Mrs. K Skrevet 6. april 2006 #21 Skrevet 6. april 2006 Ellers kan dyre trær bli ødelagt fordi pus bruker det som klorestativ, har også hendt, og da snakker vi noen hundrelapper for et nytt et. ← Da kan man sette opp et stativ med hønsenetting rundt inntil treet har blitt så stort at det tåler kloring.
Gjest Besøkende Skrevet 8. april 2006 #22 Skrevet 8. april 2006 I hele vinter har to nabokatter brukt området rundt huset vårt som leke\parreplass, og nå som snøen begynner å forsvinne, ser vi resultatet: Kattedritt på verandaen og endel steder i hagen.(Og MYE også!) Vi har små barn som leker ute, og synes dette er guffent! I vårt borettslag tilsier reglene at det er kun lov med innekatt, men noen har utekatt allikevel. Hvordan står vi i forhold til dette, når det i utgangspunktet ikke er lov til å ha utekatt her? Vi har tatt bilde av dritten, og skal sende sak til styret, men ønsker også å ta det opp med naboene. Burde ikke de komme å plukke opp dritten slik bikkjeeierne gjør? Jeg gruer meg til våren når kattenes ekskrementer begynner å vises i sandkassen her også! Burde ikke naboene ha toalett til katten inne, slik at den ikke bruker hagene som toalett?
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #23 Skrevet 8. april 2006 I hele vinter har to nabokatter brukt området rundt huset vårt som leke\parreplass, og nå som snøen begynner å forsvinne, ser vi resultatet: Kattedritt på verandaen og endel steder i hagen.(Og MYE også!) Vi har små barn som leker ute, og synes dette er guffent! I vårt borettslag tilsier reglene at det er kun lov med innekatt, men noen har utekatt allikevel. Hvordan står vi i forhold til dette, når det i utgangspunktet ikke er lov til å ha utekatt her? Vi har tatt bilde av dritten, og skal sende sak til styret, men ønsker også å ta det opp med naboene. Burde ikke de komme å plukke opp dritten slik bikkjeeierne gjør? Jeg gruer meg til våren når kattenes ekskrementer begynner å vises i sandkassen her også! Burde ikke naboene ha toalett til katten inne, slik at den ikke bruker hagene som toalett? ← Vet du hvem som har kattene da? Det er jo ikke nødt til å være katter fra borettslaget selv om de holder til der.. Det er bare å ha presenning over sandkassa så blir ikke den brukt som toalett, trodde de fleste visste det.. Jeg skjønner at det er kjipt å få kattebæsj på tomta si, men er det snakk om katter så går de vanligvis ikke inn igjen når de må på do..(bortsett fra mine da.. men mest om vintern). Katteiere har ingen plikt til å plukke opp bæsjen etter kattene sine. Hadde jeg sett at mine sto og dreit i hagen til naboen så hadde jeg gått og shina der..
Gjest Besøkende Skrevet 8. april 2006 #24 Skrevet 8. april 2006 Ja, vi har observert to katter som tilhører to naboer i borettslaget, og de er lett å kjenne igjen. Ja, vi vet hvem som eier dem også. Igjen: I borettslagets husregler står det at det kun er lov til å ha innekatt,- betyr ikke dette noe for våre rettigheter til å slippe å ha naboens dritende katter i hagen vår?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #25 Skrevet 8. april 2006 Vet du hvem som har kattene da? Det er jo ikke nødt til å være katter fra borettslaget selv om de holder til der.. Det er bare å ha presenning over sandkassa så blir ikke den brukt som toalett, trodde de fleste visste det.. Jeg skjønner at det er kjipt å få kattebæsj på tomta si, men er det snakk om katter så går de vanligvis ikke inn igjen når de må på do..(bortsett fra mine da.. men mest om vintern). Katteiere har ingen plikt til å plukke opp bæsjen etter kattene sine. Hadde jeg sett at mine sto og dreit i hagen til naboen så hadde jeg gått og shina der.. ← Presenning over sandkassen? Vanskelig når den er veldig stor, har sklie, husker og andre lekeapparat der, og brukes året rundt..........! Det verste jeg vet er å stå der om våren og kjenne denne grusomme stanken, og ikke se hvor dritten er, amn vite at barnet mitt kan trå eller sette seg opp i det hvert øyeblikk.....!!!
Gjest Besøkende Skrevet 8. april 2006 #26 Skrevet 8. april 2006 Jeg har forresten funnet svaret selv! På borettslagets nettsider står en dyreholdserklæring som dyreeiere forplikter seg til å fylle ut når de flytter hit. Der forplikter de seg bla. til å lufte dyret i bånd ute, utenfor borettslagets område. (Gjelder også katt), plukke opp evt. ekskrementer etter dyret..... Dersom det kommer klager på dyret angående lukt, bråk, eller sjenerende atferd på annen måte, forplikter eieren seg til å fjerne dyret fra leiligheten.(!) Ganske harde regler, men når de velger å bo her, så er det slik! Jeg skal gi naboene en sjanse til å følge reglene her ved å snakke direkte til dem,- hvis ikke de er intressert i det blir det sak til styret!
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #27 Skrevet 8. april 2006 Presenning over sandkassen? Vanskelig når den er veldig stor, har sklie, husker og andre lekeapparat der, og brukes året rundt..........! Det verste jeg vet er å stå der om våren og kjenne denne grusomme stanken, og ikke se hvor dritten er, amn vite at barnet mitt kan trå eller sette seg opp i det hvert øyeblikk.....!!! ← Jeg tenkte på sånne vanlige sandkasser jeg.. Ikke slott av noe slag.. Det som lukter verst er kattetiss, ikke kattemøkk. Kattetisset er ikke så lett å fjerne.. Bra du gir dem sjanse til å ende seg hvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå