AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #1 Skrevet 12. desember 2025 Hei Disse var på tilbud for noen måneder tilbake. Jeg hadde helt glemt at jeg har kjøpt 3 flasker av denne. Disse gikk ut i oktober. Nå skal vi på juleferie snart og får ikke spist disse før ut i januar. Lurer på om disse kan fryses?? Anonymkode: 82317...fc0
m00na Skrevet 12. desember 2025 #3 Skrevet 12. desember 2025 De holder seg helt fint uten å fryses. Spesielt om de er uåpnet. De kan nok stå i åresvis 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #4 Skrevet 12. desember 2025 m00na skrev (6 timer siden): De holder seg helt fint uten å fryses. Spesielt om de er uåpnet. De kan nok stå i åresvis Åresvis??? Er du sikker? Anonymkode: 82317...fc0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #5 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åresvis??? Er du sikker? Anonymkode: 82317...fc0 Jeg tror m00na har rett. Hadde i hvert fall ikke hatt noen problemer med å bruke dem et år etter "best før"-dato. Forutsetter at de da ikke er blitt åpnet før. Lagre dem mørkt og noenlunde kjølig, og så i kjøleskap etter åpning. Anonymkode: b4b4f...4a2 1
m00na Skrevet 13. desember 2025 #6 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Åresvis??? Er du sikker? Anonymkode: 82317...fc0 Ja, disse sausene er stort sett sukker og salt. Det har evig lang holdbarhet. Best før dato er ofte kort, ikke for at maten ikke holder lenger, men av juridiske grunner. Kortere dato reduserer produsentens juridiske ansvar. Uåpnet er sausen hermetisert og vil nok forringes over tid, men om du åpner den om noen år og smaker vil du neppe merke stor forskjell. Men den bør oppbevares mørkt og kjølig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå