Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #21 Skrevet 3. april 2006 Sex har ikke vært så mye på dagsorden her i gården enno. Men vi har snakket mye om pubertet, mens, kropp, bryst osv. Og jeg har brukt ord som underliv, kjønnslepper, rompe, skjede, klitoris, penis, testikler, livmor; dvs de samme ord som jeg bruker om det er en voksen jeg snakker med. (Har ikke får vane å si hverken k** eller f***e........)
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #24 Skrevet 5. april 2006 Her i huset sier vi mensen, penis, fitte, knulle. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor det skal være så ille.
Lemming Skrevet 5. april 2006 #25 Skrevet 5. april 2006 Her i huset sier vi mensen, penis, fitte, knulle. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor det skal være så ille. ← Du om det...
Thomasine Skrevet 5. april 2006 #26 Skrevet 5. april 2006 Her i huset sier vi mensen, penis, fitte, knulle. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor det skal være så ille. ← Penis - Fi**e?? Ikke helt samme sjangeren, vel...? Hadde en voksen snakket slik til meg ville jeg reagert... Måte på ordspråk... Ille at barn og unge benytter slike, men at voksne mennesker godtar det er verre...
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. april 2006 #27 Skrevet 5. april 2006 Godt å lese denne tråden. Jeg har nemlig ei venninne som snakker om kukk, fitt og knulle med sønnen sin som går i 1. klasse. Jeg synes det er litt voldsomt å lære barna sine den slags ord i så ung alder. ← Jeg ser ikke problemet med det, jeg foretrekker å kalle en spade for en spade. Da jeg vokste opp lærte jeg dialektord som er tilsvarende pikk, fitte og pule, men også at ord som penis, vagina, samleie betyr det samme, og det har fungert helt fint for meg. Barna legger ikke noe mere i dette enn man gjør når man lærer dem det.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #28 Skrevet 11. november 2006 Det er viktig at unger lærer seg å banne, si f.eks fitte og pikkskalle og "knull meg i ræva". Ellers kommer han/hun til å bli mobbet på skolen, og det er verre. Ordene vil han lære uansett, bedre om det kommer av foreldrene imho.
Helen Skrevet 12. november 2006 #29 Skrevet 12. november 2006 Jeg har en sønn i 1 klasse, han har lært alle de stygge ordene som finnes tror jeg. De har han lært av min halvbror på 14 år. Hver gang han har vært hos bestefar kommer det noe nytt. Vi prøver bare å overhøre det, men det er ikke bestandig så lett. Jeg har tatt det opp med faren min og samboeren pluss min bror, men det hjelper ikke da min bror stort sett bruker stygge ord hele tiden.
Thomasine Skrevet 12. november 2006 #30 Skrevet 12. november 2006 Det er viktig at unger lærer seg å banne, si f.eks fitte og pikkskalle og "knull meg i ræva". Ellers kommer han/hun til å bli mobbet på skolen, og det er verre. Ordene vil han lære uansett, bedre om det kommer av foreldrene imho. ← For noe tull... Skjønner godt at du skriver dette som gjest - jeg ville heller ikke skrevet dette under et kjent nick...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #31 Skrevet 12. november 2006 Det er viktig at unger lærer seg å banne, si f.eks fitte og pikkskalle og "knull meg i ræva". Ellers kommer han/hun til å bli mobbet på skolen, og det er verre. Ordene vil han lære uansett, bedre om det kommer av foreldrene imho. ← Håper for både din og dine barn sin del at dette kun er ment som tull og vås....? I så fall synes jeg dette er høyst unødvendig å komme med når noen spør hva andre har for vane, anbefaler eller synes er mest fornuftig å si eller gjøre. Beklager kritikken hvis dette ikke er ment som tull, men da synes jeg virkelig du bør tenke deg godt om før DU lærer dine barn slike ord og holdninger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå