Gå til innhold

Utbrudd på øyet, valaciklovir?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen idag for å ta blodprøver, men i natt begynte jeg å klø fælt på øyelokket. Får ca. Dette problemet med hevelser osv 1 gang i året. Legen mener det mest sannsynlig ikke er bakterielt men virus, får noen ganger herpes utbrudd på leppe, like sjeldent. Vet at det nå kommer til å se stygt ut en ukes tid, noen som har prøvd valaciklovir medisin og det kan hjelpe mot aktivt virus? Så at det ikke kan brukes forebyggende når jeg bare har en gang i året ca, vurderte å spørre legen om dette så kanskje det kan minske tiden det varer? Har julebord men er ikke fristende å se helt fæl ut i helgen da.

Anonymkode: 95a05...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det allerede har begynt å klø er utbruddet i gang. Du bør begynne med Valtrex med en gang. Sjekk felleskatalogen mtp dosering ift herpesutbrudd(det er ganske høye doser). Herpes på øyet er ingen spøk så dette bør behandles asap. Er også et alternativ å stå profylaktisk på Valtrex lav dose f eks i vinterhalvåret. 

Anonymkode: 9cc1b...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt herpes på øyet. Ble først feilbehandlet av lege før jeg kom til hudlege og fikk diagnosen. Fikk beskjed om at om jeg hadde gått stort lenger, kunne jeg fått permanent nedsatt syn eller i verste fall miste synet. Hadde et stort sår på hornhinnen. Jeg går på Valtrex fast, for forebygging. Jeg minner om at dette er ekstremt smittsomt, og at man SELVFØLGELIG ikke rører øynene eller underlivet om man har vært nær munnsåret. Man vasker hendene med en gang man har tatt på det.

Anonymkode: ff2a9...67f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...