Gå til innhold

Katt og juletre, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kunnet ha juletre i min leilighet etter jeg fikk katt. Prøvde første året jeg hadde han men det funket ikke for han rev av pynten hele tiden og spiste på grenene, og siden jeg var bekymret for at det ikke var bra for han å tygge på grenene så tok jeg bort treet. Var kunstig juletre. Nå tenkte jeg å prøve igjen siden han er 5 år nå. Men er ikke sikkert det går denne gangen heller. Jeg er pus er jo hos foreldrene mine i julen, men hadde likevel vært hyggelig å ha et juletre i leiligheten også. Det merkelige er at han hører på foreldrene mine når de sier nei, men han hører ikke på meg 😸

Hva er dine erfaringer med katt og juletre?

Anonymkode: b35cf...bf7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katt og juletre har jeg dårlig erfaring med spesielt om det er kattunge 😻

• Hjerte 1
Skrevet
Maskinfører skrev (1 time siden):

Katt og juletre har jeg dårlig erfaring med spesielt om det er kattunge 😻

Når den ble voksen da? 😻

• Hjerte 1
Skrevet

Det er forskjell på katter. Uten at jeg vet hvorfor. 

Vi hadde 2 katter for 16 år siden. Og hadde juletre med "kattesikker" pynt. De brydde seg ikke så mye om treet. Men rasket til seg noen smånisser som hang lavt på treet. Treet overlevde hele jula. 

Nå har vi også 2 katter. Juletre er utelukket. Vi prøvde i fjor. Full katastrofe. Begge ville i toppen av treet. 

Anonymkode: 9435b...923

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når den ble voksen da? 😻

Tror ikke det men en natt så våkna vi av at hele juletreet stod og ristet og det tok litt tid før vi fant det ut når jeg skilte greinene så satt det 5 unger i treet dette var i 2006/2007 de er døde nå siste pusen Frida gikk bort 6 April i fjol nær 18 år gammel kreft i kjeven 😻

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er forskjell på katter. Uten at jeg vet hvorfor. 

Vi hadde 2 katter for 16 år siden. Og hadde juletre med "kattesikker" pynt. De brydde seg ikke så mye om treet. Men rasket til seg noen smånisser som hang lavt på treet. Treet overlevde hele jula. 

Nå har vi også 2 katter. Juletre er utelukket. Vi prøvde i fjor. Full katastrofe. Begge ville i toppen av treet. 

Anonymkode: 9435b...923

Standard det der sånn 😀😻

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har falskt tre og kattunge nå, bare løfter ned og sier nei om og om igjen, til slutt blir den lei. 
De voksne bryr seg ikke om treet i det hele tatt. 

Men har tung messingfot, så ikke mulig å velte det.

Anonymkode: eff5f...0f3

• Hjerte 2
Skrevet

Dette er så individuelt fra katt til katt. Frøkna jeg har nå bryr seg ikke om juletre i motsetning til flere av de andre vi har hatt, men vi kan ikke ha gaver under treet som har pakkebånd for frøkna jeg har nå jeg er helt gal etter det og det er jo skadelig for katter.

Anonymkode: b86c1...b9f

• Hjerte 3
Skrevet

Katten er støtt og stadig i treet. Har våknet mer enn en gang av at treet faller ned. Men det går greit. Er ikke redd for noe som er i det. Katten spiser ikke på treet da. 

Anonymkode: 3eefa...bee

• Hjerte 2
Skrevet

Min katt var veldig nysgjerrig da han var kattunge. I år har han latt det være i fred.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke juletre på de 11 årene jeg hadde katt. Ga opp etter første året.

Nå har jeg ikke fordi jeg ikke orker å kjøpe inn alt jeg trenger til et juletre. For jeg har absolutt ingenting av juletrepynt. 

Anonymkode: b0ce5...2ac

• Hjerte 1
Skrevet

Mine har aldri brydd seg om treet. Det er utekatter, så mulig de får utløp for trangen til å sjekke ut trær der :) 

Anonymkode: 42d95...c2d

• Hjerte 1
Skrevet

Har 2 katter og ulike erfaringer.

Den eldste prøvde seg litt på juletreet. Jeg la sitronskiver under treet og han skygget unna. Har ikke brydd seg om treet siden. Den yngste tror at juletreet er Liseberg og gikk helt amok i fjor. Hadde nesten ikke kuler igjen til slutt, og han brydde seg ikke om sitronskivene under treet. Han har blitt litt roligere det siste året så treet kommer opp i år igjen. Vi håper på det beste.

Anonymkode: 1d62d...a9b

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig morsomt hvis en ser humoren i det. NB ikke ha dure kuler på treet😊

• Hjerte 1
Skrevet

Vår katt er vel 4 år, og opplevde juletre for første gang i fjor. Pynten fikk henge i fred, ble fort kjedelig, men ledningen til lysene var veldig fristende. Trakk ut kontakten når jeg la meg for natta eller var ute av huset. Ellers gikk det veldig fint. 
Har forøvrig samme «problem» med at «bestemor sin pus» er sååå snill og spesiell når hun er der på pass. Hjemme hos oss er hun vanskeligere å snakke til..

Anonymkode: 153e5...419

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer - ikke gjennom tre kattunger/katter på 20 år. 

Når det er noe nytt så setter jeg meg alltid i nærheten og følger nøye med. Et tydelig "nei" 4-5 ganger pleier å være nok oppdragelse til at de respekterer å ikke røre tingen. 

Anonymkode: eaf5a...f64

• Hjerte 1
Skrevet

De første to årene, som kattunge og ungkatt, var han høyt og lavt i treet hele jula, men vi ordner det med å feste det godt i foten, vi bruker ekte tre, og ikke ha på knuselig pynt. Treet så jo temmelig shabby ut gjennom jula, men morsomt og søtt med en katt som tilleggspynt mye av tiden. Årene etter det har han ikke brydd seg, kun litt dasking på de aller nederste kulene.

Anonymkode: 16549...c0e

• Hjerte 1
Skrevet

Katten her sitter måpende hvert år og glor på når jeg henter inn treet og begynner å pynte. Banner på han himler med øynene og tenker att nå har det rablet for dama igjen. 

Han er 13 år, burde bli vant med dette her, men neida. 

Han vil ikke ha noe som helst med det juletreet å gjøre, og ikke meg heller i noen dager etterpå.  For galne damer som drar busker i hus og begynner å pynte på det, er det best å holde seg langt borte ifra. Jeg får aller nådigest lov til å gi han mat. 

Anonymkode: 8bfc0...f4d

• Hjerte 3
Skrevet

Hatt juletre i 5 år med bengal i hus. Hun har aldri klatret i det. 

Hun fikk sin egen julepynt og lite juletre som står for seg selv. La også appelsin skall rundt og i juletreet siden hun hater lukta. 

Glitter er det eneste som er fjernet. For det spiste hun 🤦‍♀️

I år har vi ny kattunge og er faktiks bekymret for juletreet i år 😅 Hun her er verre enn bengalen min 😅

Anonymkode: 4489f...94a

• Hjerte 1
Skrevet

Ingen av mine katter har klatret i treet. Pynt som henger nederst har vært spennende å leke med, men det har gått fint da jeg kun bruker plastkuler. Har hatt katter i over 20 år.

Anonymkode: c9bdd...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...