AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #21 Skrevet 11. desember 2025 Spørs på katten. Kjenner ei som tok til seg en som hadde gått hjemløs over flere år, og den katten er livredd for å gå utendørs. Anonymkode: 722ac...4ba
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #22 Skrevet 13. desember 2025 Katten min er døv og må derfor være innekatt. Han har 120 kvm boltreplass, mange høyder han kan klatre i, kloremuligheter osv. Han blir lekt med 30-60 minutter hver dag. Får masse kos. Det er alltid noen hjemme (vi jobber hjemmefra). Og vi går tur med han i sele hver dag. Men en slektning ordnet seg innekatt, og lot katten bare drive rundt inne. Ikke noen lek, ikke aktivisering eller lignende. Familien ble frustrerte fordi katten var "gal". Det mener jeg er dyreplageri. De bestemt seg heldigvis for å gi bort katten, og den skal ha kommet til et godt hjem (forhåpentligvis). Hvis man skal ha katt, må man gjøre jobben med å skape et så godt liv for katten som mulig, tenker jeg. Og ansvaret/jobben er nok større når man har innekatt. Anonymkode: 703a1...ab5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #23 Skrevet 13. desember 2025 Jeg har lest mye om det da vi skaffet oss en katt - og vi bodde i en leilighet. Vi endre opp med å bo i den leilighet i 6 år til, etter at vi skaffet katten, før vi flyttet til et hus der katten kunne gå inn. Men hun ble så vant, at hun bor aldri langt, bare på terrasse eller rett på trappa, og går aldri lengre. Hun er nå 16 år gammel, så hun hadde ti år på å å venne seg å bli en utekatt, men det er ikke noe for henne Anonymkode: 2c3d7...9d0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #24 Skrevet 13. desember 2025 Jeg har innekatt, i den forstand at jeg går tur med han i bånd. Han er vant til dette fra han var liten og liker å gå tur. Vi går ofte tur. Men vi er inne på natta. Jeg syns ikke det er dyreplageri. Anonymkode: 4c9ef...950 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå