Gå til innhold

Nabo katten

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Naboen sin katt bruker hagen min som toalett :frustrert:

Jeg jager den når jeg ser den, men som oftes har den fått tid til å gjøre sitt fornødne.

Jeg er ikke glad i katter, og slettens ikke kattedrit.

Naboen og datteren var inne i hagen i går og datteren utbrøt:

" asj, se all den bæsjen".

Jeg svarte da " Ja når skal dere fjerne den"

Jeg mener at det er naboen som bør fjerne dritten, siden det er deres katt, men hun sier bare at det er ikke båndtvang på katter.... :sur:

JEG VET DET... Men det er fremdeles deres katt som skiter ned hagen min..

Jeg :kvalm: av kattedritt og orker ikke å ta idet, eller kanskje jeg skal finne en spade og hive det over hekken? :sjarmor:

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lett, men kan du ikke snakke med naboen og spørre om de kan ta det opp?

Jeg har katt, og jeg håper at mine naboer kommer til meg før de sprekker, og jeg tar gjerne opp dritten etter min egen katt men jeg har ikke lyst til å snoke rundt i andres hager for å sjekke/lete.

Jeg følger med på hvor han går og jeg tror ikke han bruker hagen deres (han løper alltlid over til skogen), men jeg plukker gjerne opp hans og andre katters drit og betaler for Get-Off o.l. produkter hvis han er til sjenanse for noen.

Ikke vent til du eksplodere, gå bare å snakk med dem nå.

Gjest Binna
Skrevet

Hadde det vært min nabo som hintet til om jeg kunne plukke opp etter katta mi på hennes eiendom hadde jeg gjort det uten å blunke! Katter har ikke båndtvang, men det er greit å prøve å gjøre sitt beste allikevel.

Jeg har ikke dette problemet nå hvertfall, kattene kommer inn for å drite og så vil de ut igjen med en gang..

Skrevet

Nå er ikke våre katter ute enda og jeg uttaler meg om personlig mening.. Bare så det er sagt.

Da vi kjøpte hus, flyttet vi til et boligstrøk med masse småbarnsfamilier og enormt mange katter. Det var frivillig.

Vi lagde blomsterbedd i hagen - helt frivillig. Og vi var klare over at ny og god jord er en utmerket plass for pus å gå på do. Ja, det er kattedritt i blomsterbedet vårt, men ærlig talt. Jeg er ikke invalid. Klarer å plukke opp dette selv, jeg.

Dette er jo nesten noe man må regne med når man bor på en slik plass.

Hører folk klager over kattebæsj i blomsterbedd og i sandkasser.

I blomsterbedd får man ta ansvaret selv for å holde dem unna. Finnes produkter som er egnet for dette. Eller dropp blomsterbedet hvis det er så ille at dere ikke kan plukke det opp selv.

Sandkasser.. lag dere et lokk.. Katten ser da ikke forskjell på et blomsterbed, sandkasse, kattedo og midt i skogen.

Helt ærlig, så plager det meg mer at nabobarna hyler og bråker hele sommeren, slik at man nesten ikke kan ha vinduer og dører oppe(Det er faktisk så ille at frøken under oss, ikke kan lufte når de fem søte små er i den bittelille nabohagen). Men igjen. Vi flyttet til et slikt område frivillig.. ;)

Skrevet

Legg ut møllkuler i blomsterbedene, så holder kattene seg unna.

Gjest gjest1
Skrevet

He he, jeg tror nok ikke at jeg blir uvenn med naboen.

Jeg har sagt til henne flere ganger at dritten plager meg,

og jeg vet det er hennes katt, så kommer jeg nok snart til å pælme

dritten over hekken ;)

Du som sier at jeg har valgt å bo slik jeg bor......Hva er alternativene?

Å sammenligne småfolk med kattedritt......

:riste:

Skrevet

Hvis du har hage, har du sikkert også kompostbinge. Hiv dritten opp i der - det er gjødsel.

Skrevet

dritten over hekken  ;)

Du som sier at jeg har valgt å bo slik jeg bor......Hva er alternativene?

Å sammenligne småfolk med kattedritt......

:riste:

Blokkleilighet uten hage? Eller bo på landet..

Ingen har vel sammenlignet kattetdritt med småfolk.. Var snakk om å sammenligne ting som irriterer. ;)

Men det er jo helt greit. Sleng over dritten til henne;) Så er du iallefall kvitt den.

Gjest gjesta
Skrevet

jeg hater også kattedritt og hadde nok sagt ifra til naboen dersom det ble ille. Som f. eks hjemme hos foreldrene mine: der dreit nabokatta på gelenderet på verandaen. Det blir litt drøyt synes jeg og da burde vi sagt i fra til naboen så hun kunne ta det vekk om det skjedde flere ganger. Springer ikke over din på grunn av en gang.

Ellers kan dyre trær bli ødelagt fordi pus bruker det som klorestativ, har også hendt, og da snakker vi noen hundrelapper for et nytt et.

Gjest Gjest_slurry_*
Skrevet
Ellers kan dyre trær bli ødelagt fordi pus bruker det som klorestativ, har også hendt, og da snakker vi  noen hundrelapper for et nytt et.

Ja, det har gått hardt utover trampolinen til datteren min...

Gjest Gjest
Skrevet

Siden katter går løst er det jo umulig å kunne spore hvilken katt som har gjort fra seg i hagen din (selv om sannsynligheten selvsagt er større for at det er nabokatten). med tanke på hvor mange hjemløse katter som finnes (over 10.000 bare i Oslo), kan det også være andre katter som har vært i hagen din.

Katter har instinkt å grave ned dritten etter seg. Hvis katten ikke gjør dette kan det skyldes at katten har et adferdsproblem. Men katter lar også bevisst være å grave ned avføring for å markere et område. Typisk er at de legger fra seg dritten på et åpent sted, gjerne litt høyt. Katter som markerer på denne måten er teritorielle, og som regel skyldes denne adferden at de er fulle av hormoner som styrer adferden deres. Å be naboen om å kastrere katten vil kunne hjelpe på dette.

Og å skulle skylde på katter for at de ødelegger trærne som står i hagen blir kanskje litt drøyt?

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg tror du kan få kjøpt på plantasjen du kan legge ut i hagen. Mener å huske det heter "fytti katta" eller noe ;)

Gjest gjesta
Skrevet
dette.

Og å skulle skylde på katter for at de ødelegger trærne som står i hagen blir kanskje litt drøyt?

er ikke drøyt når du ser katta bruke treet som klorestativ... er et dyrt tre som er plantet i et blomsterbed. Hadde det vært grana i hagen hadde jeg ikke klagd men...

Skrevet
er ikke drøyt når du ser katta bruke treet som klorestativ... er et dyrt tre som er plantet i et blomsterbed. Hadde det vært grana i hagen hadde jeg ikke klagd men...

Du får sette opp en plakat til pus da.. :sjarmor:

Tror du en katt ser forskjell på ditt dyre tre og grana? Skulle ønske det selv til tider, når katten bruker trebærebjelken som klorestativ i stedet for det hun skal bruke..

Gjest gjesta
Skrevet

jeg skjønner jo at katter ikke ser forskjell på hvor de klorer og legger fra deg dritt. og har aldri og vil aldri være slem eller kaste noe etter en katt heller om den gjør sånt.

Er bare mer hunde menneske og dte er så dumt at katter kan bare gå rundt å gjøre hva de vil uten at eiere kan klandres,( jeg synes ikke at eiere kan klandres) men med hunder blir det bråk om den er i nabohagen...

:roll:

Skrevet

dritten over hekken  ;)

For å si det slik, pælmer du dritten over hekken, så er du garantert uvenn med naboen. Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Om det plager DEG så fryktelig, flytt til en kattefri plass.

Gjest Binna
Skrevet
jeg skjønner jo at katter ikke ser forskjell på hvor de klorer og legger fra deg dritt. og har aldri og vil aldri være slem eller kaste noe etter en katt heller om den gjør sånt.

Er bare mer hunde menneske og dte er så dumt at katter kan bare gå rundt å gjøre hva de vil uten at eiere kan klandres,( jeg synes ikke at eiere kan klandres) men med hunder blir det bråk om den er i nabohagen...

:roll:

Nå er det jo stor forskjell på en løs hund driver med og hva en løs katt driver med. Syns jeg ser meg selv gå tur med en katt i bånd på hver arm...

Skrevet
Syns jeg ser meg selv gå tur med en katt i bånd på hver arm...

Nå det skal være sagt, gå tur med katt i bånd er intet problem. Min nå avdøde og høyt elskede pus var innekatt, som ble luftet i bånd på lik linje med hunden vår. Katten elsket det. Men, det er nok en fordel å venne katten til det når den er liten....

Gjest Gjest
Skrevet

Er nabokatten som klorer på treet kastrert da? Kvessing av klær er faktisk en form for markering (katter har duftkjertler under potene), og hvis katten klorer så mye på treet ditt vil jeg tro det kan skyldes territoriell adferd som kan forvsvinne ved kastrering. Snakk med naboen om dette du!

Nå det skal være sagt, gå tur med katt i bånd er intet problem. Min nå avdøde og høyt elskede pus var innekatt, som ble luftet i bånd på lik linje med hunden vår. Katten elsket det. Men, det er nok en fordel å venne katten til det når den er liten....

Som du sier må katten vender til dette fra de den er liten. En katt som har vært utekatt hele livet kan ikke få begrenset sin frihet med bare å bli luftet i bånd. Vi prøvde en gang på hytta å lufte katten i bånd. Da ble hun spinnvill, og ville ikke ha noe av å gå i bånd..

Skrevet

Er nabokatten som klorer på treet kastrert da? Kvessing av klær er faktisk en form for markering (katter har duftkjertler under potene), og hvis katten klorer så mye på treet ditt vil jeg tro det kan skyldes territoriell adferd som kan forvsvinne ved kastrering. Snakk med naboen om dette du!

Min katt er kastrertog bruker alikevel opp mange klorebrett i året hjemme.

Kanskje du kan be din nabo om å kjøpe det og la katten bruke den i sitt eget hjem. Kan hende h*n da ikke klorer så mye på ditt tre.

Jeg har ikke hørt at kloringen kommer av markering/territorell adferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...