuldeperioder. I fjor var det mildt og lite snø igjen. Husker jeg var på skogstur nyttårsaften i vanlige joggesko :)

Og sånn går nu tiden... Personlig klarer jeg meg helt fint uten mye snø og kulde :nigo: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For min del kan den holde seg unna til midten av april. Hater vinter og snø 😝 Det er ingenting positivt med det 😄

Bor på Østlandet. Her hvor jeg bor, er det 4-5 plussgrader og litt isete på veien. I Oslo er det bart og ikke antydning til snø. 

Endret av Mardina
  • Liker 1
Skrevet

Spinnvilt gjett: Klimaforandringer.

Anonymkode: 597b2...b8d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Liker godt at det er mildt og ikke minus med snø og is. Det er tryggere i trafikken. 

Anonymkode: 4acf5...392

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke vært snø i stavanger bergen ålesund trondheim oslo kristiansand telemark. Bare i nord. Husker jeg feil? Var det ikke masse snø flere plasser enn i nord? Spesielt innenlands i ålesund telemark og trondheim. Jeg vet at i stvg kommer det sjeldent før januar februar. Det virker som om vinteren kommer senere for hvert år nå. 

Anonymkode: bc5da...3c7

Ja, snøen pleier å komme i januar i Stavanger.

Men at det har vært 10 grader i desember i Stavanger slik som nå, den er ny. 

Anonymkode: b60c3...18b

• Liker 1
Skrevet

det har faktisk vært hålkeføre her jeg flere ganger allerede! 

hvis det kommer en del snø (og deretter varmegrader) så smelter all denne snøen. Men det blir fremdeles hålkeføre og dritt. 

Anonymkode: 79660...9c3

Skrevet

Stavanger hadde jo glattå i begynnelsen av november mener jeg det var. Det er jo som regel lite snø her, blir bare glatt. Synes vi har hatt et strålende vintervær på vestlandet og savner overhodet ikke snøen. :D Beste desember på lenge, flott turvær.

Anonymkode: a6901...c55

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2025 den 13.39):

Fant en artikkel fra 2006

https://www.nettavisen.no/nyheter/historisk-snofattig-land/s/12-95-823767

Det er historisk lite snø i landet for å være desember måned. En må omtrent 70 år tilbake i tid for å oppleve en så usynlig kong vinter.

- Vi må kanskje tilbake til slutten av 1930-tallet for å finne et tilsvarende kart over snøtilstanden i desember, forteller statsmeteorolog Jan-Erik Johnsen ved Meteorologisk institutt til Aftenposten

Anonymkode: 93e30...9b0

Skrevet

Du har rett i at jorda og sola konstant er i endring og går i sykluser. Det har vært flere vintre i min livstid med lite eller ingen snø og det har også vært vintre med ekstreme mengder snø. Det er ikke sånn at det faller x cm hvert år. 

Anonymkode: 5fc53...268

Skrevet

Det er ingen snø her på innlandet hvor vi er over 300 meter over havet. Det har vært noen få cm, men det er borte igjen. Har i dag vært 8 grader her. Det normale er minusgrader her i desember. Vi opplever for første gang at det ikke blir hvit jul her.

Anonymkode: e32c2...bf1

Skrevet
Leo skrev (På 12.12.2025 den 13.30):

Hvordan vinteren er varierer ganske mye. Høsten/vinteren 1999/2000 husker jeg at jeg skiftet til vinterdekk 6. januar (Oslo) for det var knapt frost før nyttårsskiftet. I 2009/2010 og 2010/2011 lavet snøen ned og la seg allerede i slutten av oktober og det var tosifret antall minusgrader i månedsvis. 

Vinteren 2019/2020 var derimot mild. Rett før pandemien var vi på vinterferie og plukket stemorsblomster og hestehov der hvor det vanligvis ville ha ligget masse snø på den tiden. Vinteren 2022/2023 var ganske normal med en del snø som kom i desember og noen skikkelige kuldeperioder. I fjor var det mildt og lite snø igjen. Husker jeg var på skogstur nyttårsaften i vanlige joggesko :)

Og sånn går nu tiden... Personlig klarer jeg meg helt fint uten mye snø og kulde :nigo: 

Husker 2010! Var helt vilt med snø! Var også ekstremt kaldt 2008

Skrevet

Var maasssse snø i Trondheim for en mnd tid siden 

Skrevet

Sentrale østlandet her. Null snø og for det meste plussgrader. Jeg bor i byens snøhøl. I fjor måtte jeg ha hjelp for å måke meg ut  

Anonymkode: 84852...1f1

Skrevet

det var visst noe med se o to, husker ikke helt hva det var

Anonymkode: 54d85...d1e

Skrevet

Rart at klima forandrer seg🧐

Anonymkode: 5fee6...4e3

Skrevet

Må innrømme at jeg elsker dette. Det er så DIGG å slippe denne møkka-snøen. Nyter hvert sekund! 

Så vet jeg jo at det garantert kommer til slutt, men for hver eneste dag jeg får uten snøen, er jeg lykkelig :

Anonymkode: dd37d...844

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...