AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Hva legger dere mandelen i som dere spiser? Vet noen gjør det med annen enn risgrøt eks annen dessert. Hvilken dag og hvilket måltid er det? Julaften, lille julaften romjulen etc. Og gir dere mandelen bevisst til barn, på rundgang eller er det helt tilfeldig hvem som får den? Anonymkode: 91ce4...f25
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Riskrem! Julaften! Vi jukser ikke, barna får lære om flaks i praksis. Anonymkode: b9882...e5f 14
Daisy-love Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden En del av familien praktiserer i risgrøt, men jeg er ikke vokst opp med det selv. Vi hadde i multekremen til dessert på kvelden, og barn fikk ikke forrang. Nå er det enten i grøten eller ikke noe.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Risgrøt som spises som kveldsmat lillejulaften. Anonymkode: e4d70...a15 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Vi har det lille julaften. Mandelen går alltid til den yngste rundt bordet, noe jeg ikke skjønte før jeg var kanskje 25 år gammel. Jeg trudde lillebroren min og fetteren min bare hadde flaks. Anonymkode: 8d525...157 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Vi spiser grøt til lunsj julaften. Det er helt tilfeldig hvem som får mandelen. Anonymkode: d0794...18a 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden I riskrem som dessert på julaften. Helt tilfeldig hvem som får mandelen siden den puttes oppi bollen og røres rundt før servering. Anonymkode: dce0b...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden I riskrem etter julemiddagen! Helt tilfeldig hvem som får hvilken skål. Og hvem som får mandel. Bortsett fra det året alle plutselig fikk mandel 😂 Anonymkode: ff805...17f
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden I risgrøt. Til lunsj julaften. Legges i første runde/serveringsskål, slik at den ikke blir liggende igjen i restene. Gaven er alltid en quizbok - til felles underholdning. Så handler ikke om små og store, men alltid litt stas å få mandelen. Anonymkode: fe17a...653 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi spiser grøt til lunsj julaften. Det er helt tilfeldig hvem som får mandelen. Anonymkode: d0794...18a Enig! Anonymkode: 14193...e68 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Vi har risengrynsgrøt til lunsj, rundt 13:00. Vi hiver mandelen oppi grøtkjelen og rører rundt. Tilfeldig hvem som får den. Barn har godt av å ikke få spesialbehandling. Anonymkode: ddbd5...212 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden I riskrem på en førjulsmiddag. Hvis mannen får den gir han premien til en av sine sønner som begge er over førti år... Anonymkode: 36920...9cf
DesmondMiles Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har det lille julaften. Mandelen går alltid til den yngste rundt bordet, noe jeg ikke skjønte før jeg var kanskje 25 år gammel. Jeg trudde lillebroren min og fetteren min bare hadde flaks. Anonymkode: 8d525...157 Gud, så kleine foreldre det har vært i din familie.😂 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Vi har risgrøt til lunsj før kirken. Da er hele storfamilien samlet. Vi har to mandler. En som pleier å gå til eldstemann og en som er helt tilfeldig Anonymkode: 93d80...e7b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Spiser riskrem til lunsj på lille julaften. Når ungene var små var det alltid de som fikk mandelen(e). Nå når de går på barne- og ungdomsskolen er det helt tilfeldig hvem som får den. Det gøyeste er at ingen av de liker marsipangris, men de vil alltid vinne selv om de gir bort grisen til de voksne 😂 Anonymkode: 911de...178
micromaya Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Riskrem! Julaften! Vi jukser ikke, barna får lære om flaks i praksis. Anonymkode: b9882...e5f Samme her! Og selv om alle er stapp mette og egentlig ikke orker dessert, så må vi igjennom det ritualet. Tar riskremen litt senere på kvelden nå som ingen av barna er små lenger. Vinneren får en stor marsipangris – men jeg syntes ideen om quizbok hørtes litt morsommere ut :).
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Riskrem som dessert på julaften. Helt tilfeldig hvem som får da den røres inn i kremen før servering. Anonymkode: 985fa...aa7
Sago Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Vi har ikke hatt det hvert år, men når vi har hatt det, har det vært i riskremen til dessert. Som regel ikke på selve julaften da er det nok annet, men i en middag en gang i romjula. Mandelen legges i en av skålene slik at vi er sikre på at den ikke blir liggende igjen i bollen, men det er tilfeldig hvem som får hvilken skål.
Arkana Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Mandel i risgrøten som spises lille julaften. Det er tilfeldig hvem som får mandelen. Sjokoladenisse som premie siden flere ikke liker marsipan.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden Risgrøt på lille julaften. Favoriserer ingen, her kan alle vinne. Anonymkode: 5c31b...458
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå