Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Hvilke ord bruker dere når dere prater med barna deres om sex, kropp og pubertet? Da tenker jeg på kvinners og menns genitalia, den seksuelle akten osv. Jeg er så usikker på hva som blir brukt, og har ikke lyst til at mitt barn skal bli til latter når h*n snakker med andre om dette. Hun er åtte år.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Jeg brukte (som Evelina og så sier), guttetiss og jentetiss som betegnelse på kjønnsorganet da barna var så små. Ellers brukte jeg "å ligge sammen" om samleie... Altså de dagligdagse "vanlige" ordene. Nå når ungene er noe større, så bruker jeg "penis", "skjede og vagina", som betegnelser på forplantningsorganene.... Jeg hører det er mange barn som bruker "moteordene" "pi**", "fi***", "pu**", osv men jeg synes dette blir så utrolig vulgært i et barns munn. Jeg håper (og tror) dette er ord de har lært fra eldre barn, ogikke fra foreldrene.
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Synes også "p***", "f****" osv blir vulgært hos barn. At de kommer til å lære det er jo helt sikkert, men det skal ikke være av meg Bruker "guttetiss" og "jentetiss" for det meste. Yngestemann omtaler sin egen penis som "ding-ding", så da har vi overtatt det ordet også Sex omtaler vi som "voksenkos", eller "å ligge sammen". Så får vi se når de blir større...
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 Akkurat nå dukket reklamefilmen fra Rema 1000 i hodet mitt...."Er det pule du mener, mamma"....
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 For meg har det vært viktig å ikke bruke andre navn enn det ting faktisk heter i barns dagligtale. Nå er det klart at den dagligtalen endrer seg ettersom ungene blir større. Men å bruke ord som pule, fitte og den slags er helt uaktuellt her i huset. Vi sier tiss, ligge sammen, ha sex, pungen, skjeden, livmor, orgasme, stiv tiss eller reisning, forhud, skamlepper, klitoris og så videre. Vi rett og slett kaller en spade for en spade.
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Jeg må virkelig lære meg å bare benytte alle de normale/vanlige ordene, for ellers kommer ungene min på skolen og forteller at "mamma fortalte om pi** og fi*** i går!"
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Det kommer vel naturlig når du sitter med unger foran deg får vi håpe.....
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Please!, ikke bruk ordet skamlepper, bruk kjønnslepper. Kjønnslepper er ikke noe å skamme seg over.
marstad Skrevet 3. april 2006 #10 Skrevet 3. april 2006 minsten her i huset omtaler tissefanten sin for " LØKEN " . Det er litt humor
Thomasine Skrevet 3. april 2006 #11 Skrevet 3. april 2006 Vi bruker også guttetiss og jentetiss. Ellers snakker vi nesten aldri om densalgs her hjemme. 8-åringen nevner slikt sjelden... Kommer sikkert etter hvert...
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #12 Skrevet 3. april 2006 Vi bruker også guttetiss og jentetiss. Ellers snakker vi nesten aldri om densalgs her hjemme. 8-åringen nevner slikt sjelden... Kommer sikkert etter hvert... ← Så du snakker ikke med barna dine om kropp og slikt? Eller har du snakket med dem, og så ble det bare ikke nevnt igjen?
Amanlis Skrevet 3. april 2006 #13 Skrevet 3. april 2006 Godt å lese denne tråden. Jeg har nemlig ei venninne som snakker om kukk, fitt og knulle med sønnen sin som går i 1. klasse. Jeg synes det er litt voldsomt å lære barna sine den slags ord i så ung alder.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #14 Skrevet 3. april 2006 minsten her i huset omtaler tissefanten sin for " LØKEN " . Det er litt humor ← Haha Morsomt når barn tar humor i det
Thomasine Skrevet 3. april 2006 #15 Skrevet 3. april 2006 Så du snakker ikke med barna dine om kropp og slikt? Eller har du snakket med dem, og så ble det bare ikke nevnt igjen? ← Ser ikke poenget med å ta dette opp før han evt. finner interessen... Har selvfølgelig kommet et par ting her og der, men ikke mer...
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #16 Skrevet 3. april 2006 Ser ikke poenget med å ta dette opp før han evt. finner interessen... Har selvfølgelig kommet et par ting her og der, men ikke mer... ← Ikke en gang prat om at hans kropp er hans og at ingen andre kan gjøre ting med den som han ikke vil?
Thomasine Skrevet 3. april 2006 #17 Skrevet 3. april 2006 Ikke en gang prat om at hans kropp er hans og at ingen andre kan gjøre ting med den som han ikke vil? ← Joda det har vi snakket om men da har jeg ikke brukt disse ordene... Vi har snakket om at han bestemmer over sin egen kropp, hele kroppen! Ikke vær redd, det er ikke det at jeg skjemmes, men vil ikke påtvinge ham å snakke om dette. Han er ikke den typen som har hatt kjæreste eller vært veldig nysgjerrig på denne fronten enda... jeg står parat når den tid kommer...
Thomasine Skrevet 3. april 2006 #18 Skrevet 3. april 2006 Ikke en gang prat om at hans kropp er hans og at ingen andre kan gjøre ting med den som han ikke vil? ← Her kan du se en diskusjon jeg startet om akkurat dette tema. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=165326&hl=
Lemming Skrevet 3. april 2006 #19 Skrevet 3. april 2006 Godt å lese denne tråden. Jeg har nemlig ei venninne som snakker om kukk, fitt og knulle med sønnen sin som går i 1. klasse. Jeg synes det er litt voldsomt å lære barna sine den slags ord i så ung alder. ← Tuller du? Oj, ja dette hadde jeg også reagert på..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå