Gå til innhold

Hvordan finne adresse til en person?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvordan man kan finne adressen til en person som ikke er å finne på Gulesider, 1881 etc. 

Jeg har fullt navn og telefonnnummer, vet kommunen hen bor i og vet at personen eier sin egen bolig. 

Noen tips? Ikke ulovlige/lyssky måter, men rett og slett hvordan man kan finne adressen uten å spørre vedkommende da det gjelder en overraskelse. Personen har flyttet relativt nylig så felles kjente har ikke eksakt adresse, vet kun området og det er for mange boenheter i nærområdet til at jeg kan søke opp tilfeldige adresser i Eiendomsregisteret. 

Anonymkode: 88f1c...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg lurer på hvordan man kan finne adressen til en person som ikke er å finne på Gulesider, 1881 etc. 

Jeg har fullt navn og telefonnnummer, vet kommunen hen bor i og vet at personen eier sin egen bolig. 

Noen tips? Ikke ulovlige/lyssky måter, men rett og slett hvordan man kan finne adressen uten å spørre vedkommende da det gjelder en overraskelse. Personen har flyttet relativt nylig så felles kjente har ikke eksakt adresse, vet kun området og det er for mange boenheter i nærområdet til at jeg kan søke opp tilfeldige adresser i Eiendomsregisteret. 

Drite i å overaske, når vedkommende ikke ønsker å ha sin adresse offentlig, så er det av en grunn. Om denne personen ønsker deg i livet sitt, så regner jeg med dere er på tlf lista til hverandre. Er du ikke der, så skal ikke du overaske med noe som helst. Respektere det , og holde deg laaaangt unna

Anonymkode: 58370...abf

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håper, at personen det gjelder, får aldri "overraskelsen" din 🤡

Anonymkode: a0c3b...917

• Liker 2
Skrevet

Har du nummeret så sender du jo bare en melding og spør etter den nye adressa?

Kjenner du vedkommende bør ikke det være noe problem. Om du skal sende de en overraskelse trenger du jo ikke si at du skal sende noe i posten, bare at det er kjekt å ha adressa for fremtiden, eller at du er nysgjerrig på hvor de bor nå og gjerne vil sjekke det ut på et kart.

Kjenner du de ikke godt nok til at det er naturlig å ha en slik samtale? Da tenker jeg du bare skal drite i det og la vedkommende være i fred. 

Anonymkode: 6c08f...34d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Spør direkte - i disse dager kan du jo "skylde" på julekort om du føler du trenger en forklaring (og om dere ikke er nære nok til at det er naturlig,  er det sannsynligvis lurt å revurdere om en overraskelse er en kjempeidé, uansett hva den er).

Jeg spurte en venninne om adressen hennes noen dager før hun fylte rundt år - hun ble fortsatt overrasket da blomsten kom på dagen..

• Liker 3
Skrevet

Det er selvfølgelig ingen som bør tipse om hvordan man kan gjøre dette. 

Anonymkode: 4e827...dac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror løsningen er å spørre den det gjelder. Det er ikke lett å finne adressen hvis den ikke finnes i telefonkatalog-sidene på nettet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ikke greit ut uansett å snill du liksom skal være. 

Anonymkode: 2ae22...050

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

TS få deg et liv. 

Anonymkode: 2ae22...050

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du finner jo grunnboksutskrift på kartverket. Logger du inn med bankid kan du sjekke ganske mange enheter kjapt. Men du blr ha snevret det inn til 20-30 enheter først da, men det kan du gjøre med omvendt søk på gulesider feks.

Anonymkode: 48f73...d6c

Skrevet

Takk for svar. :) Ville bare høre om det var en lovlig måte å finne adressen på uten å spørre da jeg tror det vil røpe noe av overraskelsen. Men hvis eneste måte er å sjekke flere hundre borettslagsandeler så tror jeg heller at jeg spør så får overraskelsesmomentet være ;) 

TS

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er klart: du får ikke helt denne effekten: 

image.png.17d270d2b91f8036cb10e732c8a8b455.png

Anonymkode: ed4bd...7ca

• Liker 3
Skrevet

Eiendomsoverdragelser i lokalavisa kanskje, men det står vel gjerne bare et andelsnr. og gnr. og bnr. 

Anonymkode: 2d0e6...a7b

Skrevet

Ikke svar denne personen. Det kan godt være det er en stalker. 

Anonymkode: b470a...f39

• Liker 1
Skrevet

En god stalker vet hvordan man finner ut av ting. 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje en farlig eks. Eller et farlig familie medlem.

Anonymkode: b470a...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Eiendomsoverdragelser i lokalavisa kanskje, men det står vel gjerne bare et andelsnr. og gnr. og bnr. 

Nei, adressen pleier å stå, men mulig vedkommende bare leier.

Anonymkode: 93110...28e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, adressen pleier å stå, men mulig vedkommende bare leier.

Anonymkode: 93110...28e

Nå skrev jo ts i hi at vedkommende eier egen bolig 😎

Anonymkode: 7b765...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...