AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #1 Skrevet 11. desember 2025 Noen ganger er det bedre å omplassere katten enn å avlive den, og lurer på hva som var grunnen i ditt tilfelle? Anonymkode: 7a72b...5da
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #2 Skrevet 11. desember 2025 Katta var klin sprø, katte adhd eller noe. Anonymkode: 39c2e...7c0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #3 Skrevet 11. desember 2025 Hun likte meg ikke. Jeg elsket henne. Hun var vennlig med alle andre, men meg slo hun ettter, osv. Så likte hun seg bedre hos naboen og de elsket henne. Så hun fikk bolig der. Anonymkode: 85cf3...c65 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #4 Skrevet 11. desember 2025 Første katten jeg hadde omplassert jeg grunnet han hadde en hjerneskade og trengte derfor mer tilrettelegging, som jeg ikke kunne tilby. Kunne ikke særlig mye om katt da. Han kom til en person som har lang erfaring med katter med spesielle behov. Anonymkode: 02cd2...c52
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #5 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen ganger er det bedre å omplassere katten enn å avlive den, og lurer på hva som var grunnen i ditt tilfelle? Anonymkode: 7a72b...5da Spørsmålet er hvorfor man i det hele tatt snakker om å avlive en katt som tydeligvis ikke er så syk? Anonymkode: 7c1db...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #6 Skrevet 11. desember 2025 Jeg skal flytte fra boligfelt i utkanten av småby, til mest sannsynlig liten leilighet i dyr stor by til sommeren. Tenker den 12 år gamle katten vår skal få slippe å være med på det lasset. Hun er søt og sprek og finner seg garantert et nytt hjem i nærheten her. Håper iallefall det for henne. Anonymkode: 1bd87...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #7 Skrevet 11. desember 2025 Har ikke katt, så jeg har ikke omplassert noen katt! Hvorfor sier du det?? Anonymkode: de2b1...9db 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #8 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skal flytte fra boligfelt i utkanten av småby, til mest sannsynlig liten leilighet i dyr stor by til sommeren. Tenker den 12 år gamle katten vår skal få slippe å være med på det lasset. Hun er søt og sprek og finner seg garantert et nytt hjem i nærheten her. Håper iallefall det for henne. Anonymkode: 1bd87...8c8 Så dere skal dra fra henne?! Katter kan fryse ihjel, du vet det? Anonymkode: e3fa1...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #9 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal flytte fra boligfelt i utkanten av småby, til mest sannsynlig liten leilighet i dyr stor by til sommeren. Tenker den 12 år gamle katten vår skal få slippe å være med på det lasset. Hun er søt og sprek og finner seg garantert et nytt hjem i nærheten her. Håper iallefall det for henne. Anonymkode: 1bd87...8c8 Klassisk eksempel på at det er altfor mange som ikke burde ha på seg ansvaret for et annet levende vesen! Anonymkode: 7c1db...ae6 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #10 Skrevet 11. desember 2025 Første katten omplasserte jeg fordi den fikk juling omtrent hver dag av en svær nabokatt. Fikk heldigvis omplassert den hos familie uten nære naboer, katten stortrivdes og ble 18 år gammel! Jeg besøkte den ofte. 2. katten jeg måtte omplasseres likte ikke hunden vår. Hunden er verdens snilleste, så rart katten ikke godtok den. Så den ble veldig stresset, vi tok den med til dyrelege flere ganger i håp om råd osv, prøvde for som skulle roe ned stresset til katten, uten hell. Katten stresset og sov sjelden, så vi tenkte til slutt at dette ikke gikk lenger. Forferdelig trist for vi var så glad i katten, fikk den som kattunge og hadde den i 2 år. Vi ble enige om å finne noen uten hund, og brukte lang tid på å finne ny eier. Heldigvis fant vi noen som virkelig passet for katten vår, og den lever lykkelig der 😊 Skal ikke ha flere katter, har hatt katter hele livet, men ser jo at katter har like mye ulikheter som oss mennesker, og det er dessverre ikke alltid en match. Hunden er nå 8 år og vi er ferdig med dyr når tiden er over for hunden vår. Anonymkode: 34d52...0b9 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #11 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skal flytte fra boligfelt i utkanten av småby, til mest sannsynlig liten leilighet i dyr stor by til sommeren. Tenker den 12 år gamle katten vår skal få slippe å være med på det lasset. Hun er søt og sprek og finner seg garantert et nytt hjem i nærheten her. Håper iallefall det for henne. Anonymkode: 1bd87...8c8 Jeg håper du prøver å omplassere henne? Det finnes mange grupper på Facebook Anonymkode: f88d7...333
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #12 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørsmålet er hvorfor man i det hele tatt snakker om å avlive en katt som tydeligvis ikke er så syk? Anonymkode: 7c1db...ae6 Adferdsproblemer Ts Anonymkode: 7a72b...5da
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #13 Skrevet 12. desember 2025 Hun hylte hele nettene, enten fordi hun ville ut eller fordi hun ville inn. Om hun var ute gikk hun frem og tilbake rundt huset og mjauet høylytt og vekket ikke bare oss men naboene. Det samme innendørs om natta. Vi bor i rekkehus og det var så ille at naboene klaget selv når hun var inne om nettene. Hun ble omplassert til en gård. De hadde kattedør så hun kunne komme og gå som hun ønsket og ingen naboer å plage om natta😅 Veldig koselig og sosial katt, men sta som et esel når hun ikke fikk viljen sin. Anonymkode: 690f9...c70
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #14 Skrevet 12. desember 2025 Hun trivdes ikke sammen de andre kattene og hunden, og begynte å tisse og bæsje overalt. Ødela møbler og klær Nå lever hun livet som alenepus hos et eldre ektepar ❤️ Anonymkode: 7b240...76b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #15 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 23.13): Klassisk eksempel på at det er altfor mange som ikke burde ha på seg ansvaret for et annet levende vesen! Anonymkode: 7c1db...ae6 Tror ikke de har tenkt å reise fra katten altså, men omplassere den til noen i området. Ts Anonymkode: 7a72b...5da
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #16 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hun hylte hele nettene, enten fordi hun ville ut eller fordi hun ville inn. Om hun var ute gikk hun frem og tilbake rundt huset og mjauet høylytt og vekket ikke bare oss men naboene. Det samme innendørs om natta. Vi bor i rekkehus og det var så ille at naboene klaget selv når hun var inne om nettene. Hun ble omplassert til en gård. De hadde kattedør så hun kunne komme og gå som hun ønsket og ingen naboer å plage om natta😅 Veldig koselig og sosial katt, men sta som et esel når hun ikke fikk viljen sin. Anonymkode: 690f9...c70 Høres ut som en katt med løpetid. Anonymkode: 074ef...5a4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #17 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Høres ut som en katt med løpetid. Anonymkode: 074ef...5a4 Hun ble sterilisert før hun fikk sin første løpetid. Anonymkode: 690f9...c70
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #18 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun ble sterilisert før hun fikk sin første løpetid. Anonymkode: 690f9...c70 Steriliserte katter har fremdeles løpetid, de kan bare ikke bli drektige. Kastrerte katter har derimot ikke løpetid, siden livmor og eggstokker er fjernet. Anonymkode: cda62...ca7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #19 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Steriliserte katter har fremdeles løpetid, de kan bare ikke bli drektige. Kastrerte katter har derimot ikke løpetid, siden livmor og eggstokker er fjernet. Anonymkode: cda62...ca7 Jeg blander alltid disse to. Hun fjernet alt og hadde ikke løpetid. Hun var bare en veldig energisk og sta pus som visste hva hun ville. Anonymkode: 690f9...c70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå