BlåSwix Skrevet 9. desember 2025 #21 Skrevet 9. desember 2025 Som flere andre skriver, så lurer jeg jo på hvor veilederen din har befunnet seg oppi dette, regner med du har hatt en...?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #22 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts, du skriver at du var «uheldig» slik at du strøk. Tro meg, det er ikke uflaks som gjør at folk stryker. Anonymkode: 40fe0...246 Du vil nå gni inn at ts er dum og ikke evner å studere? Hva feiler deg? Anonymkode: a0c38...dfc 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #23 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Åhh, ok. Her er det 20 000 ord alene og 40 000 om man er to som skriver sammen Anonymkode: e4557...6d4 20.000 på bachelor?! Det skrev vi på master, og jeg synes det var ekstremt. Anonymkode: 1ac42...4e8 3
Kålrota Skrevet 9. desember 2025 #24 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du ingen veileder som har fortalt deg hva du burde endre på? Anonymkode: 09715...f3d Dette stusset jeg også på. Det virker som ganske slett veiledningsarbeid i to runder. Har du stålkontroll på det formelle? Kildeføring? Svarer du på problemstillingen, har du et metodekapittel? Kan du si noe om hva du sliter med, så kan vi kanskje hjelpe deg med ressurser? 3
Kålrota Skrevet 9. desember 2025 #25 Skrevet 9. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 20.000 på bachelor?! Det skrev vi på master, og jeg synes det var ekstremt. Anonymkode: 1ac42...4e8 Ekstremt er det jo ikke, det er helt vanlig. Vi skrev 40 000 på master. Det er stor forskjell på fag. Endret 9. desember 2025 av Kålrota
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #26 Skrevet 9. desember 2025 Jeg skjønner ikke dere som skal fortelle en som har strøket to ganger at "jeg skjønner ikke hvordan du klarte å stryke, når det er så lett å stå". Veldig usympatisk svar. Til trådstarter. Jeg håper det snart ordner seg for deg. Anonymkode: 2f063...9e1 1 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #27 Skrevet 9. desember 2025 Veileder kunne jeg bare ha kontakt med ved første innlevering. veileder var veldig kort i sine svar, å veldig usikker av seg. Hun sa feks «trenger ikke ha med noe om det», å i ettertid var det en av grunnene til stryk. Endret det selvfølgelig i andre innlevering. jeg mistenker selv at jeg har lese og skrivevansker, som jeg selvfølgelig skulle funnet ut for lenge siden. Anonymkode: 3c1ad...503 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #28 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du vil nå gni inn at ts er dum og ikke evner å studere? Hva feiler deg? Anonymkode: a0c38...dfc Trenger absolutt ikke å være dum, men når man stryker to ganger på bacheloroppgaven, så er kanskje ikke høyere utdanning veien å gå, det passer ikke for alle. Anonymkode: 85d46...eed 3
Kålrota Skrevet 9. desember 2025 #29 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Veileder kunne jeg bare ha kontakt med ved første innlevering. veileder var veldig kort i sine svar, å veldig usikker av seg. Hun sa feks «trenger ikke ha med noe om det», å i ettertid var det en av grunnene til stryk. Endret det selvfølgelig i andre innlevering. jeg mistenker selv at jeg har lese og skrivevansker, som jeg selvfølgelig skulle funnet ut for lenge siden. Anonymkode: 3c1ad...503 Det høres ut som at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Har du noen medstudenter eller andre som er bevandret i akademia som kan hjelpe deg på vei? Lese korrektur, komme med innspill? 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #30 Skrevet 9. desember 2025 At det i det hele tatt er mulig å stryke på bacheloren sin, ikke bare én, men to ganger – unnskyld meg, men da er du på feil sted i livet. Høyere utdanning er ikke for alle. Anonymkode: cb9c2...0cd 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #31 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke dere som skal fortelle en som har strøket to ganger at "jeg skjønner ikke hvordan du klarte å stryke, når det er så lett å stå". Veldig usympatisk svar. Til trådstarter. Jeg håper det snart ordner seg for deg. Anonymkode: 2f063...9e1 Kanskje noen burde grepet inn tidligere og sagt at hun kanskje burde ha snust på en annen livsvei? Anonymkode: cb9c2...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #32 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trenger absolutt ikke å være dum, men når man stryker to ganger på bacheloroppgaven, så er kanskje ikke høyere utdanning veien å gå, det passer ikke for alle. Anonymkode: 85d46...eed AnonymBruker skrev (1 time siden): At det i det hele tatt er mulig å stryke på bacheloren sin, ikke bare én, men to ganger – unnskyld meg, men da er du på feil sted i livet. Høyere utdanning er ikke for alle. Anonymkode: cb9c2...0cd For så vidt enig i mye av essensen i disse postene. Og jeg tror også at TS bør legge fra seg tanken om at man stryker to ganger på en bachelor ved et uhell. Uhell er om du har en dårlig da på en eksamen i et emne du egentlig kan godt. Å stryke to ganger på en oppgave som skrives over mange måneder er ikke et uhell. Det er manglende kunnskap. Men jeg vil også nyansere litt her og jeg er ikke nødvendigvis helt enig i alt i de to postene ovenfor. Høyere utdanning er kanskje ikke for alle i form av strålende resultater. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg til dags dato ikke har møtt et eneste menneske som jeg ikke tror ville vært i stand til å bestå en eller annen from for høyere utdanning. Det tipper jeg også gjelder TS. Men det fordrer jo at man legger ned det arbeidet som kreves da. Og for å stå på en bachelor så er det vel i hovedsak at man oppfyller de formelle kravene. Altså lengde, referanser, osv.. Og så kan den jo ikke fremstå som en eneste stor samling av skrivefeil.... Og så må teori forklares, og anvendes i noenlunde samsvar med forklaringen, og så må oppgaven treffe noenlunde på selve problemstillingen. For å få A må du selvsagt treffe veldig godt her. For å stå er det langt lavere krav, så lenge alle formaliteter er i boks. Det tror jeg de fleste er i stand til egentlig. Det jeg egentlig vil med dette TS er å få deg til å tenke over følgende og veldig grunnleggende: Fyller oppgaven alle formelle krav? Er den noenlunde vettugt strukturer og uten skrivefeil? Er det samsvar mellom teori og anvendelse av teori? Og er teorien relevant? Altså skriver du om det du skal skrive om? Jeg kan vanskelig se at en oppgave der du kan svare ja på alle disse grunnleggende spørsmålene får stryk. Anonymkode: 7db7d...d7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #33 Skrevet 9. desember 2025 Ingen stryker to ganger på en bacheloroppgave pga. uflaks. Jeg sier ikke at du av den grunn er for dum til å klare å bestå eller noe i den dur. Men enten har du absolutt ingen faglig forståelse, og det virker jo lite sannsynlig hvis du ikke har slitt veldig med å komme deg hit - eller så har du gjort noen helt enorme tabber i utformingen av oppgaven. Skulle i det minste tro at en utførlig begrunnelse gir klart svar på hvilken av de to forklaringene som ligger bak dette. Du må jo i hvert fall søke ytterligere veiledning ved neste forsøk, hvis dette står seg, om du så må punge ut for det selv, Anonymkode: c9559...e89
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #34 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Såpass. Ikke her, her er kravet 12.000 ord alene, men 18.000 ord sammen med en annen. Så der sparer man 3.000 ord per student. Har også lagt merke til at antallet ord i en bacheloroppgave varierer noe helt vilt. Særlig da i samfunnsvitenskapelige fag. Har sett at de mer etablerte universitetene krever nemlig færre antall ord enn visse lokale universiteter og det skulle man faktisk ikke trodd. Vi snakkker en forskjell på opptil 5.000 færre ord og samtidig får man bachelor diplom fra et av de mer etablerte eller "gamle" universitetene. Varierer utrolig mye. Anonymkode: c1ce8...22c Det er jo ikke noe enklere å skrive kort, snarere tvert imot. Jeg er innen realfag, da. Anonymkode: 012b6...c74 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #35 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Veileder kunne jeg bare ha kontakt med ved første innlevering. veileder var veldig kort i sine svar, å veldig usikker av seg. Hun sa feks «trenger ikke ha med noe om det», å i ettertid var det en av grunnene til stryk. Endret det selvfølgelig i andre innlevering. jeg mistenker selv at jeg har lese og skrivevansker, som jeg selvfølgelig skulle funnet ut for lenge siden. Anonymkode: 3c1ad...503 Hva var det som gjorde at du strøk første gang, hva sto i begrunnelsen? Fikset du disse tingene? Møter du ikke formelle krav, for eksempel for kort/for langt? Har du ikke nødvendige etiske godkjenninger, hvis det er relevant for deg? Og har du skrevet om det? Har du orden på referansene? Jeg er sensor, og ja - jeg har strøket et par stykker på bacheloroppgaven. Men da har det vært helt krise. Vi snakker ting i retning som at «diskusjonen» er på fem linjer, uten en eneste referanse. Til og med faglig svake studenter pleier å få til bacheloroppgaven på en ok måte, så lenge de er motiverte. Men «uflaks» kan det umulig være. Det er noe helt annet som ligger bak. Hos oss må man skrive en helt ny oppgave hvis man stryker to ganger. Jeg håper det ikke er slik hos dere, TS. Anonymkode: 012b6...c74 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #36 Skrevet 9. desember 2025 Her ville jeg brukt kunstig intelligens, både til å spørre hvorfor stryk og la den komme med mulige grunner, og til å foreta en språkvask og oppstramming. Anonymkode: 081cb...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #37 Skrevet 10. desember 2025 Først til idiotene som har hengt seg opp i bruken av ord som «uheldig» eller «uflaks». Oppegående mennesker forstår hva meningen bak ordene var. Hvis dere er så lite kapable til å lese mening ut av ting at dere ikke forstår at nyanser, følelser, sammenligninger og generell idiomatikk påvirker språket… Hvorfor er dere på et forum? Men så skjønner vel de fleste av dere dette, dere tenkte bare at noen skulle tro at du hadde et poeng og var så glupe uten å måtte bidra noe. TS: har du kommet til bacheloroppgave så har du sannsynligvis klart deg gjennom flere typer eksamener og innleveringer innen temaet så langt så her tror jeg høgskolen eller universitetet har mistet tråden litt. Det kan godt hende oppgaven ikke holder mål men de må da ha gode tilbakemeldinger og veiledning. Mange steder har ressurser for studenter hvor de kan ta skrivekurs, lære hvordan de bruker referanser best eller få noen til å lese over utkast og gi tilbakemeldinger. Det kan være oppsettet, det kan være et manglende tema eller det kan være så enkelt som at du har brukt feil mal eller har ført referanser feil. Drit i kommentarene som ikke har noe konstruktivt å si, det er flere her inne som tror de blir smartere hvis de tråkker på andre. Anonymkode: 8b835...b26 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #38 Skrevet 10. desember 2025 Hvilket universitet hører du til? Kjipt å stryke, men høres ut som studiestedet har feilet litt. Du burde hatt mye mer veiledning og hjelp! Vil anbefale å bruke biblioteket på Campus. De har egne veiledere som kan hjelpe med strukturen, kilder, litteratur og div. Pluss at de har ofte eldre (tidligere) studenter som veileder studenter i fag. Er ett ganske stort miljø med hjelp. Anonymkode: 68596...7f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #39 Skrevet 10. desember 2025 Høres ut som dårlig veiledning! Ville klaget inn veileder til skolen om du ikke har fått skikkelige svar. Har du noen du kjenner dom kan hjelpe deg? Hva var grunnen til stryk første gang? Anonymkode: ef6be...25b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #40 Skrevet 10. desember 2025 -Dårlig veiledning. -Dysleksi - hvorfor ikke bruke redaktørfunksjonen i Word? -Har du misbrukt KI? -Å stryke en gang er en ting, men to? Her er det noe du unnlater… Anonymkode: 94979...bf8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå